آیت‌الله عبادی عنوان کرد شکوفایی استعداد انسان‌ها در گرو تلاش فرهنگیان/ صرف هزینه برای شکوفایی استعدادها یک سرمایه است

 

خبرگزاری فارس: شکوفایی استعداد انسان‌ها در گرو تلاش فرهنگیان/ صرف هزینه برای شکوفایی استعدادها یک سرمایه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار فرهنگیان سبب کشف استعدادهای انسان می‌شود، گفت: کار فرهنگیان کار مهمی است، زیرا استعداد انسان را به فعلیت می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، اظهار داشت: نوع کار فرهنگیان از اهم مسائل است، زیرا مسائل و موضوعات انسانی را به ثمر می‌رساند.

وی کار فرهنگیان را به دلیل سروکار داشتن با تربیت و تعلیم دانش‌آموختگان مهم دانست و گفت: شغل فرهنگیان همانند شغل انبیاء است، به گونه‌ای که اشرف مخلوقات است و هر مقدار در دانشگاه فرهنگیان برای شکوفایی استعداد انسان سرمایه شود هزینه نیست، بلکه این مهم یک سرمایه‌گذاری برای بالاترین سودها است.

عبادی با بیان اینکه نیروی آموزش و پرورش بالاترین نقش را در جامعه دارد، بیان کرد: اگر کشوری نیروی انسانی کارا و آگاهی داشته باشد ولی هیچ چیز نداشته باشد در عین حال همه چیز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار فرهنگیان سبب کشف استعدادهای انسان می‌شود، اظهار داشت: کار فرهنگیان کار مهمی است، زیرا استعداد انسان را به فعلیت می‌رساند.

عبادی کمبود مربی را یکی از مشکلات نسل بشر دانست و گفت: تنها ۲ درصد از استعداد نابغه‌ها در جهان استفاده شده و هنوز ۹۸ درصد از فکر نابغه‌ها از زمان تولد بدون استفاده مانده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که همه علوم تا زمان ظهور امام زمان(عج) تکمیل نخواهد شد، افزود: بعد از ظهور امام زمان(عج) تمام علوم تکمیل خواهد شد به طوری‌که ۲۷ رشته علم کشف و در جامعه جریان خواهد یافت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کسی که حق یک انسان را ضایع کند حق تمام هستی را ضایع کرده است، بدین منظور باید نسبت به تعلیم و تربیت یک انسان در دانشگاه فرهنگیان کوتاهی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*