اخبار سیاسی

«ابوبکر البغدادی» ناچار به رفت و آمد علنی در موصل شد

ناآرامی‌ها شدید اخیر در موصل ، سرکرده گروهک داعش را مجبور کرده به صورت علنی در این شهر رفت و آمد کند تا اوضاع را طبیعی جلوه دهد . بغدادی سوار یک خودروی شاسی بلند سفید رنگ می‌شود و سه خودروی دیگر با افراد مسلح مشکی‌پوش و نقاب‌دار وی را اسکورت می‌کند . این اولین ظهور علنی بغدادی در موصل پس از چندین ماه است.

علی مطهری به جمع مخالفان «فروشنده» پیوست

علی مطهری پس از تماشای “فروشنده” در یادداشت اینستاگرامی خود درباره این فیلم نوشت: در شب عید غدیر با همسرم به دیدن فیلم “فروشنده” در سینما فرهنگ رفتم. بازی خوب آقای شهاب حسینی و خانم ترانه علیدوستی قابل تقدیر است، اما سوژه فیلم را نپسندیدم. این فیلم چهره خوبی از جامعه ایران نشان نمی دهد، لذا انتخاب آن به عنوان نماینده ایران در “اسکار” از سوی بنیاد فارابی، به نظر من انتخاب خوبی نبود. اگرچه به انتخاب آنها که معمولاً معیارهای متعددی مانند تکنیک های هنری، جذب مخاطب و رای آوری را در نظر میگیرند احترام می گذارم.

گفته می شود بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفته سفر ریو نمایندگان اصلا سفر فراکسیونی نبود و فراکسیون در این زمینه تصمیم گیرنده نبود اما متاسفانه برخی ناآگاهانه و برخی دانسته به فراکسیون هجمه وارد کردند. این سفر که سفر کاری بوده و نه تشریفاتی برای بخش ورزش پربار و اثرگذار بود و نمایندگان از نزدیک مشکلات ورزش جانبازان و معلولین را دیده و حضورشان در کنار ورزشکاران عزیز باعث دلگرمی سفیران ورزشی کشورمان بود. استفاده از بیزینس کلاس در این پرواز مختص نمایندگان نبوده و تیم اعزامی به دلیل دوری راه و اینکه موفقیت تیم ورزشکاران و همراهان نباید تحت تاثیر خستگی ناشی از بعد مسافت قرار می گرفت از این کلاس پروازی استفاده کرده اند.

 

از شفاف‌سازی امور کشور ضرر نمی‌کنیم

هادی غفاری عضو مجمع نیروهای خط امام گفت: برای مبارزه با فساد ابتدا باید تمامی امور کشور به جز مسائل امنیتی و دفاعی شفاف سازی شود و همه مردم بدانند که مثلا دریافتی‌های هر مسئولی چقدر است و مدیران ادارات چه میزان حقوق دریافت می‌کنند، چرا که ما نه تنها هیچ گاه از شفاف‌سازی امور، ضرر نمی‌کنیم بلکه با شفاف سازی، مشخص می‌شود که چه کسانی از بیت‌المال برداشت‌های غیر قانونی انجام می‌دهند ودر این صورت دیگر هر کسبه به ناحق در معرض اتهامات مالی قرار نمی‌گیرد.مساله دیگری که در مبارزه با فساد باید مورد توجه بگیرد و امروز در کشور بیداد می‌کند و به یک مشکل جدی بدل شده است، نبود یک نظارت درونی و دقیق بر امور کشور است که در ایران متاسفانه چنین نظارت دقیقی وجود ندارد. اگر امور کشور شفاف نباشد، مردم دلزده خواهند شد، ‌اگر راهکارهای مبارزه با فساد در کشور رعایت شود آنگاه می‌توان شاهد اصلاح امور در جامعه بود.

دریافت پول از کاندیداها درست نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه راهکار تودیع مبلغ معین در زمان ثبت‌نام کاندیداها مناسب نیست، گفت: این‌که افراد با مباحث مالی این‌گونه به انتخابات وارد شوند، مناسب نیست. امیر خجسته درباره سازوکارهای موجود در پیش‌نویس لایحه جامع نظام انتخابات برای ثبت‌نام کاندیداهای کارآمد در انتخابات‌ها، اظهار داشت: اگر کاندیداها را براساس تخصص و سابقه مدیریتی وارد انتخابات کنیم، نتایج بهتری حاصل می‌شود. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم با اشاره به تودیع مبلغ معین در زمان ثبت‌نام کاندیداها، بیان کرد: افراد توانمند باید از طریق پررنگ کردن نقش احزاب وارد انتخابات شوند.

 

 

روزانه چند معتاد می میرد؟

پرویز افشار در گفت‌وگویی، درباره وجود ناخالصی در مواد مخدر و بروز مشکلات احتمالی در اثر این امر برای معتادین گفت: روزانه به طور میانگین ۸ معتاد و سالیانه بیش از ۳ هزار نفر بر اثر عوارض مصرف مواد مخدر در ایران می‌میرند. معاون ستاد کل مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر برای سود بیشتر ناخالصی‌هایی برای افزایش وزن این مواد اضافه می‌کنند که عوارض دارد، گفت: به طور میانگین ۸ معتاد روزانه در اثر عوارض مصرف مواد مخدر می‌میرند.

روحانی کنار نمی‌رود

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلث عنوان کرد: «آقای روحانی هوشمندتر از آن است که خودش را یک رجل سیاسی ابتر و ناتمام در تاریخ معاصر ایران ثبت کند و کنار رود. بنا بر این حتما در فروردین ۹۶ برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور می‌رود.» او درباره احمدی‌نژاد یادآور می‌شود: «احمدی‌نژاد هدفش بازسازی خود نزد افکار عمومی است نه ورود به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری. هر چند وقتی شورای نگهبان به راحتی صلاحیت آقای هاشمی را رد کرد برایش رد صلاحیت آقای احمدی‌نژاد خیلی راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است. از رأس نظام تا قاعده جامعه ایرانی درباره ناکارآمدی و هزینه‌سازی‌ احمدی‌نژاد برای کشور در ۸ سال ریاست‌جمهوری اتفاق نظر دارند.»

 

 

 

 

 

احضار ورزشکارنماهای نیمه عریان زن ایرانی به دادسرا

علی‌رغم اینکه فدراسیون پرورش اندام صراحتا اعلام کرده به خاطر مسائل شرعی و قانونی، بانوان هیچ فعالیتی در این رشته ندارند و بانوان کشورمان نیز به همین دلایل هیچ گونه رغبتی به این ورزش نشان نمی‌دهند اما برخی به دلایل خاص و رسیدن به منافع شخصی، تخلفاتی در این زمینه داشته‌اند.برخی ورزشکاران مرد بعد از آموزش دادن به بانوان آنها را به مسابقات برون مرزی اعزام کرده‌اند. حالا تصاویر حضور این زنان به صورت نیمه عریان در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است و بعد از انتشار این تصاویر پرونده‌ای در شعبه ویژه جرایم دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد.بعد از این، مربیان مربوطه ممنوع‌الفعالیت و کارهای ممنوع‌الخروجی این افراد صورت گرفت تا مراحل تحقیقات و بازپرسی انجام شود. حالا ۴ مربی و ۲ ورزشکار زن که در این مسابقات حضور داشتند جهت انجام مراحل بازپرسی به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.

 

گزینه‌های موتلفه برای انتخابات۹۶

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از بررسی ۱۸ نفر از چهره های حزبی و غیر حزبی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: معتقدیم یک شخصیت حقیقی موتلفه‌ای به انضمام شخصیت حقوقی قوی و خوش سابقه بهتر می تواند مشکلات مردم را حل کند.در حالی که هشت ماه به برگزاری دور آتی انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده دو طیف سیاسی عمده کشور شرایط متفاوتی را برای انتخابات آتی تجربه می کنند.بر این اساس و در حالی که احزاب و تشکل های اصلاح طلب و اصولگرایان میانه رو ضمن دفاع از عملکرد روحانی کماکان وی را گزینه مطلوب خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند، احزاب و تشکل های اصولگرا در حال شناسایی نامزدهای انتخابات هستند.

 

 

 

رقم هنگفت قاچاق موبایل در ایران

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از عرضه کالای دیجیتال قاچاق برنامه دارید؟ گفت: قاچاق موبایل حدود هزار میلیارد تومان در سال به اقتصاد کشور خسارت می زند.قاسم خورشیدی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع ملی است و در این زمینه کاملاً جدی هستیم افزود:باید سطح عرضه را کنترل کنیم. مسئولان کشور هم به این جمع بندی رسیدند که قاچاق کالا یکی از موانع جدی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید به شکل اساسی رفع و حل شود.

 

 

 

 

گفته می شود ابوالقاسم رئوفیان در خصوص آرایش سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ اظهار داشته احتمال حضور قالیباف، ولایتی در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری وجود دارد.وی در ادامه افزود: برخی‌ها که معتقدند لاریجانی به لحاظ اینکه از سوی دولت حمایت شد و در انتخابات مجلس دهم در لیست امید قرار گرفت، لذا به رقابت با روحانی در انتخابات آتی نخواهد پرداخت.رئوفیان با تاکید بر اینکه موضوعاتی اینچنینی نمی‌تواند مانع از حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شود، ادامه داد: احتمال حضور لاریجانی در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.

 

 

 

ورود معاونت زنان به موضوعی حساس

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، شهیندخت مولاوردی با اعلام اینکه بررسی لایحه جامع تامین امنیت زنان در برابر خشونت مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: «بررسی لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را در ابعاد مختلف بازدارنده، حفاظتی، حمایتی و قانونی و به ویژه تقویت بخش مدنی لایحه در دستور کار قرار داده‌ایم.»شهیندخت مولاوردی در همین باره می‌افزاید: «اصلاح پاره‌ای از قوانین مدنی و مجازات اسلامی و سایر قوانینی که به نوعی مربوط به حوزه زنان و خانواده است مانند آئین دادرسی کیفری، آئین دادرسی مدنی و قانون حمایت از خانواده را هم همزمان پیگیر هستیم. قانون حمایت از خانواده با وجود اینکه به تازگی به اجرا درآمده نقاط قوت و ضعف آن در حال بروز است. کارگروه حقوقی معاونت نیز فعال شده و این قوانین در تیم حقوقی و پژوهشی ما در حال بررسی است.»هر اندازه هم که خشونت علیه زنان در زیست روزمره ما عادی شده باشد و به قدری این مسئله زیاد شده باشد اما بازهم نمی‌توان از این خبر به سادگی گذشت: «لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت.»؛ تک‌تک واژگاه این جمله ارزش خبری دارند و صاحب‌نظران این حوزه درباره آن حرف‌های جدی دارند. اقدامی که سابقه آن نشان می‌دهد مخالفان جدی‌ای در برابر آن اعلام نظر خواهند کرد و بیش از موافقانی نیز به حمایت از آن خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*