احتمال اجرای اولین پیوند سر انسان در سال آینده میلادی

تهران-ایرنا- یک دانشمند ایتالیایی که در نظر دارد به عنوان جراح مغز و اعصاب اولین پیوند سر انسان را انجام دهد، گفت که با توجه به نتایج نویدبخش مطالعات حیوانی، این پیوند احتمالا در سال آینده انجام خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، ‘سرجیو کاناورو’ این خبر را بعد از انتشار نتایج سه مطالعه جدید روی حیوانات اعلام کرد.
وی می گوید: این سه مقاله جدید که توسط وی ویرایش و هفته گذشته در مجله Surgical Neurology International منتشر شدند، نشان می دهند که غلبه بر یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه یعنی اتصال مجدد نخاع، امکان پذیر است.
اما منتقدان معتقدند که وسعت داده ها و یا جزییات سه مطالعه یاد شده برای توجیه حرکت رو به جلو به منظور انجام آزمایش روی انسان کافی نیست.
اما یک گروه محقق کره جنوبی شرکت کننده در این مطالعات، می گویند که مدارک با ارزشی را ارائه می کنند که تزریق یک محلول شیمیایی به نخاع می تواند نرون های قطع شده را برای اتصال مجدد تحریک کند.
خارق العاده ترین مورد در این مطالعات جیوانی، سگی بود که بعد از یک جراحت گردنی که آسیب شدیدی به نخاع این حیوان وارد آورد، کاملا فلج شد.
محققان دانشگاه کونکوک (Konkuk) در سئول گفتند، ارزیابی می شد که ۹۰ درصد از نخاع این سگ قطع شده باشد.
به نوشته این مقاله، محققان محلول شیمیایی پلی اتیلن گلیکول یا PEG را به این سگ تزریق کردند، حیوان بعد از دو روز توانست پنجه های جلویی خود را تکان دهد و در هفته سوم توانست راه برود.
کاناورو معتقد است که با تزریق نوید بخش PEG می تواند پیوند سر در انسان را تا پایان سال ۲۰۱۷ انجام دهد.
بیمارستانی در ویتنام برای میزبانی این جراحی ابراز تمایل کرده است و می گوید که تنها به یک اهدا کننده زنده نیاز دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*