آخرین خبر :

اخبار سیاسی

گفته می شود مصطفی پور محمدی با اشاره به نامه اخیر علی مطهری خطاب به وی اظهار داشته امام بزرگوار به ما یاد داد که در زمین دشمن بازی نکنیم و صحنه مبارزه و بازی را ما تعیین و ترسیم می کنیم و نقشه را خودمان می کشیم. در صحنه های گذشته و در دفاع از انقلاب و کشور این امام(ره) و یارانش بودند که با راه مناسب و عکس العمل به جا و اجرای دقیق دستورات و فرامین الهی کشور را از شر دشمنان، استکبار و منافقین نجات دادند. ما نیز همین راه را ادامه می دهیم و باز هم می گویم که در زمین دشمن بازی نخواهیم کرد. در رابطه با این نامه حرفهایمان را زدیم و صحبت های امروز نیز پاسخی جدی برای او بود. وی در پاسخ به این سوال که علت و ضرورت انتشار این فایل صوتی را چه می دانید گفت: متاسفیم از اینکه به خواسته دشمن عمل می کنند.

 گفته می شود یک نماینده مردم در مجلس اعلام کرده بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده و مراجعاتی که از فرهنگیان عزیز داریم، ‌شاهد اختلاس و تبانی و مسائل گوناگون در این صندوق هستیم. در این رابطه برخی افراد بازداشت شده‌اند و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی، در حال بازجویی هستند.

 

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به درگیری مجلس

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: باسمه تعالی امروز یک شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ در خبرها آمده بود که یک نماینده مجلس با خبرنگار یکی از خبرگزاری‌ها برخورد فیزیکی داشته است. صرف نظر از اینکه دلائل این برخورد چه بوده و حق با چه کسی است، اصل این رفتار به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید کرامت و شخصیت همه افراد، مخصوصا خبرنگاران عزیز رعایت شود و بدانیم که حمایت از این قشر، حمایت از آزادی و نقد دلسوزانه است. اگر هم اشتباه احتمالی سرزده است با قول احسن (وجادلهم بالتى هى احسن) اصلاح کنیم که گفته اند: دلائل قوی باید و معنوی نه رگهای گردن به حجت قوی

 گفته می شودیک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که علی لاریجانی، غلامرضا مصباحی‌مقدم و محمدرضا باهنر که همگی از شخصیت‌های تاثیرگذار در طیف اصولگرایی هستند، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو قطعا از حسن روحانی حمایت می‌کنند.یدالله طاهرنژاد می‌گوید اصلاح‌طلبان درباره برخی توقعات و انتظارات برآورده‌نشده خود با حسن روحانی گفت‌وگو خواهند کرد اما این موضوع به معنای حمایت مشروط از او در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست و جریان اصلاحات سیاست سال ۹۲ را ادامه داده و از روحانی حمایت می‌کند.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اولی‌ترین و محوری‌ترین کار دولت در سال پایانی را ایجاد رونق اقتصادی می‌داند و می‌گوید: همکاری و همراهی سایر قوا و دستگاه‌ها و نهادهای نظامی در این راستا بسیار قابل‌توجه است.

رونمایی از کاندیدای جدید اصولگرایان

حسین نجابت می‌گوید: احمدی‌نژاد برای انتخابات ۹۶ نمی آید چون احتمال اینکه او صلاحیتش تأیید نشود وجود دارد. احتمال این اتفاق هم زیاد است.قالیباف، لاریجانی، باهنر، زاکانی، فروزنده، نادران، باقری لنکرانی، جلیلی، پورمحمدی، ابوترابی فرد، توکلی، علی اکبری، رحمانی فضلی، ضرغامی، رضایی، قاضی زاده هاشمی و حدادعادل شخصیت هایی هستند که نجابت نام آنها را برد اما یادآور شد که رضایی، جلیلی و حدادعادل اعلام کردند نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نمی شوند. وقتی او با این سئوال مواجه می شود که لاریجانی، باهنر، باقری لنکرانی و قاضی زاده هاشمی نیز اعلام کردند تصمیمی برای ورود به رقابت سیاسی پیش رو ندارند، جواب می دهد: آنها ظرفیت این کار را دارند حالا یا خود می گویند تصمیمی ندارند یا دوستانش این احتمال را رد می کنند یا گفته می شود هنوز تصمیم نگرفته است.اما در میان همه نام‌های مطرح شده حسین نجابت فعال سیاسی اصولگرا نزدیک به جمعیت ایثارگران فقط از کاندیداتوری یک نفر دفاع کرد و او کسی نبود جز الیاس نادران.

 گفته می شود وکیل پدر محسن روح الامینی از جان باختگان بازداشتگاه کهریزک گفته به لحاظ حقوقی امکان دارد که شعبه ۲۲ در دادگاه تجدید نظر با استدلال متفاوت نامبرده را درخصوص معاونت در قتل مرحوم روح الامینی و نیز گزارش خلاف واقع بر خلاف نظر شعبه دیوان عالی و شعبه کیفری استان سابق محکوم کند. سید حسن کمالی جلودار درباره ی آخرین وضعیت پرونده کهریزک گفت: این پرونده در حال رسیدگی در تجدید نظر است. در رابطه با جنایات بازداشتگاه کهریزک علاوه بر مامورأن مربوطه که با حکم دادگاه نظامی یک تهران به قصاص و زندان محکوم شده بودند، سعید مرتضوی دادستان وقت تهران، سعید زارع دهنوی معروف به “حداد ” سرپرست وقت دادسرای ویژه امنیت و علی اکبر حیدری فر دادیار ویژه دادسرای امنیت؛ با حکم شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به اتهام مشارکت در بازداشت غیر قانونی محکوم به انفصال از مشاغل قضایی و دولتی شدند.

نوبخت زیر حرفش زد!

محمدباقر نوبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور که ناظر بر حسن اجرای قانون است در برابر هر کدام از این افراد که تخلف یا جرمی مرتکب شده اند باید برخورد کند و قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کند، افزود: از هیچ فرد متخلف و مجرمی حمایت نمی کنیم.وی گفت: حتی کسانی که بدون تخلف و جرم در این موضوع بودند به خاطر اینکه از این ارقام استفاده غیر عادلانه کردند بدون استثنا نسبت به همه اینها اقدام می کنیم. نوبخت در توضیح سخنان خود به هنگام تودیع و معارفه رئیس صندوق توسعه ملی که بازتاب زیادی در رسانه های مختلف داشت گفت: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی ذخایر بیشتری از بانک مرکزی در اختیار دارد بنابراین کسی که مسئولیت صندوق را دارد در واقع امانت دار بزرگمان است و این به آن معنی نیست که اگر کسی در این صندوق تخلف کرد، متخلف، امانت دار بزرگ نامگذاری شود.سخنگوی دولت تصریح کرد: در برابر ذخایر ارزی که همه ما به آن حساس هستیم و برایمان مهم است، ذخایر و سرمایه های اصلی در واقع سرمایه های انسانی هستند و مدیران و نیروی انسانی سرمایه های بزرگ کشور محسوب می شوند.وی گفت: این به این منزله نیست که اگر کسی تخلفی کرد چون سرمایه انسانی است پس تخلفش نادیده گرفته شود کما اینکه در مجموعه صندوق توسعه ملی مدیران با تجربه و خدومی نیز در گذشته بودند و هستند.نوبخت گفت: صریحا معتقدم همانطور که باید از ذخایر ارزی مراقبت کنیم، همانطور از ذخایر انسانی نیز باید مواظبت کنیم و هیچ فرصتی ایجاد نکنیم که اینها دچار اشتباه شوند.

غرامت ۱۳۱ میلیاردی عربستان به ایران چه شد؟

عربستان که در سال ۲۰۱۱، میزان خون‌بها را ۳۰۰ هزار ریال سعودی برای وقایع غیرعمد و ۴۰۰ هزار ریال برای جرایم عمدی تعیین کرد، طبق همین حکم فقهی باید برای فاجعه منا که منجر به کشته شدن حدود هفت هزار زائر شد، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سعودی (۱۹۹۵ میلیارد تومان) بپردازد که میزان غرامت جانباختگان ایرانی رقمی حدود ۱۳۱ میلیارد تومان می‌شود که عربستان تا کنون از پرداخت این غرامت و حتی پذیرش حکم این دیه نیز سَر باز زده است. با آن که مقامات حج ایران گفته‌اند عربستان در زمان مذاکرات حج، “تلویحا” با پرداخت دیه به جان‌باختگان منا موافقت کرده و حجت‌الاسلام «قاضی عسکر»،ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز گفته است «عربستان پرداخت دیه را نفی نکرده، لیکن نحوه اجرای آن باید توافق شود»، اما با این حال دولت عربستان تا کنون رسما و بیرون از اتاق مذاکرات، چنین موضوعی را تایید نکرده و حتی بنابر اظهارات مقامات سایر کشورها، یک ریال غرامت نه تنها بابت آن فاجعه، بلکه برای حادثه جرثقیل نیز پرداخت نکرده است.

آیت‌الله جوادی آملی خطاب به آیت‌الله هاشمی چه گفت؟

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی در منزلشان واقع در دماوند، با ابراز خوشحالی از بهبودی نسبی وضع جسمی ایشان، گفت: وجود حضرت‌عالی که خیلی آرام و نجیبانه در حوزه علمیه کار می‌کنید، نعمتی برای انقلاب است. آیت‌الله جوادی آملی نیز در آغاز این دیدار با خیرمقدم و ابراز رضایت از پیشرفت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خداوند عنایتی به شما کرده که چه بخواهید و چه نخواهید، از استوانه‌های این نظام هستید.ایشان با بیان این جمله که «هر نعمتی با مسئولیتی همراه است»، گفت: یکی از ویژگی‌های شما، صبر است که به قول معروف، کیمیاست و خداوند هم به شما داده است.آیت‌الله جوادی آملی، با ابراز تأسف از تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد، صبر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ستود و گفت: تشکیل حکومت و زمینه‌سازی برای راهنمایی انسان‌ها، آرزوی همه انبیاست و این انقلاب، فرصتی برای ماست که مردم را راهنمایی کنیم و در این راه، از تلخی‌ها نرنجیم و باید صبر کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*