گفته می شود

گفته می شود مهدی کوچک زاده در صفحه اینیستاگرام خود نوشته بسیاری از دوستان از من سوال می کنند، چقدر احتمال می دهید حضرت آقا به احمدی نژاد گفته باشد که نامزد نشوند؟ جواب بنده برای همه یکجا این است: همان قدر که احتمال می دهم به روحانی فرموده باشند، کفایت ریاست جمهوری را ندارند. دیگر در این مورد به سوالی جواب داده نمی شود. والسلام

فروش سوالات به امتحانات خلبانی هم رسید

(م.ت) یکی از معاونان سازمان هواپیمایی کشوری دوشنبه گذشته به دلیل خرید و فروش سوالات آزمون گواهینامه خلبانی بازداشت شد که با ارائه وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد و همان روز در جلسه معاونین شرکت‌های هواپیمایی حضور پیدا کرد. این پرونده هم اکنون در دستور کار دادسرای جنایی تهران قرار دارد.

کنایه رییس ستاد کل نیروهای مسلح به هاشمی

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار داشت: هر تلاشی برای تضعیف توان نظامی “نادانی و بازی در زمین دشمن” است، تمام تحرکات دشمن در منطقه تحت رصد دقیق است. دشمنان این توصیه را جدی بگیرند که خود و یا به نیابت از آمریکا وارد مجادله با ایران نشوند و این فکر را از سر خود بیرون آورند. راهبردهای نیروهای مسلح ایران هوشمندان متناسب با تامین امنیت داخل و خارج و پاسخگوی سریع پیش بینی شده است به گونه‌ای آمادگی دفاع در سطح قابل قبول برقرار است. تجربه ۳۸ ساله گذشته بویژه دفاع مقدس موجب شده که در عرصه حوزه‌های دفاعی و سامانه‌های روز دفاعی، نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند تا مسیر ارتقا خود را پیش ببرند.

چرا اولاند به محل اقامت روحانی رفت؟

رییس جمهور فرانسه شامگاه سه شنبه به وقت نیویورک با حضور در هتل محل اقامت حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.این دیدار در حاشیه هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت.منابع خبری می‌گویند به محض ورود دکتر حسن روحانی به نیویورک، سران بسیاری از کشورها برای ملاقات با ایشان ابراز تمایل کردند.اما از آنجایی که سفر رییس جمهور کشورمان بسیار کوتاه و برنامه‌ها بسیار فشرده بوده است، بسیاری از درخواست ملاقاتها رد شده و طبق هماهنگی صورت گرفته میان تیم ایرانی و فرانسوی، رییس جمهور فرانسه حاضر شد به ناچار به هتل محل اقامت روحانی برود.

خبر درباره احمدی نژاد موثق است

روزنامه وقایع اتفاقیه در واکنش به اظهارات اطرافیان احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه صحت خبر دیدار رئیس دولت دهم با رهبرمعظم انقلاب باید از سوی دفتر رهبری منتشر شود، با مهدی فضائلی گفت‌وگو کرد.مهدی فضائلی، فعال رسانه‌ای که این خبر را منتشر کرده است می‌گوید: «اگر کار خلاف قانون مرتکب شدم، حتما با من برخورد می‌شود.» او درباره چگونگی اطلاع‌یافتن از جزئیات دیدار احمدی‌نژاد با رهبری اضافه می‌کند: «بالاخره کسانی که در کار خبر و تحلیل هستند به‌هرحال از طریق کانال‌هایی به اخبارها دسترسی پیدا می‌کنند.»با این‌حال، او درباره صحت‌داشتن و موثق‌بودن مطالبی که درباره دیدار احمدی‌نژاد و رهبر معظم انقلاب نوشته است، تأکید می‌کند: «من همیشه سعی می‌کنم اگر مطلبی را نقل کنم، موثق باشد.»

هشدار فرمانده سپاه به آمریکایی‌ها

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها بیش از این سرمایه و ثروت مردم آمریکا را با حضور شرارت‌آمیز خود در خلیج فارس ضایع نکند، گفت: اینجا خانه ماست و ما نسبت به پرسه زدن دشمن پیرامون خانه خود بسیار حساس هستیم.

پس گرفتن ۶۰ امضای از استیضاح فانی

یکی از نمایندگان که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار افکار نیوز گفت: یکی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش گفته که بیش از ۶۰ نماینده امضای خود را از استیضاح این وزیر پس گرفتند.وی افزود: در حال حاضر این استیضاح زیر ۱۰ امضاء دارد و عملا استیضاح فانی منتفی شده است.چندی پیش جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و یکی از طرحان اصلی این استیضاح با انتقاد از اعلام وصول نشدن استیضاح فانی در صحن مجلس، به انتقاد از هیئت رئیسه پرداخت و اعلام کرد که مسئولین به دنبال دادن امتیاز به متقاضیان استیضاح هستند تا آنها امضاهای خود را پس بگیرند.

چرا آغاز جنگ را جشن می‌گیریم نه پایان آن را؟

این پرسش همواره مطرح بوده که چرا سالروز شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ را که یادآور تجاوز و بسیار تلخ است گرامی می‌داریم، حال آنکه در کشورهای دیگر معمولا سالگرد پایان جنگ اعم از این که با پیروزی و فتح ختم شده باشد یا با صلح و آتش‌بس گرامی داشته می‌شود.«عصر ایران» در این‌باره می‌نویسد: سی و یکم شهریور هر سال یادآور یک اتفاق تلخ است که هشت سال سرزمین ما را درگیر جنگی کرد که جان نازنین صدها هزار تن از بهترین فرزندان این مملکت را ستاند و ده ها هزار تن را به اسارت کشاند یا زخم‌هایی بر بدن آنان بر جای گذاشت که همچنان و پس از ۲۸ سال با آنهاست.با این حال این پرسش همواره مطرح بوده که ما چرا سالروز شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ را که یادآور تجاوز و بسیار تلخ است گرامی می‌داریم، حال آنکه در کشورهای دیگر معمولا سالگرد پایان جنگ اعم از این که با پیروزی و فتح ختم شده باشد یا با صلح و آتش‌بس گرامی داشته می‌شود.گرامیداشت هفته اول جنگ به عنوان آغاز مقاومت در سال‌های جنگ و از اولین سالگرد در سال ۱۳۶۰ به بعد با این منطق همراه بود که هنوز جنگ ادامه داشت و هر سال حاکی از آن بود که رؤیای دشمن به کابوس بدل شده و مقاومت ادامه دارد.هر جنگی یک روز شروع می‌شود و پس از تحمیل خسارت‌های جانی و مالی فراوان روزی هم به پایان می‌رسد. درباره جنگ عراق علیه ایران این اتفاق روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ شروع شد و ۲۷ تیر ۱۳۶۷ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد پایان یافت. روز رسمی آتش‌بس البته ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ ثبت شده است.علتِ این‌که در ایران روز پایان جنگ جشن گرفته نمی‌شود این است که رهبر فقید انقلاب اسلامی از قبول قطعنامه با عنوان نوشیدن «جام زهر» یاد کردند و طبیعی است که نمی‌توان این روز را جشن گرفت.

 گفته می شود منابع آگاه اعلام کردند: خزانه داری آمریکا ۲ مجوز صادر کرده که اجازه صدور برخی هواپیماهای شرکت ایرباس به ایران را می دهد و انتظار می رود در طی چند روز آینده مجوز فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ به ایران را نیز صادر نماید.سخنگوی شرکت ایرباس تایید کرده که این شرکت ۲ مجوز از دولت آمریکا برای فروش مجموعا ۱۷ فروند هواپیما به ایران دریافت کرده است. هرچند ایرباس یک شرکت آمریکایی نیست اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از قطعات به کار رفته در هواپیماهای این شرکت ساخت شرکت های آمریکایی است، این شرکت نیازمند کسب مجوز از دولت آمریکاست.ایران که به دنبال احیای صنعت هوانوردی خود پس از توافق هسته ای سال گذشته با قدرت های جهانی است، قصد دارد از دو شرکت ایرباس و بوئینگ بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری خریداری یا اجاره نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*