آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود  حضور حزب الله لبنان در سوریه موضوعی بود که نشریه فرانسوی «لوموند دیپلماتیک» به آن پرداخته است. در این گزارش به اهمیت نقش و حضور حزب الله در سوریه و مبارزه با گروه های تروریستی و همچنین دلایل محبوبیت بالای حزب الله پرداخته شده و آمده است: «میزان حمایت از مداخله حزب الله در سوریه در میان شیعیان همچنان بالاست. بنیان مشروعیت حزب‎الله در لبنان، «مقاومت» در برابر اسرائیل و متحدانش است که تأثیر قدرت بسیج‌کننده‌اش به ویژه از زمان جنگ سی‌و‌سه روزه تابستان در سال ۲۰۰۶ تاکنون دیگر محدود به شیعیان  نمی‎شود و سایر گروه ها و به ویژه اهل تسنن را نیز شامل می شود. با ظهور داعش، حزب الله توانست این تمایل را تقویت کند و ضرورت حضور خود در صحنه را بقبولاند.

گفته می شود تهدید به بستن تنگه هرمز توسط سردار سرلشکر «حسین سلامی» معاون سپاه پاسداران ایران در صورت بروز تهدیدات نظامی علیه ایران، موضوعی بود که پایگاه آمریکایی «دیلی کالر» به آن پرداخت و نوشت: «پیش از این به دلیل حضور قدرتمند آمریکا و متحدانش چنین تهدیدهایی از سوی ایران بی اهمیت و توخالی بودند؛ اما به نظر می رسد، هم اکنون باید چنین تهدیدی را جدی تلقی کرد، زیرا  توانایی نیروی دریایی آمریکا در باز نگه داشتن تنگه هرمز به نسبت گذشته ضعیف‌تر شده و قابلیت‌های نظامی ایرانیان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. بستن تنگه هرمز با وجود افزایش تولید نفت آمریکا اثرهای جدی اقتصادی بر این کشور می‌گذارد. اگر تنگه هرمز برای دوره‌ای طولانی بسته شود، بهای نفت نیز افزایش یافته و اقتصاد آمریکا شاید به رکود بیفتد.

 

گفته می شود شواهد و نشانه های آمادگی داعش برای استفاده از سلاح های شیمیایی در حملات انتحاری آتی خود، خبر دیگری است که پایگاه خبری «پی یو که‌ی میدیا» بدان پرداخته است. پی یو که‌ی میدیا به نقل از یکی از فرماندهان نظامی اقلیم کردستان عراق از تلاش گروه‌ تروریستی داعش برای اجرایی کردن عملیات انتحاری شیمیایی خبر داد. «اکرم محمد» فرمانده‌ نیروهای پیشمرگه در کردستان عراق گفت: «اطلاعات دقیقی دریافت کرده‌ ایم که‌ نیروهای گروه‌ تروریستی داعش در حال تمرین برای چگونگی استفاده‌ کردن از سلاح های شیمیایی در عملیات های انتحاری هستند. عناصر تروریستی داعش به‌ دنبال آن هستند تا تاکتیک جدید بمب های متحرک و زنده‌ شیمیایی را به‌ میدان های نبرد در سوریه‌ و عراق بیفزایند. بر اساس اطلاعات ما عناصر تروریستی داعش به‌ دنبال حملات جدید به‌ کشورهای اروپایی هستند و این بار این حملات شیمیایی خواهد بود».

گفته می شود  نشریه «پولیتیکو» نوشته « بخش اعظم مشکلات اقتصادی ایران بیش از هر چیز مربوط به خودش است؛ اما باقی ماندن برخی تحریم‌های آمریکا به ویژه آن‌هایی که بانک‌های خارجی را تهدید می‌کند که در صورت همکاری با ایران قادر به دسترسی به آمریکا دیگر نخواهند بود، تنها وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.  آمریکا باید با تعامل با ایران بر این مشکلات غلبه کند و البته ادامه انزوای بیشتر سامانه بانکی ایران تنها در خدمت ضربه زدن به توافق هسته‌ای بوده و بالقوه به نظام مالی آمریکا نیز ضربه می‌زند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*