در آخرین روزهای سال آبی اعلام شد:کاهش بارندگی ۱۰ استان نسبت به پارسال

وزارت نیرو اعلام کرد بر پایه آمار بارش ها در آخرین روزهای سال آبی ۹۵-۱۳۹۴، ۱۰ استان کشور در همسنجی با سال آبی گذشته با کاهش بارندگی روبرو بودند.

به گزارش وزارت نیرو، هرچند امسال از نظر بارش های سراسری سال پرآبی نام گرفت اما بر اساس اطلاعات ایستگاه های بارن سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از آغاز مهرماه پارسال تا دهم شهریورماه امسال، ۱۰ استان از ۳۱ استان کشور در همسنجی با پارسال با کاهش بارندگی روبرو بوده اند.
بر پایه این گزارش، استان های یزد با ۴۰ درصد و اردبیل با سه درصد کاهش بارندگی، بیشترین و کمترین درصد بارش ها در کشور را داشتند.
همچنین استان های اصفهان و سیستان و بلوچستان پس از یزد به ترتیب با ۲۷ و ۲۰ درصد کاهش بارندگی، از نظر کاهش بارش رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.
در رده های بعدی (چهارم تا نهم) از نظر کمبود بارش در سطح کشور استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، کرمان، گیلان، آذربایجان شرقی، سمنان و اردبیل به ترتیب با ۱۹، ۱۵، ۹، هشت، هشت و سه درصد کاهش بارندگی قرار داشتند.
کل بارش های کشور از آغاز مهرماه گذشته تا دهم شهریورماه امسال ۱۱ هزار و ۳۸۸ میلیمتر بود که استان گیلان با بیش از یک هزار و ۴۵ میلیمتر، بیشترین و یزد با ۶۰٫۷ میلیمتر کمترین بارش های کشور را داشتند.
به گزارش ایرنا، پیش از این وزارت نیرو ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهرماه ۱۳۹۴ تا پانزدهم مرداد امسال را بیش از ۲۳۶ میلیمتر اعلام کرده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*