رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار : ۷۵ درصد نوشت‌افزار وارداتی و ۱۰ تا ۱۵ درصد قاچاق است/ تولید‌کنندگان توان رقابت با محصول خارجی را ندارند

 

خبرگزاری فارس: ۷۵ درصد نوشت‌افزار وارداتی و ۱۰ تا ۱۵ درصد قاچاق است/ تولید‌کنندگان توان رقابت با محصول خارجی را ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار گفت: تولید‌کنندگان لوازم‌التحریر به علت رکود حاکم بر تولید این بخش، توان رقابت با تولیدات خارجی را ندارند؛ طوری که حدود ۷۵ درصد لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتی است.

موسی فرزانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه رکود در بخش تولید نوشت‌افزار و لوازم التحریر حاکم است، گفت: برگشت پول سرمایه‌گذاران این بخش سخت است و با توجه به افزایش هزینه‌ تولید، توان رقابت تولیدکنندگان این بخش با محصولات خارجی کم شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان اینکه کیفیت تولیدات لوازم‌التحریر ایرانی خوب است، گفت: به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید از جمله سود بانکی، بیمه، مالیات و … امکان رقابت با تولیدات خارجی وجود ندارد.

وی افزود: ۷۰ تا ۷۵ نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر موجود در بازار وارداتی و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد هم تولید داخلی و بقیه قاچاقی است.

فرزانیان اظهار داشت: البته میزان واردات بسته به نوع کالا متفاوت است به عنوان مثال حدود ۹۸ درصد دفتر مورد نیاز کشور از تولید داخل تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران بیان داشت: همچنین ۱۰ تا ۱۵ درصد از نوشت‌افزار و لوازم مهندسی موجود در بازار را اجناس قاچاق تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از کالاهای وارداتی این بخش از چین است، بیان داشت: واردات نوشت افزار علاوه بر چین از کشورهای اندونزی، کره و ژاپن است.

فرزانیان به دلیل پایین بدون کیفیت کالای چینی اشاره کرد و گفت: با توجه به قدرت خرید پایین مردم واردکنندگان جنس‌های ارزان قیمت که غالبا کیفیت پایین‌تری دارد، را از چین وارد می‌کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*