دستگیری تشویق کننده انتشار فیش های حقوقی در فضای مجازی/ دانگ فانگ متوقف شد

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع علیه یکی از مراکز صنعتی در شهرستان اراک کرده و تشویق کننده انتشار فیش حقوقی مدیران این شرکت بود، خبر داد.

یه گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرگرد مصطفی نوروزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت شکایتی از نماینده حقوقی یکی از شرکت های صنعتی سطح شهرستان اراک مبنی بر این که فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی افراد را تشویق به انتشار فیش های حقوقی مدیران این شرکت به قصد تشویش اذهان عمومی کرده است؛ رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران پلیس فتا پس از هماهنگی با مراجع قضائی با انجام اقدامات فنی و همچنین استعلام از مراجع ذی ربط، متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
نوروزی افزود: در تحقیق از متهم، وی بیان داشت که مالک یکی از کانال ها در شبکه اجتماعی می باشد و مطلب مذکور با تایید وی توسط یکی از مدیران در شبکه اجتماعی انتشار یافته است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

**اعتیاد ، فرار از سربازی و ۳۱ فقره سرقت!
دو سرباز فراری که با همدستی سارق حرفه ای اقدام به گوشی قاپی و سرقت های خیابانی در مشهد می کردند دستگیر شدند.
سرهنگ محمد بوستانی فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی کیف زنی و گوشی قاپی در شهر مشهد تحقیقات پلیسی توسط پلیس آگاهی آغاز شد.
وی افزود: بررسی های اولیه پلیسی با توجه به سرنخ های موجود و ترسیم چهره فرضی متهمان حاکی از آن بود که این سرقت ها توسط سه جوان موتور سوار انجام شد.
سرهنگ بوستانی اظهار داشت: با کسب این اطلاعات دستورات لازم برای پیگیری موضوع به سرکلانتری شرق پلیس مشهد صادر شد.
وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی کلانتری طبرسی شمالی مشهد در عملیات ضربتی با انجام گشت های نامحسوس در روز گذشته دو جوان موتور سوار را که گوشی تلفن همراه یک شهروند را قاپیدند با همکاری یک شهروند وظیفه شناس که با موتورسیکلت خود به تعقیب سارقان پرداخته بود یکی از آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی مشهد خاطر نشان کرد: با دستگیری این جوان ۲۶ ساله، او سه همدست دیگر خود را به پلیس معرفی و ماموران کلانتری طبرسی شمالی ، این افراد را در مخفیگاهشان و در حال استعمال مواد مخدر صنعتی دستگیر کردند.
سرهنگ بوستانی اظهار داشت: دوتن از این متهمان، دو سرباز فراری هستند که به مواد مخدر آلوده شده و با همدستی سارق حرفه ای مرتکب سرقت می شدند.
وی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده تا کنون به ۳۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند و تحقیقات برای کشف دیگر سرقت های انجام شده توسط آنها ادامه دارد.
وی از شهروندانی که در محدوده بلوار طبرسی شمالی مشهد مورد کیف قاپی و گوشی قاپی قرار گرفته اند خواست هر چه سریع تر برای پیگیری شکایت خود به کلانتری طبرسی شمالی مراجعه کنند.
فرمانده انتظامی مشهد در پایان به خانواده ها گفت: دوران مقدس سربازی ، درس ها و تجربیات بسیار خوبی برای فرزندان جوان و کم تجربه در پی دارد و حس مسئولیت پذیری را در وجود آنها نهادینه می کند اما گاهی دغدغه بیش از حد والدین برای فرزندان آنها سبب می شود نتوانند با شرایط آموزشی و خدمت مقدس سربازی کنار بیایند و مانند آنچه در این پرونده می بینیم دو جوان از سربازی متواری شده و سرنوشت خود را تباه می سازند.
وی نقش نهاد خانواده در آموزش مهارت های اساسی زندگی به فرزندان و به خصوص ساخته و پرداخته شدن شخصیت فردی و اجتماعی جوانان در مواجهه با شرایط سخت و فراز و نشیب های زندگی را بسیار حیاتی و ضروری دانست و از خانواده ها خواست با استفاده از شیوه های صحیح فرزند پروری اصول درست زندگی کردن را به آنان بیاموزند.

**کشف ۴۵ تن برنج قاچاق
جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از کشف ۴۵ تن برنج قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طی یک عملیات در شهرستان پارسیان ، خبر داد .
سرهنگ علی اصغر خرم روی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ‘پارسیان’ با کسب خبری مبنی بر قاچاق برنج خارجی از طریق خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان ، بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند و با برنامه ریزی لازم و انجام اقدامات پلیسی طی یک عملیات منسجم، موفق به کشف ۴۵ تن برنج قاچاق شدند.
وی با بیان اینکه در این عملیات دو دستگاه تریلی و سه خودرو نیسان توقیف شد ، افزود: ارزش محموله کشف شده سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و در این راستا پنج نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان این که قاچاق کالا معضل پنهانی است که باعث از رونق افتادن اقتصاد و صنعت ملی کشور خواهد شد، تصریح کرد: پلیس با عزمی راسخ با این موضوع برخورد کرده و مقابله جدی و بی امان با اخلال گران نظام اقتصادی کشور از اولویت های مهم و اساسی نیروی انتظامی است .

**توقیف تریلی دانگ فنگ با ۹۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق
ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد در بازرسی از یک دستگاه تریلی ‘دانگ فنگ’ که از جنوب کشور عازم تهران بود ۹۹۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ حسین رضایی رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: روز گذشته ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی دانگ فنگ که با بارنامه روغن خوراکی از جنوب کشور عازم تهران بود مشکوک شدند.
رضایی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از کانتینر این تریلی، ۹۹۰ هزار نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق فاقدمجوز گمرکی را کشف و دو متهم را نیز در این راستا دستگیر کردند.
وی ارزش برآورد شده این محموله دخانی قاچاق را بیش از سه میلیارد ریال بیان کرد و افزود: محموله کشف شده به اداره دخانیات استان تحویل و متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان یزد در پایان افزود: ماموران پلیس استان از ابتدای سال جاری در رابطه با مبارزه و کشف انواع کالاهای قاچاق و دخانی، توفیقات خوبی را به دست آورده و محموله های سنگینی را نیز کشف کردند.

**دستگیری کلاهبردار ۹ میلیاردی
فرمانده انتظامی استان زنجان از وقوع یک فقره کلاهبرداری به ارزش ۹ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه در زنجان خبر داد.
سردار علیرضا صالحی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان و تشکیل پرونده در کلانتری ۱۱ زنجان مبنی بر کلاهبرداری از شخصی به مبلغ ۹ میلیارد ریال، موضوع با تشکیل تیمی ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: ماموران این یگان با انجام تحقیقات از شاکی دریافتند که متهم بااغفال یکی از شهروندان به بهانه سرمایه گذاری از وی مبلغ ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری و متواری شده است .
این مقام ارشد انتظامی استان افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس آگاهی مخفیگاه متهم را شناسایی و با کسب مجوز قضائی متهم را دستگیر کردند .
سردار صالحی بیان داشت: متهم در پلیس آگاهی و ادامه تحقیقات با ارائه مستندات موجود به کلاهبرداری ۹ میلیارد ریالی از شاکی اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان ابراز داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
این مقام ارشد انتظامی استان زنجان از شهروندان خواست هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و فریب افراد سود جو و کلاهبردار را نخورند.

**سرقت ۱۰ میلیارد ریال طلا و جواهر
پلیس شهرستان نیشابور با متلاشی کردن باند حرفه ای سرقت ۱۰ میلیارد ریال طلا و جواهر پرده از ۱۷ فقره سرقت منزل برداشت.
سرهنگ اکبر آقابیگی فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: شانزدهم مرداد ماه سال جاری یک فقره سرقت طلا و جواهر منزل در محدوده بلوار معلم شهر نیشابور به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق مرکز ۱۱۰ اعلام که بلافاصله رئیس کلانتری ۱۳ قدس به همراه تیمی از تجسس کلانتری به محل اعزام شدند .
وی افزود: تحقیقات اولیه ماموران حاکی از این بود که سارقان با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به صورت کاملا حرفه ای پس از شناسایی منزل ، اطمینان از خالی بودن آن با شکستن در وارد منزل شده اند که ضمن شکستن گاوصندوق حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وجه نقد و طلا و جواهر را سرقت کرده اند.
سرهنگ آقابیگی ادامه داد: همزمان با تحقیقات فنی پلیس بر روی این پرونده گزارش های مشابهی در محدوده های خیابان سینا،۲۲ بهمن غربی ،گاز و شهید باهنر در یک بازه زمانی ۱۵ روزه به مرکز ۱۱۰ اعلام شد.
وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع دو تیم مجرب از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به همراه تیمی از ماموران دایره تشخیص هویت این فرماندهی به صورت تخصصی محل های سرقت را مجدداً بررسی و به سرنخ های خوبی دست یافتند.
آقا بیگی اظهار داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان در برخی شهرستان های همجوار نیز به همین شیوه سرقت هایی را مرتکب و از صحنه متواری شده اند تا این که پس از رد زنی های پلیسی با کمک اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان یکی از سارقان در استان البرز شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور عنوان کرد: ماموران این فرماندهی با اخذ نیابت قضائی متهم که فردی سابقه دار است را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و از مخفیگاهش تعدادی از آلات و ادوات جرم کشف کردند.
وی افزود: متهم ۳۵ ساله پس از بازسازی صحنه کلیه سرقت ها در مقابل ادله و مستندات پلیس به ۱۷ فقره سرقت منزل در نیشابور و شهرهای همجوار با کمک و همدستی دو نفر دیگر از دوستانش اعتراف و اعلام کرد پس از شناسایی منازل و زیر نظر قرار دادن آنان با تخریب در وارد منازل شدیم و در تمامی سرقت ها فقط وجوه نقد و جواهرات سرقت می کردیم.
این مقام انتظامی با اشاره به ارزش تقریبی ۱۰میلیارد ریالی سرقت های انجام شده خاطر نشان کرد: تحقیقات برای دستگیری مالخر و همدستان وی ادامه دارد.

**انهدام باند سارقان کیف قاپ و کشف ۵۴ فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف ۵۴ مورد قاپ زنی و دستگیری باند چهار نفره سارقان در کرمانشاه خبر داد.
سرهنگ محمدرضا امیری گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع جندین پرونده سرقت تلفن همراه در سطح شهر کرمانشاه، روند تحقیقات در راستای نحوه سرقت ها از اشخاص شاکی آغاز شد که در این راستا مال باختگان، سرقت توسط دو نفر موتور سوار که پلاک آن مخدوش بوده را عنوان کردند.
وی افزود: تیم تحقیقات تخصصی در راستای دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها طی اقدامات اطلاعاتی شبانه روزی نهایتا یکی از عاملان این سرقت ها را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و پس از شناسایی منزل و مخفیگاه متهم، طی یک عملیات منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در انجام تحقیقات فنی و علمی، متهم به ارتکاب سرقت های قاپ زنی با همدستی سه نفر دیگر به هویت های معلوم اعتراف کرد.
سرهنگ امیری ادامه داد: با استعلام از سوابق کیفری همدستان متهم مشخص شد که این سه نفر به اتهام دیگری در زندان هستند که طی هماهنگی های لازم، متهمان از زندان به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی های فنی به ارتکاب ۵۴ فقره قاپ زنی در سطح شهرستان کرمانشاه اعتراف کردند.
وی از شناسایی مال باختگان خبر داد و گفت: متهمان پس از انجام تحقیقات به همراه پرونده به دادسرا اعزام و با صدور قرار مناسب روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.
سرهنگ امیری ضمن اشاره به شیوه و شگرد این افراد در سرقت های انجام شده تصریح کرد: سارقان با تشکیل اکیپ دو یا سه نفره با یک دستگاه موتور سیکلت پس از شناسایی سوژه های مورد نظر اقدام به سرقت اموال از قبیل تلفن همراه و کیف دستی می کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه بیکاری، فقر ، اعتیاد سارقان به مواد مخدر، امرار معاش جهت تهیه مواد مخدر و عدم توجه مال باختگان به هشدارهای پلیسی را علل و انگیزه این سرقت ها برشمرد.

**کشف ۲۵ هزارلیتر روغن خوراکی تقلبی
فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از کشف ۲۵ هزارلیتر روغن خوراکی تقلبی به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ برزو همتی گفت : در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و اخبار بدست آمده از منابع اطلاعاتی مبنی بر قاچاق مواد غذایی توسط فردی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
همتی تصریح کرد : ماموران با تشکیل تیم عملیاتی و اخذ دستور قضائی به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از انبار ۲۵ هزار لیتر روغن خوراکی تقلبی به ارزش یک میلیارد ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی ملارد در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*