اخبار سیاسی

 

گفته می شود

تروریست‌های داعش در شهر موصل در حالت ترس به سر می‌برند و برای افزایش امنیت نیروهای خود دستورات جدیدی صادر کرده‌اند. تروریست‌های داعش به زنانی که نقاب بر صورت می‌زنند اجازه ورود به مقر و پایگاههای خود را نمی‌دهند و در اعلامیه‌ای از تمامی زن‌ها خواسته‌اند بدون نقاب به مقر و مراکز نظامی آن‌ها وارد شوند. این دستور پس از آن اعلام می‌شود که مدتی پیش یک زن نقاب‌دار دو عضو تروریست‌های داعش را با چاقو کشت. در حال حاضر ارتش و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در منطقه القیاره در ۶۵ کیلومتری شهر موصل حضور دارند.

 گفته می شود

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در درس خارج حوزه علمیه اعلام کرده وقتی مسئولان کشور ما به جای مطرح کردن مجرم بودن آل سعود قضایایی همچون دیه را مطرح می‌کنند همانند این است که حضرت زینب(س) از بنی امیه تقاضای دیه امام حسین(ع) را کرده باشند. اما ایشان نامسلمان بودن بنی امیه را فریاد زدند. آل سعود در حال تدارک سمینار بزرگی در اروپا علیه نظام است، حال در این زمان مسئولان کشور ما مسأله حسن همجواری را مطرح می‌کنند؛ آیا می‌توان با این رژیمی که سردمدار تکفیر، فتنه و آتش افروزی در جهان اسلام است حسن همجواری داشت.

 گفته می شود

پرویز فتاح در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند شما را در انتخابات سال ۹۶ خواهیم دید، آیا چنین خواهد شد، اظهار کرده گمانه‌ زنی را رسانه‌ها بیان می‌کنند، ما خادم مردم هستیم و این کار را با هیچ چیزی عوض نخواهیم کرد.وی ادامه داد: من یک رای دارم و در سال ۹۶ آن را به صندوق خواهم انداخت و این را خواهید دید.رییس کمیته امداد همچنین به سوال دیگری درخصوص پاسخ شفاف‌تر نسبت به حضورش در انتخابات سال ۹۶ جواب نداد.

 گفته می شود

«مسعود رضایی» پژوهشگر و تاریخدان و نویسنده کتاب «پاسداشت حقیقت» گفته یکی از عوامل نفوذ «مهدی‌هاشمی» در بیت مرحوم منتظری علاقه ویژه ایشان به این شخص بود. مرحوم منتظری «مهدی هاشمی» را فردی ویژه، باهوش و با استعداد و قدرت مدیریت و… می‌دانست و معتقد بود او باید به مناصب عالی در ایران برسد. مثلاً رئیس جمهور شود و اگر آقای منتظری در همان مقام باقی مانده و بعد از امام رهبر می‌شد قطعاً مهدی هاشمی نفر دوم این مملکت می‌شد و بعد از مدتی قطعاً نفر اول مملکت می‌شد و منتظری اسماً رهبر می‌ماند.

شرط توکلی برای پیروزی روحانی در انتخابات

احمد توکلی گفت: اگر آقای روحانی در برخورد با موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف در فرصت باقی مانده برخورد قاطع داشته باشد دور بعد رئیس جمهور خواهد شد و این پیروزی حقشان است.این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست خبری رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت که با موضوع بررسی پرونده واگذاری املاک به مدیران شهرداری تهران صبح امروز (شنبه) در دفتر این سازمان برگزار شد تاکید کرد: اگر آقای روحانی در موضوع مبارزه با فساد که مهم ترین مسئله نظام است در فرصت باقی مانده از دولت یازدهم اهتمام ورزند افتخار می‌کنم که ایشان برای دور بعد نیز رئیس جمهور شوند حتی اگر ضعف‌های دیگری داشته باشند.

نظر محمدرضا خاتمی درباره بازداشت‌های اخیر

محمدرضا خاتمی با اشاره بازداشت چند چهره اصلاح‌طلب در روزهای اخیر، معتقد است: بعید می‌دانم هدف آنها از تشکیل پرونده برای اصلاح‌طلبان و تشکیل این جلسات، مانع‌تراشی برای نامزدی دو، سه چهره اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها یا ریاست‌جمهوری باشد، بلکه تصور می‌کنم آنها به‌دنبال ایجاد چالش روحی – روانی برای جریان اصلاح‌طلب هستند.

روایت «فاطمه» از رابطه هاشمی و روحانی

فاطمه هاشمی می‌گوید که پدرش در روزهای آغازین تشکیل دولت به روحانی گفته من در کارهای شما هیچ دخالتی نمی‌کنم؛ اگر مشورت خواستید در کنارتان هستم اما دخالت هرگز.روزنامه «اعتماد» آورده است: فاطمه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از حواشی زندگی خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اینکه واکنش خانواده به رد صلاحیت پدر انقلابی‌شان در سال ٩٢ چه بوده، چرایی و علت رد صلاحیت پدر، اتمام حجتش با فرزندانش در اوج حوادث ٨٨، سکوت در برابر حکم ناعادلانه پسر و واکنش بزرگ خانواده بر مواضعی که گاه از سوی فرزندانش جنجالی می‌شود، می‌گوید. محورهای این گفت‌وگو علاوه بر ذکر این حواشی، راه پیش روی حزب اعتدال و توسعه و چگونگی همراهی با اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده و حمایت بی‌چون‌و‌چرا و تاکید بر تکرار پیروزی انتخابات ٩٢ برای جریان اعتدالی و اصلاح‌طلبی با پیروزی مجدد حسن روحانی و نبود رقیب برای این گزینه مطلوب است.

اعلام زمان قطع یارانه ها!

آقاپور در قسمتی از سخنان خود به موضوع نرخ تورم و یارانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تلاش دولت و مجلس در کاهش فاصله نرخ بهره بانکی و نرخ بهره وری تولید کار ارزشمندی است تا رونق کسب و کار در جامعه اتفاق بیفتد.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تزریق اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد سایت بهین یاب، قسمتی از گره واحدهای تولیدی، شناسایی و نیازهای آنها رفع گردید.وی جذب سرمایه گذاری خارجی را و توجه به بازاریابی و صادرات کالاهای داخلی را عامل موانع تولید دانست و اظهار کرد: صداقت و صراحت بخش خصوصی و رفع بروکراسی اداری عامل تعیین کننده در تولید و اشتغال است و مسئولان تلاش نمایند در جذب سرمایه جهت تولید، با رفع بورکراسی‌های اداری در این امر تسهیل کنند.وی در پایان یارانه‌ها را نوعی حمایت از گروه‌های هدف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و تصریح کرد: تا رسیدن به رشد سه درصد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

نظر رهبر انقلاب درباره دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتایی درباره دوچرخه سواری بانوان، نظر خود را پیرامون این مساله بیان کردند.به دنبال انتشار برخی اخبار پیرامون نظر مقام معظم رهبری درباره دوچرخه سواری بانوان و و نسبت دادن فتوای بدون منبع به ایشان، خبرگزاری فارس اقدام به استفتای نظر رهبر انقلاب پیرامون دوچرخه سواری بانوان کرد.دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتای خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه «نظر حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با دوچرخه سواری بانوان در پارک، خیابان و سایر مکان هایی که نامحرم حضور دارد چیست؟» نظر ایشان را بدین شرح ارسال کرد: «دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*