دبیر علمی هیجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران: مصرف بیش از یک لیتر مایعات برای بیماران نارسایی قلب ممنوع است

 

تهران – ایرنا – دبیر علمی هیجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی توصیه کرد در ۲۴ ساعت شبانه روز بیش از یک لیتر مایعات مصرف نکنند.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از روابط عمومی انجمن آترواسکلروز ایران، دکتر مسعود اسلامی در هیجدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران اظهارکرد:نارسایی قلب از شایع ترین بیماری ها است که به دلیل افزایش فشار قلبی بیمار ایجاد می شود و فرد دچار مشکلاتی از جمله تنگی نفس در حالت استراحت، کاهش انقباض قلب و تورم پاها می شود.
وی افزود: نارسایی قلبی علاوه بر بروز علامت موجب کاهش طول عمر بیمار می شود به گونه ای مرگ و میر در این بیماران بیش از مبتلایان به سرطان است.
این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه علاوه بر مصرف دارو، بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید اقداماتی را برای بهبود انجام دهند، افزود: برای مثال به این دسته از بیماران توصیه می شود از مصرف نمک و مایعات فراوان به شدت خودداری کنند، ورزش های منظم هوازی را انجام دهند، در معرض گرد و غبار قرار نگیرند و اگر دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند نسبت به کاهش وزن اقدام کنند تا انقباضات قلب افزایش پیدا کند.
وی اظهارکرد: به این دسته از بیماران توصیه می شود در ۲۴ ساعت شبانه روز تنها یک لیتر مایعات مصرف کنند زیرا در غیر این صورت قلب نمی تواند به خوبی پمپاژ کند و آب به درون ریه ها وارد و موجب تنگی نفس در بیماران می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*