به همت محققان ایرانی صورت گرفت/تولید پماد گیاهی برای درمان زخم های عفونی و بستر

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پماد سوختگی برای درمان زخم های عفونی و بستر شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، بهبود زخم مزمن، جلوگیری از ایجاد تاول های جدید، درمان ادار سوختگی نوزادان و تسکین دهنده درد و التهاب از دیگر خواص این داروی گیاهی است.
مدیر بخش علمی این شرکت دانش بنیان در این رابطه گفت: درمان سوختگی، ضدعفونی کننده، ضد باکتری، ضد التهاب و ترمیم کننده زخم ها از جمله خواص این داروی گیاهی بومی است.
دکتر فرشاد اکبرنژاد، عصاره ریشه گیاه ابوخلساء ( هواچوبه)، موم زنبور عسل و روغن زیتون را از ترکیبات ابن دارو اعلام کرد و گفت: این پماد برای درمان زخم های عادی و عمیق، بستر و دیابتی و آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار کرد : درمان انواع سوختگی و زخم ها از دیرباز دغدغه بیماران و پزشکان بوده است و در این زمینه اقدامات مختلفی انجام گرفته است و ما هم در این راستا گام برداشتیم.
اکبرنژاد یادآور شد که گیاه دارویی ابوخلساء ( هواچوبه) از جمله گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و تاثیر آن در بهبود سوختگی در طب سنتی ایران به اثبات رسیده است.
رئیس دانش بنیادی علمی تحقیقاتی دکتر جهانگیر افزود: این پماد علاوه بر عصاره هواچوبه دارای موم زنبور عسل و زیتون است که سبب از بین رفتن تاول و نرم کننده محل سوختگی نیز می شود و اثربخشی آن با انجام مطالعات بالینی به اثبات رسیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*