اخبار سیاسی

 

دایه دلسوزتر از مادر نشوید

علی مطهری در تذکر ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات تند سیدحسین نقوی حسینی که در جریان یک تذکر شفاهی شدیداً از او به‌خاطر نامه‌ای که اخیراً درباره حوادث دهه ۶۰ و انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری انتقاد کرده بود، گفت: در جنایتکار بودن منافقین هیچ تردیدی نیست و گروه فرقان که پدر بنده را به شهادت رساند، شاخه‌ای از منافقین بود و اکبر گودرزی رهبر گروه فرقان، دوست صمیمی رجوی بود و با یکدیگر جلسه‌های مستمر داشتند و لازم نیست آقای نقوی‌حسینی دایه دلسوزتر از مادر شوند. کل حرف من در آن نامه این بوده که اگر سوالی در اذهان مردم به‌وجود آمده و حدود یک‌ماه گذشته این مسئله در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح بوده، مسئولان به‌جای شعار دادن درباره جنایتکاری منافقین و عظمت امام (ره)، باید درباره خود موضوع توضیح دهند. این‌که بگوییم منافقین جنایتکار بوده، توضیح واضحات است. مسئولان باید توضیح دهند که به‌عنوان مثال در سال ۶۷ با کمال احتیاط عمل شده، حکم هم شرعی بوده و هیچ ظلمی به هیچکس نشده و درصورتی که کسی اعتراضی دارد، اعلام کند تا بررسی کنیم که اگر قصوری شده‌باشد، جبران می‌کنیم.

مانند تراکتور از خبرنگار عبور کردم

نادر قاضی‌پور روز یکشنبه خبرنگار روزنامه ایران را در لابی مجلس مورد ضرب و شتم قرار داده بود. او امروز درباره اتفاق روز یکشنبه بیان کرد: من روز یکشنبه با سرعت به دیدار مردمی راهی بودم. چند نفر از خبرنگاران عزیز به سمت من آمدند و به سوالات چند نفر از آنها پاسخ دادم اما یکی از آنها با سماجت سوال بد می کرد. واکنشی به شوخی از سوی بنده نسبت به این خبرنگار صورت گرفت، اما باز با این حال بنده به فکر این بودم که با سرعت و چون تراکتور از کنار این خبرنگار عبور کرده و به کارهای دفترم برسم. به اصحاب رسانه و خبرنگاران احترام می گذارم و همیشه موضوع مسکن وام و درمان خبرنگاران را پیگیری کرده و می کنم و مدافع گردش آزاد اطلاعات هستم. از همه همکارانی که در این باره اظهار نظر کردند، تشکر می کنم.

گفته می شود در محافل سیاسی شنیده می‌شود،رئیس دولت‌های نهم و دهم تلاش خود را برای تایید صلاحیت آغاز کرده‌ است. بر اساس این شنیده ها احمدی نژاد از طریق یک رابط، این پیام را برای اصولگرایان فرستاده که چون می تواند در بخشهایی از کشور رای مردم را به سود خود جمع کند،اصولگرایان از تخریب وی دست برداشته و به جای آن از او حمایت کنند تا بازار انتخابات به سود این جناح گرم شود. احمدی نژاد در پیغام خود به اصولگرایان این نکته را هم افزوده است که در روزهای پایانی نزدیک به انتخابات به نفع نامزدی که اصولگرایان به او خواهند رسید،کنار خواهد رفت. از پاسخی که اصولگرایان به احمدی نژاد داده اند،اطلاعی در دست نیست. اما به نظر می رسد این جناح،به او اعتماد ندارد و نمی‌خواهد به سرنوشت وعده مشابهی که احمدی نژاد در سال ۸۴ به اصولگرایان داد، دچار شود.

حمله به سفارت انقلابی‌گری نیست، خدمت به دشمن است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با بیان این مطلب که اگر از جیب مردم برای تامین مردم هزینه کنیم و از لسان مردم سخن درشت بگوییم ‌درست نیست، تصریح کرد: انقلابی‌گری به معنای کمک بیشتر به مردم برای زیست و زندگی است. بعضی‌ها مسیر را اشتباه فرض کردند و گاهی تعجب می‌کنیم که حمله به سفارت را انقلابی‌گری تعبیر می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند و به مخالفان حمله به سفارت توهین می‌کنند. صالحی امیری تاکید کرد: نفع استراتژی حمله به سفارت نصیب دشمن می شود و خواسته یا ناخواسته با حمله به سفارت، هزینه‌های سنگینی به ملت وارد شده که شما می‌بینید بخشی از ظرفیت امنیت ملی کشور، دیپلماسی و مدیریت کشور، در فضای فعلی مصروف مدیریت فضا برای کنترل بحران‌های منطقه است که کشور عربستان آن را تولید و باز تولید می کند.

گفته می شود هفته گذشته یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که درگیری‌های خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس در سال ۲۰۱۶ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. طبق گفته این مقام دفاعی آمریکا، در اولین نیمه سال ۲۰۱۶، ۱۹ تقابل خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا و وجود داشته که نیروی دریایی آمریکا این تقابل‌ها را «ناامن و غیرحرفه‌ای» خوانده بود. در اولین نیمه سال ۲۰۱۵، شمار این تقابل‌ها ۱۰ مورد بود. این آمار و ارقام بعد از گزارش روز جمعه فاکس‌نیوز منتشر شد که تأکید کرده بود چنین تقابل‌هایی در سال جاری میلادی بیش از ۵۰ درصد بوده است.

 گفته می شود در آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد درگیری لفظی رئیس جمهور با یکی از اعضای حقوقی شورا موجب بروز برخی حاشیه ها در این جلسه گردید.در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که از معدود جلسات برگزار شده در سال اخیر بود عضو حقوقی شورا طبق آئین نامه داخلی و براساس نامه ای که توسط عده ای از اعضا امضا و تحویل شده بود از رئیس جمهور درخواست مطرح شدن موضوع نامه مبنی بر تشکیل منظم جلسات را داشت که رئیس جمهور به وی اجازه مطرح کردن این موضوع را نمی دهد و وقتی آقای روحانی با تکرار درخواست این عضو حقوقی شورا مبنی برقانونی بودن و براساس آئین نامه بودن درخواست خود مواجه می شود با عصبانیت تاکید می کند که آیین نامه داخلی شورا را تغییر می دهیم!پس از پایان جلسه این عضو حقوقی شورا خطاب به رئیس شورایعالی فضای مجازی می گوید:”خوب شد شما سرهنگ نیستید که چنین برخوردی می کنید” که باعث عصبانیت رئیس جمهور و بروز پاره ای درگیری های لفظی می شود.

پیشنهاد عجیب جدیدی؛ «قبر در برابر خانه»

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران پیشنهاد عجیبی در خصوص واگذاری خانه به جای قبر بیان کرد.جدیدی با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه ۲۰، گفت: متاسفانه طرح تعریض حرم شاه عبدالعظیم حسنی نیمه کاره مانده و مردم به دلیل کمبود اعتبار با مشکل مواجه هستند و این در حالی است که قبر در حرم حضرت شاه عبدالعظیم حدود یک یا دو میلیارد تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که قبور به صورت پنج یا شش طبقه حفر می‌شوند و برخی از سکنه اطراف حرم پیشنهاد دادند که به جای خانه‌هایشان به آنها قبر داده شود و این در حالی است که اصلا پولی در میان نیست و مردم مایلند در عوض ارائه خانه‌هایشان، قبر دریافت کنند و پیشنهاد می‌شود در این زمینه و برای حل مشکلات مردم کمیته‌ای در شورا و شهرداری تشکیل شود.

 گفته می شود عبدالله ناصری عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفته مرجعی به‌نام شورای فراگیر ائتلاف در میان اصلاح‌طلبان تشکیل شده که در انتخابات۹۶ نیز مانند انتخابات ۹۲ و ۹۴ نقش محوری در سیاست‌گذاری و بیان نقطه‌نظرات اصلاح‌طلبان برعهده خواهد داشت. وی یادآور شد: توجه آقای خرازی به این نکته معطوف بود که برخی گروه‌ها می‌خواهند ساز جداگانه‌ای بزنند و ما تابع همان محوریتی هستیم که شاخص آن آقای خاتمی است. این مساله همواره موردتایید آقای خرازی بوده و خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*