۱۱ سپتامبر و تداوم پانزده سال تروریسم آمریکایی – سعودی

 سرانجام بعد از ۱۵ سال از حادثه ۱۱ سپتامبر که به مرگ بیش از سه هزار آمریکایی منجر شد، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، خانواده قربانیان حق دارند از دولت سعودی شکایت کنند. گرچه این طرح می تواند راه را برای دادخواهی قربانیان این حمله تروریستی باز نگه دارد اما در این میان نمی توان از پیوند شوم آمریکایی- سعودی چشم پوشید و ازتداوم پانزده ساله تروریسم آمریکایی- سعودی در مناطق گوناگون جهان سخن نگفت.

کمیته تحقیق و بررسی حملات تروریستی ۱۱سپتامبر وابسته به کنگره آمریکا اخیرا حمایت مالی رژیم سعودی از عاملان این حوادث را تایید کرد.
از ۱۹ هواپیماربای حادثه ۱۱ سپتامبر، ۱۵ نفر تبعه عربستان سعودی بودند. اسنادی که به تازگی از حالت محرمانه خارج و در آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد بسیاری از این هواپیماربایان به صورت غیرمستقیم با مقام های سیاسی دولت عربستان در ارتباط بوده اند.
افزون برآن، «جان لیمان» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در زمان ریاست جمهوری ریگان و نیز مشاور « جان مک کین» از سیاستمداران جمهوری خواه آمریکا به صراحت از نقش عربستان در حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر پرده برداشت.
این درحالی است که کنگره آمریکا از سال ۲۰۰۱ تاکنون به دنبال تصویب رساندن قانونی برای طرح شکایت قضایی علیه سعودی ها بوده است.
خانواده های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر از کنگره آمریکا خواسته بودند که زمینه را برای تنظیم دادخواست علیه عربستان سعودی فراهم کند.
طرح کنگره، امکان دادخواست افراد حقیقی را از افراد حقوقی خارجی و کشورهایی که در خاک عربستان مرتکب عملیات تروریستی شده باشند، ایجاد می کند.
عربستان تهدید کرده است اگر آمریکا این قانون را تصویب کند، اوراق قرضه دولت آمریکا و دیگر سرمایه های آمریکایی را که در اختیار دارد، به حراج خواهد گذاشت.
حال سئوال اساسی این است که چه دلایل پنهانی در پشت پرده این اقدام رژیم سعودی است.

*** ارتباط پنهان جمهوری خواهان با رهبران رژیم سعودی
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اخیرا برای جلوگیری از محکومیت این کشور در دادگاه های آمریکا به دست داشتن در حوادث ۱۱ سپتامبر، تهدید کرد که عربستان سرمایه های خود را در آمریکا که بیش از یکصد میلیارد دلار است از این کشور خارج خواهد کرد. این ادعای وزیر امور خارجه عربستان و تلاش برای محرمانه ماندن این اسناد، نشان از ارتباط پنهان جمهوری خواهان با رهبران رژیم سعودی دارد.
ارتباط سیاسی رهبران سعودی و رژیم صهیونیستی با جناح تندرو جمهوری خواهان در آمریکا به حدی است که باراک اوباما در مصاحبه ای با مجله معتبر « آتلانتیک» رسما عربستان را کشوری فرصت طلب و راحت طلب دانست که از واشنگتن انتظار دارد خود را وارد تنش های بی ارتباط با منافع ملی آمریکا کند.
ارتباط مالی رهبران رژیم سعودی با جناح تندرو جمهوری خواه درآمریکا نیز امری واضح و مبرهن است. اساسا رژیم بدوی و ناکارآمد عربستان نیاز دائمی به حمایت های سیاسی و مالی آمریکا دارد. یکی از روش های این نیاز، تلاش برای جذب اعضای تندرو حزب جمهوری خواه در کنگره و تلاش برای نفوذ در ارکان تصمیم گیری آمریکا است.
در همین خصوص، «باب گراهام» رئیس سابق کمیسیون سرویس اطلاعاتی کنگره آمریکا که به گزارش محرمانه حوادث ۱۱ سپتامبر نیز دسترسی داشت، به صراحت تاکید کرد: با این که من موظفم که درباره این گزارش چیزی اعلام نکنم اما می توانم بگویم که ۲۸ صفحه از این گزارش در مورد این مسأله است که چه کسی حامی مالی ۱۱ سپتامبر بوده. سمت و سوی این گزارش، قویاً به سوی عربستان سعودی است.

*** حفظ جبهه سعودی – صهیونیستی در منطقه
حمایت سازماندهی شده عربستان و به طور مشخص رهبران فرقه وهابیت در این کشور و نیز سازمان های خیریه عربستان برای مدیریت این حادثه تروریستی، حقیقتی است که نمی توان بدان اشاره نکرد.
نقش مشخص کنسولگری عربستان در لس آنجلس و نیز سفارت عربستان در واشنگتن در حمایت از عاملان این حادثه تروریستی، در اسناد ۲۸ صفحه ای موجود است.
افزون بر آن، در این اسناد ۲۸ صفحه ای به حمایت رسمی و دولتی رژیم سعودی از دو نفر از عاملان این حوادث که در منطقه کالیفرنیای جنوبی اقامت داشتند، اشاره شده است.
اکنون و پس از شکست سنگین عربستان در یمن، تلاش برای پنهان کردن این اقدامات تروریستی از سوی عربستان در جهت حفظ وجهه سیاسی خود در منطقه و نیز برای فرار از تضعیف جبهه سعودی – صهیونیستی در خاورمیانه است.

*** فریب افکار عمومی منطقه و جهان
درحال حاضر، افراط گرای وهابیت در عربستان ریشه دوانده و به تمام بخش های جامعه بدوی در این کشور سرایت کرده است. مبلغان و رهبران مذهبی این فرقه در این کشور با صرف هزینه های گزاف، میلیاردها دلار از ثروت عمومی را برای ترویج افکار ضاله و ضد بشری خود هزینه می کنند.
به همین دلیل است که رژیم سعودی مبتنی بر تعالیم ضدبشری وهابیت به دنبال فریب افکار عمومی و پنهان کردن نقش خود در حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم دولتی بویژه در ماجرای ۱۱ سپتامبر است.
«باب کری» یکی از اعضای اصلی کمیته حقیقت یاب ۱۱سپتامبر خطاب به دولتمردان این کشور گفت: ‘ شما نمی توانید به تروریست ها پول بدهید و بعد بگویید که اقدامات آنها ربطی به ما ندارد’ .
اکنون و پس از گذشت پانزده سال از یکی از خطرناک ترین حمله های تروریستی در آمریکا، ادعای رژیم سعودی مبنی بر دست نداشتن در حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توهمی بیمارگونه است که ریشه در ترس این رژیم از سقوط اقتصادی سیاسی و نظامی دارد؛ امری که در آینده ای نزدیک به واقعیتی ملموس تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*