ربیعی ؛ حذف یارانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در پنج ماه نخست امسال


وزیر تعاون از حذف یارانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

علی ربیعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: این روند تا جایی که منجر به هم خوردن زندگی مردم نشود و مقدورات اجازه دهد ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه حذف یارانه پردرآمدها، مصوبه مجلس شورای اسلامی است، گفت: بر اساس این مصوبه، دولت مکلف است امسال یارانه ۳۰ میلیون نفر از افراد جامعه را حذف کند.
ربیعی پرداخت یارانه را به همه مردم در سال های گذشته رویکردی غلط توصیف کرد و افزود: از آنجا که یارانه ها هدفمند توزیع نشد مسئولان تصمیم گرفتند یارانه پردرآمدها را حذف کنند.
وی گفت: یارانه ها قرار بود به افرادی داده شود که زندگی آنان با افزایش قیمت ها با مشکلات معیشتی روبرو شده است تا از این طریق توانایی این گروه از افراد جامعه افزایش یابد.
وزیر تعاون ، پرداخت یارانه به همه ایرانیان را غیرکارشناسی و ناعادلانه دانست و افزود : متاسفانه با این رویکرد دولت نتوانست خدمات خود را در حوزه های دیگر مانند ایجاد شغل در جامعه افزایش دهد.
ربیعی حذف یارانه پردرآمدها را امری ضروری اعلام و تاکید کرد : دولت برای ایجاد عدالت در جامعه ناچار است که این رویکرد را دنبال کند .
وی با بیان اینکه این سیاست هرگز مشمول افراد کم درآمد نخواهد شد حمایت از این گروه از افراد جامعه را از مهمترین وظایف دولت برشمرد و گفت : دولت در سال های اخیر طرح های درمان رایگان، مسکن اجتماعی و امنیت غذایی را برای افراد نیازمند اجرا کرده است .
وزیر تعاون با اشاره به اینکه در پنج ماه اخیر یارانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از پردرآمدها حذف شده است از راه اندازی نظام پاسگویی به اشتباهات صورت گرفته در این وزارتخانه خبر داد و افزود: با راه اندازی این سامانه افرادی که اشتباهی نامشان از فهرست یارانه بگیران حذف شده است می توانند اعتراض های خود را سریعا اعلام کنند تا بلافاصله یارانه آنان پرداخت شود .
ربیعی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد ۸۰ درصد افرادی که یارانه آنان حذف شده است هرگز شکایت نکرده اند این رویکرد را حاکی از دقت بالای وزارت تعاون برای شناسایی افراد پردرآمد دانست و گفت: در این میان افرادی هم که شکایت کردند پس از نخستین مکالمه با ستاد حذف یارانه ها از ادامه اعتراض خود منصرف شدند.
وی افزود: از میان کسانی که یارانه آنان قطع شده است فقط ۸ درصد به این رویکرد اعتراض داشته اند که همچنان موضوع خود را دنبال می کنند.
ربیعی در پاسخ به این سئوال که آیا داشتن یک دستگاه خودروی خارجی ملاک قطع یارانه افراد است، گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد بلکه تلاش می شود میزان وسع یارانه بگیران مشخص شود.
وی با بیان اینکه برخی افراد محل درآمدشان خودروی شخصی آنان است، افزود: عوامل مختلفی برای حذف یارانه ها مدنظر قرار می گیرد.
وزیر تعاون بار دیگر تاکید کرد : قشرهای پایین جامعه مطمئن باشند یارنه آنان به هیچ وجه قطع نمی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*