گوشی‌های هوشمند با عمر باتری دو برابر در سال آینده از راه می‌رسند

گوشی های هوشمند می توانند در اوایل سال آینده میلادی به لطف یک فناوری باتری جدید از طول عمر باتری دو برابر بیشتر بین هر بار شارژ برخوردار شوند.

گوشی‌های هوشمند با عمر باتری دو برابر در سال آینده از راه می‌رسند

 با جایگزینی گرافیت با فویل فلز لیتیوم، شرکت باتری‌سازی سالیدانرژی سیستمز موفق شده است یون های لیتیوم بیشتری را در باتری هایی که از اندازه مشابه با یک باتری لیتیوم یون سنتی برخوردار هستند، جای دهد.

به گفته چیچائو هو، مدیرعامل شرکت سالیدانرژی، با تراکم انرژی دو برابری، ما می توانیم یک باتری با نصف اندازه اما طول عمر مشابه با یک باتری یون لیتیوم تولید کنیم و یا می توانیم یک باتری با اندازه مشابه با یک باتری یون لیتیوم اما طول عمر دو برابر بیشتر نسبت به آن داشته باشیم.

باتری های فلز لیتیوم از ویژگی های ایمنی و طول عمر مشابه با بیشتر باتری های یون لیتیوم برخوردار هستند اما حتی ایمنی باتری های یون لیتیوم پس از آتش گرفتن باتری لپ تاپ، گوشی هوشمند و یا هاوربرد زیر سوال رفته است.

اگرچه نقص و آتش گرفتن باتری بسیار نادر است اما تولیدکنندگان مطرح پیش از تولید در مقیاس گسترده نیازمند انجام آزمایش های مختلف و سخت برای هر نوع فناوری باتری جدید هستند. سالیدانرژی انتظار دارد باتری های جدید این شرکت از ماه نوامبر در پهپادها و از اوایل سال آینده میلادی در گوشی های هوشمند و دستگاه های پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرد.

باتری های فلز لیتیوم سالیدانرژی با استفاده از تجهیزات تولید و دیگر منابع متعلق به شرکت باتری‌سازی اکنون از بین رفته A123 Systems که در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کرد، توسعه یافته اند. به منظور کمک به تولید باتری پیش از استفاده در پهپادها در ماه نوامبر، سالیدانرژی ساختمان اصلی جدید خود را بنیان نهاده است که ۱۰ برابر بزرگ‌تر از فضای کار پیشین این شرکت است.

منبع:عصرایران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*