افتتاح طولانی ترین پل معلق شیشه ای جهان

مسئولان ساخت مرتفع ترین و طولانی ترین پل معلق شیشه ای جهان در چین، پس از مدت ها بحث و بررسی درباره اطمینان از امنیت این سازه، در نهایت اجازه بازدید عموم را از آن صادر کردند.

 

به گزارش ایرنا، این پل در منطقه «جانگ جیا جیه» واقع در استان «هون نن» در مرکز چین ساخته شده و در جریان ساخت آن بارها چینی ها آزمون های خاصی روی آن انجام دادند تا ثابت کنند کارشان بی نقص است.
بسیاری از رسانه های خارجی بخصوص غربی در این مدت سازندگان این پل را مورد انتقاد قرار دادند که این سازه بر روی یک دره ساخته شده و ۳۰۰ متر معادل یکهزار فوت ارتفاع دارد، امن نیست و خطر شکستن آن وجود دارد.
اما چینی ها برای اینکه نشان دهند مشکلی در ساخت این پل وجود ندارد با پتک به جان آن افتادند اما شیشه های ضخیم مقاومت کردند.
به دنبال آن وسایل نقلیه سنگین هم به روی این پل به حرکت درآمدند تا در نهایت ثابت شود که پل برای بازدید عموم مردم آماده است و امروز از سراسر جهان گردشگرانی به این منطقه رفته اند تا بر روی این پل قدم بزنند و از این شگفتی جدید و نوآوری چین دیدن کنند.
بنای شیشه ای البته معماری بسیار هراس آوری نیز دارد و دستکم برای کسانی که از بلندی ترس دارند و یا دچار سرگیجه می شوند، رفتن و ایستادن روی آن توصیه نمی شود.
پل نزدیک به ۴۳۰ متر طول و شش متر عرض دارد و در آن واحد ۶۰۰ نفر می توانند روی ۹۹ پنل شیشه ای چند جداره آن بایستند و در طول روز مجموعا به هشت هزار نفر اجازه بازدید داده می شود.
شهردار «جانگ جیا جیه» نیز گفت که طرح انتخاب نام این پل شیشه ای از میان ۱۲۰ هزار نام پیشنهادی بررسی و در نهایت نام «یون تیان دو» یعنی راهپیمایی در میان آسمان و ابر، به عنوان نام رسمی آن تعیین شد.
همچنین گفته می شود که دهانه مرکزی پل که فاصله بین دو برج اصلی پل می باشد سه هزار و ۹۲۴ متر است که تنها چند متر کوتاهتر از پل مشهور گلدن بریج (پل طلایی) در سانفرانسیسکو است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*