چگونگی رفتار با شوهر قدرت طلب

شاید این سؤال خیلی از خانمها باشد

شوهر من خیلی قدرت طلبه و حتی اگر حق با من باشه باز هم او حرف خودش را می زند و کاری را که خودش دوست دارد را انجام می دهد بعنوان مثال در مهمانی رفتن فقط جاهایی می رود که خودش دوست دارد و من هر چه سعی می کنم منطقی او را متقاعد کنم، نمی توانم و در کل انتقاد پذیر نیست و حرف حرف خودش است و با کتک کاری من را به انجام کارهایی که دوست دارد متقاعد می کند لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه با او رفتار کنم؟

مشاور: عطاریان – مرکز مشاوره تبیان
طلاق، قلب

رفتارهای همسرتان بسیار غلط است اما به هر حال زندگی مشترک، یک ارتباط دو سویه است. یعنی اشتباهات هر دو طرف باعث بروز مشکلات جدی می شود. من احتمال می دهم روش انتقاد شما هر قدر هم آرام باشد، اما کوبنده است و در مقابل همسرتان هم سعی می کند به نوعی پاسخ تلافی جویانه دهد.

وقتی ما با خشم و عصبانیت همسرمان را به باد انتقاد می گیریم یا به او حمله ور می شویم، وقتی آماده سرزنش و انتقاد هستیم، نباید از اینکه دریابیم رابطه مان در میان شعله هاست، متعجب شویم. روابط نزدیک و صمیمی  خواه ناخواه متحمل صدمات شدید و طاقت فرسایی می شود.

در واقع با آتش به مقابله و جنگ آتش رفتن، یک روش ابتدایی به عنوان آخرین راه چاره است که در آن مصالحه و آشتی وجود ندارد و به آنها نیز ختم نمی شود.

وقتی شما با آتش به جنگ آتش می روید، زمین هر دو طرف درگیر، می سوزد.

در حالی که شما می توانید با استفاده از فرآیند خویشتن داری وعمل اصلاحی ، برای آرام کردن دو طرف استفاده کنید، بطوریکه ایمنی و پیروزی هر دو تان تضمین شود.

 

وقتی همسرتان می خواهد انتقام بگیرد و تلافی یکی از کارهای شما را بکند؛ شما باید: انگیزه همسرتان را بفهمید. آرامش خود را حفظ کنید. از تلافی کردن و رنجاندن حذر کنید. عشق و احترام خود را نشان دهید. با همسرتان مهربان باشید. با او صادقانه ارتباط برقرار کنید.

وقتی همسرتان سرزنش می کند؛ شما باید:

از همسرتان انتقاد نکنید. او را تشویق کنید رفتارهای دیگری را انجام بدهد. با در آغوش کشیدن، نوازش و تحسین همسرتان بر اعمال مثبت او صحه بگذارید.

وقتی همسرتان با گفتار یا رفتارش در صدد توجه طلبی است؛شما باید:

تا حد امکان اغماض کنید. دلسوزی ها و رفتارهای سازنده همسر خود را تصدیق کنید. وقتی همسرتان رفتار مخربی انجام می دهد، به جای فشار آوردن به او، دنبال راه ها و گزینه ها بگردید.

وقتی همسرتان می خواهد قدرت طلبی کند یعنی توانایی و قدرتش را به شما نشان دهد و به رخ بکشد؛شما باید:

برای آنکه از جنگ قدرت جلوگیری کنید، در مشاجرات دنبال بُرد نباشید. وقتی عصبانی هستید با همسرتان وارد بحث نشوید.

وقتی همسرتان می خواهد انتقام بگیرد و تلافی یکی از کارهای شما را بکند؛ شما باید:

انگیزه همسرتان را بفهمید. آرامش خود را حفظ کنید. از تلافی کردن و رنجاندن حذر کنید. عشق و احترام خود را نشان دهید. با همسرتان مهربان باشید. با او صادقانه ارتباط برقرار کنید.

شما و همسرتان می توانید  با پی بردن به هدف رفتار یکدیگر و درک احساسات و باورهای یکدیگر به جای پاسخ مخرب پاسخ مفید داده و عمل اصلاحی انجام دهید.

می پرسید چطور می توانم به هدف همسرم پی ببرم؟ جوابش این است که:

– با توجه کردن به اعمال همسرتان

– با توجه کردن به احساس خودتان

– و با توجه کردن به عمل همسرتان بعد از پاسخی که می دهید.

بعد از شناسایی اهداف رابطه خراب کن می توانید با یک رشته اعمال اصلاحی، اهداف مثبت را جایگزین کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*