آخرین خبر :

چند روز دیگر؛ سرنوشت موزه دفاع مقدس مشخص می شود/ انتقال به پارک جنگلی یا ماندن در خیابان شهید قرنی!

 

خبرگزاری شبستان: بحث جابجایی زمین موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی ۲ ماه قبل به تصویب خدمتگزار استاندار سابق رسید اما معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی دیروز با اجرای این مصوبه مخالفت و اعلام کرد که در مدت ۱۰ روز این مشکل را برطرف می کند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ ساخت پارک موزه دفاع مقدس یکی از این پروژه‌هایی است که در سال ۸۵ مصوب و کلنگ آن در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در تقاطع خیابان صیاد شیرازی و قرنی بیرجند به زمین زده شد.

ساخت این پروژه که در زمزه ۷ پروژه ملی اعلام شده بود، در سال ۹۱ آغاز و بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شد.

از مدت ها قبل زمزمه جابجایی زمین این پروژه ملی به گوش می رسد که خدمتگزار استاندار سابق خراسان جنوبی نیز با این اقدام موافقت کرده بود اما بر اساس اعلام مدیرکل بنیاد حفظ آثار خراسان جنوبی، معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی دیروز با اجرای این مصوبه مخالفت و اعلام کرد که در مدت ۱۰ روز این مشکل را برطرف می کند.

سرهنگ علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: زمین مجموعه فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی متاسفانه با بی توجهی مسئولان روبرو شده است.

وی گفت: این زمین بدلیل مشکلات فنی که دارد مجوز ساخت و ساز نمی دهند، لذا در جلسه ای که ۲ ماه قبل با حضور استاندار سابق استان برگزار شد، استاندار سابق با جابجایی زمین موافقت کرد و مصوب شد که زمین به محل پارک جنگلی منتقل شود.

وی گفت: موضوع جابجایی زمین مجموعه فرهنگی دفاع مقدس به پارک جنگلی استان را شورای شهر هم مصوب کرد؛ لذا باید اجرایی می‌شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: با توجه به تغییرات مدیریتی در استان، روز گذشته جلسه ای در استانداری برگزار شد و نخعی نژاد معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی که باید مصوبه جلسه گذشته را اجرایی می کرد، با جابجایی زمین در این جلسه مخالفت کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه معاون استاندار قول داد که مشکلات فنی زمین سابق را حل کند، گفت: اکنون مدیریت این کار توسط معاون عمرانی استاندار انجام می‌شود و قبول کردند که حداکثر تا ۱۰ روز آینده مشکل فنی زمین را حل کنند، لذا اگر پیشرفتی در این موضوع باشد نتیجه اقدامات معاون استاندار خواهد بود و اگر توقفی هم در کار صورت گیرد خود آقای نخعی نژاد مسئول خواهد بود.

وی افزود: معاون عمرانی استاندار بدلیل اینکه با جابجایی زمین مخالفت کرد و اجازه اجرای مصوبه جلسه قبل را نداده است، در صورتی که نتواند موضوع را حل کند باید پاسخگوی مردم، خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران استان باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس یک نیاز و ضرورت برای استان است، گفت: در حال حاضر کلید این پروژه در دست معاون عمرانی استاندار است و باید موضوع را حل کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*