خراسان‌جنوبی میزبان سه شهید گمنام در روز عرفه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از حضور سه شهید گمنام همزمان با روز عرفه درمراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، سرهنگ علی قاسمی، امروز (۱۸ شهریورماه) در جلسه هماهنگی ورود پیکر شهدای گمنام به خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: پیکر سه شهید گمنام روز یکشنبه ۲۱ تیرماه وارد خراسان جنوبی می‌شوند که این شهدا برای حضور در مراسم دعای عرفه و اعلام برائت از مشرکین به این استان می‌آیند.

وی افزود: این شهدا در مراسم دعای عرفه و برائت از مشرکین در سه شهرستان بیرجند، قائن و طبس بر روی دستان مردم تشییع خواهند شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: پیکر این شهدای بزرگوار از میدان ابوذر به معراج شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتقل می‌شود.

قاسمی بیان کرد: مردم خراسان‌جنوبی با حضور باشکوه خود در این مراسم ضمن استفاده معنوی از دعای عرفه و حضور شهید گمنام، انزجار و نفرت خود را نیز با سردادن شعار از استکبار جهانی و آل سعود اعلام خواهند کرد.

وی ادامه داد: برگزاری یادوآره‌های شهدا و اجرای برنامه‌های دفاع مقدسی باعث افزایش روحیه خدمت سربازان نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: با توجه به اینکه  برگزاری چنین مراسمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش بسزایی دارد، اجرای برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که به مقام و قداست شهدا بی‌توجهی نشود.

قاسمی خاطر نشان کرد: این شهدا به دلیل اینکه هنوز شناسایی نشده‌اند، برای انجام مراحل شناسایی بعد از حضور در مراسم، به تهران باز گردانده می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*