گدایی در تهران با ویزای گردشگری

«بسیاری از اتباع کشورهای خارجی با ویزای گردشگری در تهران به گدایی مشغول هستند»؛ این خبری بود که امروز استاندار تهران آن را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

کد خبر: ۶۱۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ – ۱۴:۱۵ ۲۲ August 2016
«بسیاری از اتباع کشورهای خارجی با ویزای گردشگری در تهران به گدایی مشغول هستند»؛ این خبری بود که امروز استاندار تهران آن را در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، سیدحسین هاشمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا ۸۰ متکدی اهل کشور «میانمار» را از سطح شهر تهران جمع آوری کردیم که اغلب آنها دارای ویزای گردشگری بودند ولی با استفاده از این نوع روادید به تکدی گری در تهران مشغول بودند.
وی افزود: شمار چشمگیری از متکدیان شهر تهران نیز از اتباع کشورهای پاکستان و هندوستان می باشند.
به گفته هاشمی، در برخی تقاطع ها و چهار راه های شهر تهران، درآمد گدایان در ماه بین ۳۰ تا ۷۰ میلیون ریال است و در بسیاری موارد متکدیان به صورتی کاملا سازمان یافته در نقاط شهر توزیع می شوند و حتی متکدیانی هستند که در قبال دریافت مزد روزانه برای افرادی دیگر اقدام به تکدی گری می کنند.
به گفته استاندار تهران، مثلا در یک بررسی میدانی که اخیرا در محدوده پل پارک وی انجام شد، معلوم شد که متکدیان این محدوده در قبال دریافت مزد روزانه ۵۰۰ هزار ریالی، برای دیگران اقدام به گدایی می کنند.
وی اظهار کرد: اگر فرهنگ پول دادن به گدا در میان مردم تهران رخت بربندد، بخش زیادی از این مشکل حل خواهد شد و دیگر شاهد رشد فزاینده جمعیت متکدیان در تهران نخواهیم بود.
** جمع آوری روزانه ۷۰۰ معتاد خیابانی در تهران
استاندار تهران از تشکل ستادی با حضور ارگان هایی چون بهزیستی، علوم پزشکی، بهداشت و درمان، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی و… در تهران برای جمع آوری معتادان خیابانی، خبر داد.
به گفته هاشمی ،اکنون برای نگهداری هشت هزار و ۵۰۰ معتاد خیابانی در روز فضا ایجاد شده و هر روز بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ معتاد هم از سطح شهر تهران جمع آوری می شوند.
معتادان متجاهر، مشکلی دیگر است که استاندار تهران از آن یاد کرد.
هاشمی گفت: اگر بتوانیم این معتادان را به سمت شهرهای خودشان هدایت کنیم، بخش زیادی از مشکل را حل کرده ایم.
وی از تعامل موثر قوه قضائیه در زمینه جمع آوری متکدیان و معتادان خیابانی، اظهار قدردانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*