اخبار سیاسی

 

مصباح شخصیت علمی است،نه سیاسی

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این موضوع که”گفته بودید نیازی به مشورت با آیت الله مصباح برای استراتژی انتخابات نیست”گفت: بنده هیچ‌گاه چنین اظهاراتی را مطرح نکردم و کسانی که با بنده مصاحبه کرده‌اند به دلخواه خود از ادبیاتی که مورد تایید بنده نیست استفاده کرده‌اند. با این وجود آیت‌ا… مصباح‌یزدی بیشتر به عنوان یک شخصیت علمی مطرح هستند تا به عنوان یک «لیدر سیاسی». شاید این نکته مورد غفلت برخی از افراد قرار گرفته است. از سوی دیگر آیت‌ا… مصباح‌یزدی هیچگاه جایگاهی برای خود خارج از چارچوب «جامعه مدرسین» تعریف نکرده و همواره در آن چارچوب فعالیت کرده‌اند.

وکیل بابک زنجانی سکته کرد

وکیل بابک زنجانی به دلیل سکته خفیف قلبی راهی بیمارستان مهراد تهران شد. رسول کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی با اعلام این خبر گفت: صبح امروز به دلیل سکته خفیف قلبی راهی بیمارستان شدم و اگر من را دیرتر به بیمارستان می‌رساندند احتمال داشت اتفاق بدی رخ دهد. وی ادامه داد: امروز ظهر با بابک زنجانی قرار ملاقات داشتم که به دلیل این مسئله، این قرار لغو شد و هم اکنون در بیمارستان مهراد تهران در بخش آی سی یو بستری هستم.

بازداشت ۹۰۰ متهم در شیراز طی ۴۸ ساعت

این افراد در روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه و طی اجرای طرح «ارتقاء امنیت عمومی» در شیراز بازداشت شده‌اند. نیروی انتظامی استان فارس اعلام کرده که این طرح را با هدف «افزایش ضریب امنیت عمومی و پاکسازی نقاط مختلف شهر از وجود مجرمین و افراد برهم زننده نظم و امنیت» اجرا کرده است. ۳۹ سارق، یکصد و یازده خرده فروش مواد مخدر و ۳۲ «متهم که اقدام به قماربازی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌کردند» از جمله بازداشت‌شدگان هستند. نیروی انتظامی طی این دو روز٬ حدود ۹ کیلوگرم انواع موادمخدر، دو قبضه سلاح جنگی، ۲۷ قبضه سلاح شکاری، ۱۳۶ عدد فشنگ، ۱۱۰ کیلوگرم پودرهای غیرمجاز و مقادیر قرص‌های روانگردان و ۱۲ خودرو سرقتی کشف کرده است.

آمار زنان مطلقه کشور اعلام شد

سلمان خدادادی ، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه این کمسیون گفت: امروزه واقعیت جامعه ما به این‌گونه است که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانواده در کشور داریم و بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خانم مجردی که جدا زندگی می‌کند وجود دارد. بحث طلاق درصد بسیار بالایی از جامعه را به خود اختصاص داده و از هر سه ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می‌شود، درصدی که هر روز با افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج داریم. در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی نمی‌دانیم مسؤول پیگیری کیست و متولی پیدا نمی‌کنیم، چه کسی باید انجام بدهد، ده‌ها دستگاه وجود دارد اما کسی متولی نیست. زمانی می‌گفتیم اگر طلاقی اتفاق بیفتد عرش خدا به لرزه درمی‌آید اما امروز می‌بینیم هر اتفاقی می‌افتد و حتی جشن هم برای طلاق می‌گیرند اما نمی‌دانم چرا نمی‌لرزد یا عارضه‌اش همین‌ها است که می‌بینیم. زمانی ارزش‌ها بر اصرار بر ازدواج تأکید داشت اما امروز عدم ازدواج به ارزش تبدیل‌ شده است و افتخار هم می‌کنند، اگر مسائل فرهنگی حل شود مشکلات و معضلاتی را نخواهیم داشت.

زمان برگزاری دادگاه خاتمی، منصوری، جلایی‌پور

حجت کرمانی در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه وکالت محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حسین کاشفی و حمیدرضا جلایی‌پور را در پرونده اخیرشان بر عهده دارد، عنوان کرد: در پی اعلام دادسرا امروز همه موکلانم به مرجع قضایی مراجعه کردند و کیفرخواست به آنها ابلاغ شد. بر همین اساس تاریخ برگزاری دادگاه موکلانم حدود دو ماه آینده و در ۱۷ آبان‌ماه اعلام شد. برای موکلانم اتهام اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی عیله نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی در کیفرخواست اعلام شده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

گفته می شود محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفته مصباحی مقدم ، حرف‌‌های خودشان را می‌زنند و مواضع جامعه روحانیت، مطلبی است که من به‌عنوان دبیرکل می‌گویم. آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی بسیار بزرگوار و محترم برای ما هستند و هر وقت که لازم باشد، بنده و جامعه روحانیت از ایشان مشورت خواهیم گرفت. وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب که به‌نقل از سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای برگزاری جلسات جامعه روحانیت در دفتر وی و موافقت مصباحی مقدم با این موضوع گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی ممکن نیست. وی درباره اظهارات مصباحی مقدم مبنی بر حمایت احتمالی این تشکل از حسن روحانی گفت: چنین چیزی اصلاً مطرح نبوده و نیست و قبلاً هم گفته بودم که چنین اقدامی بسیار بعید است.

واکنش به اظهارات سیاسی کی‌روش

“چند آدم بی مسئول به سفارت عربستان در تهران رفتند، کارهای خودمختار انجام دادند، کارهای ناپسند کردند، شیشه شکستند”؛ اشتباه نکنید این بخشی از اظهارات یک مقام دولتی یا یک مسئول امنیتی و یا حتی یک شهروند ایرانی نیست، بلکه این سخنان از لسان کیروش سرمربی تیم ملی بیان شده است.حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تعجب از صحبت های روز گذشته کارلوس کی روش با بیان اینکه باید ببینیم مشاوران آقای کی‌روش چه کسانی هستند عنوان کرد: کسانیکه کار مربیگری و یا مستشاری را در کشور ایران انجام می دهند حتی در موضع گیری هایشان نیز تابع مقررات حاکمیت ملی ما هستند و در سراسر دنیا نیز همین شیوه اعمال می شود.وی افزود: فارغ از اینکه شخصا انتقادهایی را به بحث حمله به سفارت عربستان دارم ولی واقعیت این است که آقای کیروش فقط برای موضوع فوتبال آن هم در حد و حدود وظایف خودش قرارداد بسته و اجازه ورود به حوزه سیاسی را ندارد.

گفته می شود یک روزنامه عربستانی با کنایه به ایران پیروزی تیم ملی این کشور مقابل عراق را با تیتر خاصی روی جلد برده است. تیم ملی فوتبال عربستان در دومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روز گذشته موفق شد تیم عراق را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد و در گروه دوم، ۶ امتیازی شود.این مسابقه قرار بود در ایران برگزار شود چرا که عراق به خاطر شرایط جنگی در کشور خودش میزبان باشد. با وجود این عربستانی‌ها با لابی‌های متعدد فیفا را قانع کردند که به جای ایران این مسابقه باید در یک زمین دیگر برگزار شود. در نهایت مالزی میزبان بازی عراق و عربستان شد.روزنامه الریاضیه عربستان با کنایه نسبت به این موضوع تیتر زد: «چه در مالزی، چه در ایران … سربلندی برای عربستان است».

گفته می شود احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری که در پی انتشار نوار سخنان آن مرحوم به دادگاه ویژه روحانیت فراخوانده شده بود، پس از چند جلسه بازپرسی خبر داد که مقرر شد دفاعیه ی خود را به صورت مکتوب در تاریخ ١٣٩۵/۶/٢٨ تحویل دادسرای ویژه روحانیت قم بدهد. وی در کانال تلگرامی پدرش نوشت: «در پی انتشار فایل صوتی آیت الله العظمی منتظری، امروز ١٧ شهریور ۱۳۹۵ بار دیگر حجه الاسلام والمسلمین احمد منتظری در محل دادگاه ویژه روحانیت قم مورد بازپرسى قرار گرفت؛ و در پایان مقرر شد با توجه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملى” و استناد به مواد ۴٩٨ و ۵٠١ و ۵٠۵ قانون تعزیرات و مجازاتهاى بازدارنده مصوب ١٣٧۵، دفاعیه خود را به صورت مکتوب در تاریخ ١٣٩۵/۶/٢٨ تحویل دادسرای ویژه روحانیت قم بنماید».

خبر باور نکردنی درباره داور بازی ایران و ازبکستان!

در حالی که کارشناس های فوتبال ایران یکپارچه به کارلوس کی روش و کادر فنی حمله می کنند که چرا باید به داورها اعتراض کند، بار دیگر مشخص شد که تمام نگرانی های او کاملا بجاست. کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم غیر منتظره و بحث برانگیز بنجامین ویلیامز را برای قضاوت بازی ایران و ازبکستان انتخاب کرد. این داور استرالیایی در بازی ایران و عراق در جام ملت با اشتباهی فاحش عامل حذف ایران از رقابت ها بود و پس از آن فدراسیون به شکایت از این داور پرداخت. ویلیامز در ادامه قضاوت در لیگ قهرمانان در ایران به کشور ما سفر نکرد.

مدیرعامل باشگاهی که نمی‌دانست توپ گرد است

رضا نوروزی، بازیکن تیم صنعت نفت آبادان در خصوص بدهی ۱۰۰میلیونی‌اش به باشگاه سایپا که ممکن است جلوی بازی کردن او را در لیگ برتر بگیرد، گفت: زمانی که در سایپا بودم خیلی اذیت شدم خصوصا اینکه باشگاه مدیرعاملی مثل بیت‌الله رضایی داشت. مشخص نبود او از کجا به این باشگاه آمد و فکر می‌کنم مدیرعامل قبلی سایپا نمی‌دانست توپ فوتبال گرد است. بعضی از بازیکنان و همچنین مجید جلالی از سوی او اذیت شدند و نباید چنین مدیرانی در فوتبال باشند.

گفته می شود اخیرا اعلام شد نظر جمعی از علما، مدرسین و روحانیون اعتدالی در قم این است که آقای ظریف وزیر امور خارجه در انتخابات ریاست جمهوری در صورتی است که فشارها بر روی دکتر روحانی افزایش یابد، کاندیدا شوند. با این حال، بنا بر اطلاعات موثق دوسال است، انواع گروه ها و افراد چنین پیشنهادهایی را به ظریف داده اند اما از سوی ظریف پاسخ منفی و محکمی شنیده اند. ظریف بارها گفته است که تمام عمر خود را فقط در حوزه سیاست خارجی کار کرده و آمادگی و تمایل کار در سایر حوزه ها را ندارد و حتی در این حوزه هم که موضوع تخصص علمی و تجربه ۳۴ ساله کاری وی است به دلیل اصرار دکتر روحانی و سایر بزرگان و برای احترام به آنها قبول مسئولیت کرده است و گرنه همان یکی دو کلاس دانشگاهی که برایش باقی گذاشته بودند را به این کار ترجیح می داد.

نظر وزیر کشور درباره اختلاف کانون سردفترداران و نیروی انتظامی

عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در همایش فصلی فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به اختلاف نظر پیش آمده بین کانون سردفترداران و نیروی انتظامی درباره ثبت و انتقال سند مالکیت خودروها افزود: از نظر قانونی پلیس وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد. هیچ فردی برای اموال منقول خود اعم از یخچال و تلویزیون به اداره ثبت مراجعه نمی‌کند. همان برگ سبزی که پلیس صادر می‌کند، حکم سند مالکیت را دارد و شهروندان بر طبق قانون اختیار دارند برای ثبت مالکیت خودروی خریداری شده به اداره ثبت مراجعه کنند.وی با اشاره به اینکه در اجرای قانون هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد، افزود: اختلاف نظر به وجود آمده کاملا سوء‌تفاهم است. قانونگذار حد و اختیار مالک را مشخص کرده و بنده اعلام می‌کنم از نظر پلیسی و قانونی نیز همان برگ سبز حکم سند مالکیت را دارد و کفایت می‌کند.

کدام خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی اجازه واردات دارند؟

میثم رضایی رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص لغو ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه اجرایی سال ۹۳ پلاک کردن و ترخیص خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی از گمرک ممنوع اعلام شده است.وی افزود: طبق ماده ۲۴ آیین نامه گمرکی افرادی که قبل از لغو ممنوعیت واردات این خودروها درگمرک پرونده داشته اند می‌توانند نسبت به واردات آن اقدام نمایند.رضایی با بیان ایکه لغو ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی را از روابط عمومی دیوان پیگیر شدیم، بیان کرد: دیوان عدالت نیز با این امر مخالف است چرا که واردات این خودروها شرایط بازار را نابسامان می کند.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: روابط عمومی دیوان عدالت طی اظهاراتی بیان کرده که ممنوعیت این خودروها برقرار است و این حکم به مقابل این تاریخ مربوط می‌شود.

واکنش مطهری به مخالفان FATF

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت ایران از فلسطین و نهضت‌های آزادی بخش همچنان آرمان انقلاب اسلامی است، برخی مخالفت‌ها با FATF را مانند مخالفت با برجام بیشتر سیاسی توصیف کرد.علی مطهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نگرانی برخی افراد که بسیاری از آن‌ها دلسوز انقلاب هستند درباره اقدامات مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی ( FATF) در خصوص مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریسم قابل تقدیر است ولی این موضوع جای نگرانی نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*