آخرین خبر :

معاون سابق نظارتی بانک مرکزی در جمع خبرنگاران: اوضاع پرداخت حقوق‌ کلان در بخش صنعت بدتر از بانک‌هاست/ قرار بر تنبیه باشد، خیلی ها باید تنبیه شوند

 

خبرگزاری فارس: اوضاع پرداخت حقوق‌ کلان در بخش صنعت بدتر از بانک‌هاست/ قرار بر تنبیه باشد، خیلی ها باید تنبیه شوند

معاون سابق نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه برای اصلاح دریافت‌های کلان مدیران باید قوانین مربوطه اصلاح شود، گفت: مطمئن باشید که دریافت حقوق‌های کلان در بخش‌های دیگر مانند صنعت به مراتب وضع بدتری دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید تهران‌فر امروز در حاشیه سومین روز نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران درباره برکناری مدیرعامل چند بانک به دلیل فیش‌های نجومی، اظهار داشت: به نظر من اصلا‌ً‌ اتفاق خوبی نبود و اقدامات بعد از آن در واقع با این هدف بود که مرهمی بر زخم ایجاد شده بر اذهان عمومی بگذارند و مدیرعامل چند بانک را با دلیل و یا بی‌دلیل عوض کردند.

وی افزود: اینکه بی‌آبرویی برای برخی مدیران قدیمی در این زمینه به وجود آمد، اصلاً به صلاح نبود. این در حالی است که برخی مدیران در بخش‌های دیگر حقوق‌ بسیار بیشتری هم دریافت کنند.

معاون سابق نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: به هر حال اگر حقوق مدیران زیاد بوده به این معنا نیست که خودشان به شخصه در دستور افزایش حقوق را داده باشند، بلکه بستری که از گذشته در این بانک‌ها بوده این امکان را فراهم کرده که چنین حقوق‌هایی به مدیران تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران عامل قبلی بانک‌ها هم همین حقوق‌ها را دریافت کرده‌اند، گفت: اگر اشکالی هم در حقوق مدیران است، نباید یک مدیر این گونه تحت‌الشعاع قرار گیرد.

تهران‌فر در پاسخ به این سؤال که چه برخوردی با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی از نظر شما باید انجام شود، اظهار داشت: باید قوانین در این مورد اصلاح شود.  دریافتی مدیران در برخی موارد به قانون مدیریت خدمات کشوری و برخی هم به مصوبات هیأت وزیران مربوط می‌شود.

معاون سابق نظارتی بانک مرکزی تأکید کرد: اگر قرار باشد کسی را به این خاطر تنبیه کنند، باید مجموعه بزرگی در این فرآیند قرار گیرند، اما اینکه فقط مدیران عامل بانک‌ها و اعضای هیأت مدیره در مسیر تنبیه قرار گیرند تا برخی تصور کنند مسأله حل شده است، رویکرد درستی نیست.

وی با بیان اینکه شک ندارم مدیران عامل قبلی بانک‌ها هم چنین دریافتی‌هایی داشته‌اند، افزود: شاید اگر این اتفاق برای مدیران فعلی رخ نمی‌داد، مدیران آینده هم چنین دریافتی‌هایی می‌داشتند.

معاون سابق نظارتی بانک مرکزی، گفت: مطمئن باشید که دریافت حقوق‌های کلان در بخش‌های دیگر مانند صنعت به مراتب وضع بدتری دارد و اگر به بخش کشاورزی ورود کنید، شک نکنید دریافتی مدیران در همین سطح است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*