قتل کودک چابهاری در تیراندازی سارقان مسلح

نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: سه نفر سارق مسلح با تیراندازی به یک خودرو در چابهار سرنشین خردسال خودرو را به قتل رساندند.

عبدالغفور ایران نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دو موتورسیکلت سوار روز گذشته قصد سرقت یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ را داشتند که صاحب خودرو اقدام به فرار کرد.
وی تصریح کرد: سارقان مسلح به تعقیب خودرو پرداخته و سپس به سمت ماشین تیراندازی کردند که یکی از تیرها از صندوق عقب خودرو عبور کرده و به کودک ۶ ساله که در صندلی عقب ماشین نشسته بود، اصابت و موجب مرگ این کودک شد.
وی با تشریح جزئیات حادثه روز قبل و حوادث مشابه در چند ماه اخیر در چابهار خواستار پیگیری و اقدام جدی و فوری مسئولان امنیتی کشور برای پیشگیری از ناامنی های این شهرستان شد.
نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بارها سارقان مسلح بدون داشتن ترس و واهمه در خیابان های اصلی مرکز شهر اقدام به سرقت خودرو، اشیاء همراه، موتورسیکلت، گوشی موبایل و وجه نقد عابران پیاده کردند.
ایران نژاد با اشاره به ضرورت تشدید مجازات سارقان مسلح گفت: جسارت سارقان به حدی رسیده که مقاومت فرد گاه با تعرض آنها به شهروندان مواجه می شود.
وی افزود: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بارها برای جلوگیری و کاهش ناامنی در چابهار به مسئولان کشوری تذکر داده و یادآورد شده ام اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدام عملی انجام نشده و هر چند روز شاهد وقوع قتل و ناامنی در مرکز این شهرستان هستیم.
وی تصریح کرد: با وزیر کشور در مورد وجود ناامنی و قتل در شهرستان چابهار به صورت تلفنی مکالمه داشتیم که ایشان قول رسیدگی به این وضعیت را دادند.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت تجاری و اقتصادی چابهار انتظار می رود مسئولان در خصوص ارتقای امنیت شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خواستار نصب دوربین در مکان های مختلف سطح شهر برای کنترل تردد، ایجاد ایست بازرسی و کنترل رفت و آمدها در سه مسیر ورودی و خروجی چابهار و همچنین کنترل بیشتر حاشیه شهر این شهرستان شد.
احمد علی موهبتی فرماندار چابهار نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید وقوع این حادثه و مرگ کودک ۶ ساله بر اثر تیراندازی افراد ناشناس گفت: این حادثه در دست پیگیری است.
سرهنگ محمد نوربخش فرمانده انتظامی چابهار نیز با تایید خبر تیراندازی و قتل کودک ۶ ساله گفت: با اطلاع از این حادثه بلافاصله نیروهای انتظامی در محل حضور یافته و تحقیقات و پیگیری های لازم را آغاز کردند.
وی افزود: با تقویت گشت ها و برقراری ایست بازرسی موضوع به جد در حال پیگیری است و نیروهای امنیتی و انتظامی با قاطعیت با مخلان امنیت عمومی برخورد می کنند به گونه ای که شب گذشته یک مورد تیراندازی در خیابان جمهوری شهر چابهار به وقوع پیوست که در کمتر از سه ساعت عاملان این تیراندازی شناسایی و دستگیر شدند.
بندر چابهار در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*