بارداری زن چینی ۱۷ ماه طول کشید!

 

برای اولین بار در جهان، دوران بارداری یک زن چینی به دلیل آنچه پزشکان «تکامل نیافتن جنین» اعلام کرده‌اند ۱۷ ماه طول کشید و نام این زن در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.
به گزارش سلامت آنلاین زنی به نام «وانگ شی» تنها زن جهان است که طولانی‌ترین دوران حاملگی را پشت سر گذاشته تا پس از گذشت هفده ماه کودکی را به دنیا آورد.
این زن که در استان هونان زندگی می‌کند بتازگی رکود جهانی گینس را برای طولانی‌ترین مدت بارداری به نام خود ثبت کرده است. او در فوریه سال گذشته باردار شد و قرار بود فرزندش ۱۵ نوامبر امسال به دنیا آید اما گویا فرزند وی قصد نداشت پا به جهان ما بگذارد!
در حالی که وانگ و همسرش در نگرانی به سر می‌بردند هر هفت تا ده روز به بیمارستان می‌رفت تا تحت معاینات پزشکی قرار گیرد و متوجه دلیل عدم احساس درد ناشی از زایمان و دیرکرد آن شود. پزشکان در ماه چهاردهم تصمیم گرفتند او را تحت عمل سزارین قرار دهند اما آنها اعلام کردند جنین هنوز در مرحله‌ای قرار دارد که به اندازه کافی بالغ و تکامل‌یافته برای ورود به دنیا نیست.
برخی گفته‌اند زنانی را به خاطر دارند که زایمانشان پس از ۱۴ ماه رخ داده اما هرگز موردی سراغ نداشته‌اند که ۱۷ ماه به طول بیانجامد.
وانگ دو روز پیش در ۱۸ اگوست نهایتاً نوزاد خود را به دنیا آورد و به گفته همسرش، حال مادر و فرزند مساعد است؛ هر چند که مادر این نوزاد ۳/۸ کیلوگرمی همچنان تحت مراقبت در بخشی C بیمارستان قرار داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*