معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: یارانه خانوارهایی که مانع تحصیل فرزندان‌ شوند، قطع می‌شود

دکتر احمد میدری معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی

معاون رفاه اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محروم کردن فرزندان از تحصیل را جرم دانست و تاکید کرد که یارانه سرپرست خانوارهایی که از تحصیل فرزندان ممانعت می‌کنند، قطع می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد میدری که سه‌شنبه ۹ شهریور در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان فارس، سخن می‌گفت، پذیرش مشکلات موجود را اولین قدم در مسیر حل مسئله دانست.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل کودکان کار و بازماندگان از تحصیل، سه مولفه را باید مورد توجه قرار داد، گفت: اولین مولفه ایجاد حساسیت و دومین موضوع ایجاد اراده سیاسی لازم و سومین مولفه ارائه راه‌کار مناسب برای حل مشکل است.

میدری، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در ایران را بیش از ۳۵۰ هزار نفر اعلام و با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از این تعداد مربوط به استان فارس است، از اینکه آمار دقیق این گونه مشکلات در کشور مشخص نیست، گفت: لازمه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی داشتن تصویری روشن از وضعیت و چگونگی آسیب اجتماعی موضوع بحث است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، تنها راه حل مشکلات مختلف را مشارکت مردم در امور دانست و گفت: متاسفانه به‌ دلیل آمرانه بودن سیستم اداری، کارآمدی لازم وجود ندارد.

وی گفت: نمونه بارز اینکه نداشتن اعتقاد به مشارکت مردم، مشکل‌ساز و باری بر اداره‌ها شده است. به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها و بسترسازی لازم برای ارائه خدمت، شوراها خود به یک مشکل و گروه فشار برای اداره‌ها تبدیل شده‌اند.

میدری ضمن اشاره به آمار اعتیاد در کودکان، ادامه داد: در هر سال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی موفق به پایان کامل تحصیل و اخذ دیپلم نمی‌شوند. این آمار بسیار بالایی برای ایران محسوب می‌شود. اگرچه آمار واقعی ممکن است بالاتر هم باشد.

میدری معتقد است که در حوزه کودک‌آزاری با ضعف قانونی مواجه هستیم، زیرا در این مواقع، نظر پزشکی قانونی پذیرفته نمی‌شود و تنها زمانی یک جرم از نگاه قانون محرز محسوب می‌شود، که دیده شده باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*