مدیر کل نوسازی مدارس :واحدهای مسکن مهر خراسان جنوبی به ۳۹۶ کلاس درس نیاز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۳۱۶ واحد مسکن مهر در ۱۰ منطقه استان ساخته شد که به ۳۹۶ کلاس درس با امکانات لازم آموزشی نیاز دارد.

محمد رضا بیکی، روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش بیرجند، افزود: ۱۷سال خشکسالی پیاپی و مهاجرت مردم از روستاها به بیرجند مشکل عدیده ای را برای تامین فضای آموزشی بوجود آورده که مهمترین آنها کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر بیرجند مرکز استان است.
وی ادامه داد: در این ارتباط ۶۵ کلاس درس احداث شده و ۶۹ کلاس درس دیگر در حال احداث است که کمبود ۲۹۳ کلاس درس دیگر حائز اهمیت است، امیدواریم با هم اندیشی مسئولان و کمکهای خیرین مدرسه ساز گامی در تامین فضاهای آموزشی و نظام تعلیم و تربیت برداشته شود.
** تامین اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی از منابع ملی برای احداث سه پروژه آموزشی
به گزارش ایرنا، بیکی عنوان کرد: سه پروژه تخریبی و بازسازی با ۷۴ کلاس درس و با ۱۴هزار متر مربع زیربنا با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی به بهره برداری می رسد.
وی از تخصیص ۶۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال بودجه به این اداره کل خبر داد و ابراز امید واری کرد که عملیات اجرایی پروژه آموزشی دیگری با همکاری بانک آینده برای تامین فضای آموزشی در شهرستان آغاز خواهد شد.
وی همچنین از تجهیز امکان گرمایش مرکزی در ۷۴ باب مدرسه با ۶۷۱ کلاس درس خبر داد و اظهار کرد: این پروژه ها با ۵۹ هزار و ۵۷۳ متر مربع زیربنا، ۳۲ میلیارد ریال اعتبار را به خود اختصاص داده است.
** اجرای طرح پروژه مهر با رویکرد هم افزای و هم گرایی در شهرستان بیرجند
معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر بیرجند، گفت: طرح پروژه مهر با هم افزایی و هم گرایی در مجموعه آموزش و پرورش در حال اجراست.
علی حسنی، افزود: ستاد پروژه مهر به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید و استقبال از دانش آموزان و فرهنگیان با تشکیل کار گروه های مشخص و معین فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته وی پروژه مهر نماد برنامه ریزی، ساماندهی، هماهنگی، راهبردی و ارزشیابی است که برای تعالی مدیریت آموزشی گام بر می دارد و با شناخت علمی مشکل و تنگناهای فضاهای آموزشی با همفکری و همراهی فعال مسئولان و اولیا دانش آموزان فعالیت می کند.
وی کار گروه ساماندهی، تعمیر و تجهیز، تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت و نظارت و ارزیابی را از مهمترین کمیته های فعال پروژه مهر نام برد و افزود: این کارگروه ها با توجه به اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین جایگاه های اقدام و عمل است در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت خواهند کرد.
حسنی، تفکر، مهرورزی و همکاری در همه ابعاد آموزشی را به عنوان یک الگو مورد توجه دانست و بیان کرد: این کار گروه وظیفه دارد با بهره گیری از ظرفیت های مادی و معنوی زمینه حضور حداکثری دانش آموزان را به مهد علم و دانش فراهم آورد.
** شناسایی هزار و ۵۰۰ بی سواد در شهرستان بیرجند
رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: هزار و ۵۰۰ نفر بی سواد در شهرستان بیرجند شناسایی شدند که اغلب ۱۰ تا ۴۹ سال دارند.
مهدی احمد نژاد، افزود: با توجه به مهاجرت افراد از روستاها به حاشیه بیرجند مرکز خراسان جنوبی، این شهر بیشترین آمار بیسوادان استان را دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰ نفر سواد آموز در حوزه های مختلف جذب شده اند که در حال تحصیل هستند.
به گفته وی با توجه به تاکید رهبری در بحث سواد آموزی سعی شد، حتی یک نفر از تحصیل باز نماند و در مناطقی که به علت تعداد کم بیسوادان امکان برگزاری کلاس نیست، نوآموزان از کارت سازمان اتوبوس رانی برای رفت و آمد استفاده می کنند.
تمام فعالیت هایی که در یک مدرسه یا حتی اداره به منظور هرچه باشکوه تر برگزار شدن بازگشانی مدارس از قبیل زیباسازی فضاهای آموزشی، آماده کردن مدرسه برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن درخور دانش آموزان است، پروژه مهر نام دارد.
به منظور هرچه مطلوب تر برگزار شدن موارد فوق و آغاز سال تحصیلی جدید و آماده کردن مدارس، هر سال بسته به مناطق و مدارس آموزش و پرورش، پروژه مهر از سوی رئیسان اداره ها و وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*