آخرین خبر :

اخبار سیاسی

گفته می شود جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  در سلسله همایش‌های بصیرتی خط ۵۷  گفته مجلس خبرگان رهبری سه نفر را مأمور کرد از جمله حجت‌الاسلام رئیسی که به آقای روحانی تذکر دهند چرا مواضع ایشان با رهبری در تضاد است؟ وی در پاسخ به علت عدم استیضاح رئیس جمهور در یک سال باقیمانده گفت: برای سؤال از رئیس‌جمهور ۷۵ امضا لازم است اما من در مجلس حداکثر می‌توانم ۱۲ امضا جمع کنم و دید من از مجلس این است که چنین امکانی وجود ندارد.

 

 

کلینتون حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر زنده است!
یک روزنامۀ انگلیسی با اشاره به بیماری هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری امسال، مدعی شد که او فقط یک سال دیگر زنده است.بر این اساس، روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نوشت: گزارش های پزشکی در آمریکا نشان می دهند که هیلاری کلینتون که ماه آینده با تکمیل ۶۹ سالگی وارد هفتاد سالگی می شود، هنوز از عوارض سکته مغزی سال ۲۰۱۲ خود رنج می برد.گزارش های پزشکی حکایت از آن دارند که کلینتون در عمل، وارد آخرین مرحله بیماری VASCULAR DEMENTIA شده است و حداکثر تا ۱۸ ماه دیگر زنده است.

 

انتقاد نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از مطهری
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ماا انتظار داریم آقای مطهری هم مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کنند و چنین قائله ای برپا کند.ابوالفضل حسن بیگی از گفتگوی طولانیش با علی مطهری درباره فایل صوتی آیت الله منتظری و نامه مطهری به وزیر دادگستری در این خصوص خبر داد و گفت: اگر پدر شما آیت الله مطهری بود و شهید شد انقلاب اسلامی شهدای زیادی داده است. به یاد دارم یکی از نواده های امام (ره) فرزند حاج سیدمصطفی خمینی (سیدحسین) خطایی کرد وقتی به امام (ره) مراجعه کردند تاکید کرد با آنها برخورد کنید، بگیرد و محاکمه اش کنید و اگر حقش بود زندانش کنید. برخورد امام (ره) باعث شد بیت امام (ره) از خطا مصون بمانند. سیدحسین متاسفانه فریب بیرون از کشور و بنی صدر را خورده بود و خطر انحراف انقلاب را تهدید می کرد.نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: به ایشان تاکید کردم؛ ما انتظار داریم آقای مطهری هم مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کنند و چنین قائله ای برپا کند این چندمین بار است که این کار را انجام می دهد، نکته دوم اینکه ایشان نسبت به چند پرونده اعتراض دارد باید اعتراض خود را به صورت محرمانه به قوه قضاییه ارائه دهد نباید جمع ببندد و قاتل ۱۷ هزار شهید ترور را تطهیر کند.

 

اگر نهیب رهبری نبود یک جنازه هم وارد ایران نمی شد

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز عید قربان پایتخت، گفت: روز عید قربان روز روضه ماست. سال گذشته در همین ساعت که برای اقامه نماز عید می‌آمدم، به من خبر دادند که در منا فاجعه اتفاق افتاده است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیریت رهبری در فاجعه منا مدیریت بحران بود، گفت: این مدیریت ایشان نشانه بارز یک دفاع رهبری از ملت خود است و اگر نهیب رهبری نبود، اجازه نمی‌دادند یک جنازه هم وارد ایران شود و خداوند سایه این رهبر بزرگوار را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) بر کشور مستدام دارد.وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی می‌گوید این خون‌ها بر زمین نمی‌ماند، تأکید کرد: خون‌های بر زمین ریخته شده سال ۶۶ شهدای مسجدالحرام و فاجعه منای سال قبل نیز دامن آل‌سعود را خواهد گرفت و آل‌سعود،‌آل‌سقوط خواهد شد.

 

گفته می شود در حالی مرکز آمار معتقد است فقط ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار نفردر کشور بیکار هستند که آمار ارائه شده از سوی مجلس، مقامات دولتی و بخش خصوصی خبر از بیکاری ۵ تا ۷ میلیونی می‌دهد.

 

گفته می شود

یک مقام عربستان گفته  درآمد حج تا سال ۲۰۳۰ باید به مرز ۴۷ میلیارد ریال عربستان (۱۲٫۵۳ میلیارد دلار) برسد.بر این اساس، «مروان عباس شعبان»، رئیس کمیته ملی حج و عمره و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مکه در این باره گفت: «آمار و ارقام فعالیت های اقتصادی بسته به تعداد حجاج و قدرت خرید و نیز ملیت آنها هر سال متفاوت است. اما امروز این آمار به بالاترین سطح خود نرسیده است».

گفته می شود  رئیس فدراسیون اسکی در واکنش به شایعه پناهندگی یک اسکی‌باز ایرانی گفته که «تا حدودی» از اعزام آنها با خبر نبوده است. رییس فدراسیون اسکی در مورد مسابقات جهانی رول اسکی سوئد و نحوه اعزام ملی‌پوشان و شایعه پناهندگی آنان تاکید کرد: درخواست آن‌ها برای مسابقات با مجوز شورای برون مرزی و دریافت ویزا نیز قبل از ریاست من در فدراسیون اسکی بوده است.او با بیان اینکه انتخاب ملی‌پوشان در زمان مدیریت من نبوده‌است، گفت: انتخاب ملی‌پوشان در تیرماه صورت گرفت. در آن زمان از طریق فدراسیون به ورزشکاران اعلام شده بود که هرشخص با هزینه شخصی می‌تواند در مسابقات جهانی رول اسکی سوئد حضور یابد و فدراسیون نیز آنها را اعزام خواهد کرد. عبدی افتخاری افزود: این تصمیم در مدیریت گذشته صورت گرفته است و به من ارتباطی ندارد. درخواست این عزیزان، مجوز برون مرزی و دریافت ویزا قبل از ریاست من بوده است و قبل از ما بسته شده است. در مردادماه مکاتبات صورت گرفته است و این عزیزان اعزام شدند. حتی ما از اعزام این ملی‌پوشان تاحدودی بی‌اطلاع بودیم و زمانی که در آنجا دچار مشکلاتی شدند متوجه موضوع شده و پیگیری‌ها را صورت دادیم.
آماده‌سازی‌ پایگاه‌ همدان‌ برای‌ ورود‌ هواپیماهای‌ روسی
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، روزنامه «ایزوستیا» (Izvestiya) به نقل از یک منبع نظامی و دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود نوشت: گفته می شود که هر دو کشور ایران و روسیه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی پایگاه (هوائی نوژه همدان) برای استقرار احتمالی جنگنده های روسی هستند. یگان هوایی راهبردی آنتونوف An-۱۲۴ و ایلیوشین Il-۷۶ با بیش از بیست پرواز همدان را برای میزبانی بمب افکن های روسی سوخو- ۲۴ و توپولوف Tu-۲۲M۳ آماده می کنند. مهم ترین گام در این مسیر استقرار تسلیحات کافی هواپرتاب و جابجاسازهایی است که برای تجهیز تسلیحات هوایی بر هواپیماها لازم است.

 

دوشنبه عید بگیرید شلاق می‌خورید
گروه تروریستی داعش، برای ساکنان مناطق تحت تصرف خود، روز سه شنبه را عید قربان اعلام و تهدید کرده است مخالفان این تصمیم را با شلاق و زندان مجازات خواهد کرد. منابع محلی به رسانه های عراقی اطلاع داده اند که گروه تروریستی داعش در محلات و بازارهای موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق، به اطلاع اهالی این شهر رسانده است که روز سه شنبه عید قربان است و کسانی که مخالف این رای و نظرباشند، مرتد تلقی می شوند.
چرا حکم دادگاه نظامی علیه مرتضوی در سال ۷۹ اجرا نشد
ماشالله شمس الواعظین، سردبیر روزنامه‌های جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان که دادگاه آن در اواخر دهه ی هفتاد به ریاست سعید مرتضوی برگزار شده بود، یک روز پس از نامه ی عذرخواهی او از خانواده قربانیان بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸، در نامه ای نوشت که اگر در سال ۷۹ زیر بار اجرای محکومیت خود در دادگاه انتظامی قضات رفته بود، وقایع بعدی رخ نمی داد و امروز به عذرخواهی نمی رسید. شمس الواعظین در این نامه نوشته است: «من خود حکم ۳۶ صفحه ای صادره علیه شما را در سال ۱۳۷۹ از سوی دادگاه انتظامی قضات را که هرگز اجرا نشد در اختیار دارم. اگر در آن ایام و آن سالها فراستی و فطانتی به کار می رفت و اگر خود جنابعالی به احکام صادره از سوی نهاد مافوق احترام می گذاشتید و از مسند قضاوت کنار می رفتید چه بسا وقایع بعدی در دوره ی صدارت قضایی شما به وقوع نمی پیوست و امروزه ناگزیر از عذر خواهی و طلب عفو از خانواده قربانیان فاجعه کهریزک نمی شدید.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*