آخرین خبر :

اجرای آتش‌بس در سوریه

کری و لاوروف

توافق آتش‌بس در سوریه که اخیرا روسیه و آمریکا با آن توافق کردند، از امروز (دوشنبه) عصر آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی العهد لبنان، توافق آتش‌بس در سوریه با هدف رسیدن کمک‌های انسانی به مناطق تحت محاصره و هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره وارد مرحله اجرایی می‌شود.

این آتش‌بس در حالی وارد مرحله اجرایی می‌شود که دولت سوریه و اکثر گروه‌های مخالف سوری آن را پذیرفتند و تنها احرار الشام اعلام کرده است که به آن پایبند نیست.

در همین حال، خبرگزاری رویترز گزارش داد که یگان‌های مدافع خلق کرد از توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال کردند.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد،  بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس از توافق آتش‌بس میان مسکو و واشنگتن در نهم سپتامبر استقبال کرد و گفته است آماده است برای موفقیت آن همکاری کند.

همچنین کرملین تاکید کرد،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز با اعضای شورای امنیت ملی روسیه اوضاع سوریه را در چارچوب توافق آمریکا و روسیه بررسی کرد.

روسیه و آمریکا روز جمعه گذشته (۹ سپتامبر) در ژنو در مورد مسائل متعددی درباره هماهنگی حملات هوایی علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه و اجرای آتش بس از ۱۲ سپتامبر و به مدت هفت روز به توافق رسیدند. همچنین آنها توافق کردند که جاده کاستیلو مسیر امنی برای انتقال کمک‌ها به شرق حلب باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*