معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش: آئین‌نامه مراکز همسان گزینی در سال جاری آماده می‌شود

دکتر رستمی معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدواریم آئین نامه مراکز همسان گزینی و همسریابی قانونی در سال جاری آماده شود و به تصویب شورای عالی برسد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رستمی در حاشیه برگزاری نشست روسای مراکز مشاوره ازدواج و عقد تفاهم نامه با بیمه تعاون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان دو ساعت بود و ما در تهران به صورت آزمایشی آموزش ۱۲ ساعته را برگزار کردیم و بررسی‌ها نشان داد که ۱۶ ساعت آموزش پیش از ازدواج در زمینه‌های مختلف و اجتماعی قابل اجراست و ما تلاش می‌کنیم با همکاری‌ سازمان‌های مرتبط با این موضوع، آموزش‌های پیش از ازدواج را برای ۷۵۰ هزار زوج برگزار کنیم.

وی با اشاره به ازدواج جوانان  و تأثیر رسانه‌ها گفت: یکی از موضوعاتی که نقش جدی در سطح زندگی جوانان دارد استفاده از انواع رسانه‌ها از جمله فضای مجازی است که حتی انتخاب همسر را نیز تحت تاثیر قرار داده است. ما به این نتیجه رسیدیم که لازم است جامعه جوان از نظر سواد رسانه‌ای آموزش ببینند، بنابراین اپلیکیشن موبایل سواد رسانه‌ای را در پس از هفته ازدواج رونمایی می‌کنیم.

رستمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: جلسه امروز نخستین گردهمایی روسای مراکز مشاوره ازدواج با وزیر ورزش و جوانان بود. در این جلسه دیدگاه‌های کارشناسی و تخصصی برای تقویت مراکز مشاوره ازدواج به منظور توسعه ازدواج بین جوانان مطرح شد و بر اساس جمع بندی صورت گرفته قرار شد وزارت ورزش و جوانان از مراکز مشاوره ازدواج به صورت مستقیم حمایت کنند. علاوه بر آن با انجام ارزیابی‌های لازم اماکن اداری مناسب به منظور فعالیت متمرکز مراکز مشاوره تخصصی در استان‌ها در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد و تا پایان سال ۹۵ این بررسی‌ها نهایی می‌شود تا در استانهایی که امکان فعالیت مراکز مشاوره تخصصی باشد این مراکز فعال می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از نتایج این جلسه حمایت از طرح‌های مطالعاتی با رویکرد کاربردی متناسب با مراکز مشاوره ازدواج بود. در حال حاضر ۱۶ استان در کشور فاقد مرکز مشاوره ازدواج و روانشناسی هستند. در این شرایط تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری دو مرکز را در این استان‌ها راه اندازی کنیم و در صورت وجود شرایط این مراکز تا ۱۰ مرکز قابل افزایش است.

رستمی در ادامه گفت: اگر مراکز مشاوره هر شهر و استانی آمادگی داشته باشد و تعاونی مراکز مشاوره تخصصی را تشکیل دهد این تعاونی می‌تواند از وام اختصاصی کسب و کار برخوردار شود و در این شرایط مراکز مشاوره ازدواج توانمند می‌شوند تا به ۷۵۰ هزار زوج نیازمند به مشاوره خدمات ارائه دهند.

وی با اشاره به امضای بیمه ازدواج با بیمه تعاون اظهار کرد: ما بیمه نامه‌ای را نیز با بیمه ایران امضا کرده بودیم اما تفاهم نامه ما با بیمه تعاون نسبت به بیمه ایران از هشت مزیت برخوردار است. به عنوان نمونه فرد پس از خرید بیمه ازدواج با بیمه تعاون پس از چهار سال می‌تواند از مزایای آن بهره مند شود.

وی اضافه کرد: وزیر ورزش و جوانان اعلام آمادگی کرده است تا در صورتی که هر یک از بیمه‌ها و بانک‌های عامل آمادگی داشته باشند به نفع بیمه ازدواج جوانان سپرده گذاری کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره تلاش‌های این وزارتخانه برای تخصیص وام ازدواج گفت: یکی از مطالبات مطرح در دو سال گذشته افزایش میزان وام ازدواج بود و در این جهت جلسات متعدد و کارشناسی برگزار شد. در حال حاضر امیدواریم که هیچ گونه مانعی برای دریافت این وام از سوی جوانان وجود نداشته باشد.

رستمی با اشاره به مجمع خیرین ازدواج اظهار کرد: در حال حاضر این مجمع تقریبا در تمام استان‌ها فعال شده است و به جوانان انواع خدمات مربوط به ازدواج را ارائه می‌دهد. در هفته جاری در دو استان مجمع خیرین ازدواج را به طور قانونی راه اندازی کردیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*