آخرین خبر :

گوگل شرکت نرم افزاری Apigee را می خرد

گوگل شرکت نرم افزاری Apigee که در حوزه خدمات ابری فعال است را به قیمت ۶۲۵ میلیون دلار خریداری می کند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، شرکت Apigee یک رابط برنامه نویسی کاربردی را توسعه داده است که امکان تعامل خدمات دیجیتالی شرکت ها را با برنامه های نرم افزاری مورد استفاده کاربران و شرکت های همکار آن ها فراهم می کند. انجام این تعامل برای انتقال خدمات به فضای ابری، امری حیاتی محسوب می شود.
پردازش ابری به معنای استفاده از سرورهای راه دور برای ذخیره، مدیریت و پردازش اطلاعات است و خدماتی که به این شیوه ارائه می شوند، هرروز جذابیت بیشتری می یابند.
از سال گذشته که گرین، مدیرعامل سابق شرکت VMware به گوگل پیوست، در تلاش است تا خدمات گوگل را به حوزه پردازش شرکتی نیز گسترش دهد و سهمی از بازار پرسود پردازش ابری را به دست آورد.
شرکت گوگل روز چهارشنبه یعنی یک روز قبل از معامله شرکت Apigee، خبر همکاری جدید خود را با شرکت ذخیره سازی آنلاین Box Inc به منظور ارائه خدمات واژه پردازی، صفحات گسترده و سایر ابزارهای اداری که تحت عنوان Google Docs شناخته می شوند، به مشتریان شرکتی Box، اعلام کرد.
علاوه بر گوگل، شرکت های آمازون، مایکروسافت، آی بی ام و سایر شرکت های بزرگ نرم افزاری به دنبال تصاحب بخشی از بازار روبه رشد و پرسود پردازش ابری شرکتی هستند و تحلیلگران گوگل معتقدند با خرید Apigee مشتریان بسیار مهمی را به دست می آورند که برای پیشروی در این رقابت نقش اساسی دارند.
در حال حاضر شرکت های At&T، Burberry Group Plc، Vodafone Group Plc و بانک جهانی از مشتریان شرکت Apigee محسوب می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*