آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود  روزنامه «الوطن» با انتشار مطلبی از مشخص شدن عامل انفجارهای اخیر در شهرهای طرطوس و لاذقیه سوریه خبر داده است. به گفته منابع محلی سوری، احتمالاً ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» در پس این انفجارهاست؛ ائتلافی که تحت حمایت عربستان، قطر و ترکیه است و اوایل سال ۲۰۱۴ تشکیل شد. برخی منابع از روستاهای ریف شمالی حماه تأکید کردند که چنین انفجارهای بزرگی قطعاً توسط «جبهه النصره» صورت می گیرد؛ گروهی که هدایت جیش الفتح را بر عهده دارد. به گفته این منابع، محمد الصطوف ملقب به ابو ابراهیم ـ که پیشتر در نیروهای امنیتی سوریه فعالیت داشته ـ یکی از کسانی بود که خود را در این انفجارها منفجر کرده بود. وی همچنین ساکن روستای کفرزیتاست؛ روستایی که عناصر احرار الشام در آن فعالیت می­ کنند.

 

گفته می شود ادامه اعتراض ها به کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو در رژیم اسرائیل، موضوعی است که «الجزیره» به آن پرداخته است. در ادامه این انتقادات، رئیس پیشین دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل، گرایش این رژیم را به سوی افراطی گری، تهدیدی بسیار خطرناک تر از ایران هسته ای برای این رژیم خوانده است. افراییم حلوی، رئیس پیشین موساد، انتخاب آویدگور لیبرمن را به سمت وزارت جنگ اسرائیل، آغازی بر پایان دوره نخست وزیری نتانیاهو خواند و افزود: «این نخستین رویداد در نوع خود به شمار می آید که نوید پایان کابینه نتانیاهو و آغاز دوره ای نو را می دهد». وی کابینه نتانیاهو را تندروترین کابینه اسرائیل خواند و گفت، باید دید چگونه سیاست ها را به مرحله اجرا درمی آورد و برای نمونه اگر در مرز با غزه ناآرامی اتفاق افتاد، که خیلی هم بعید نیست، آیا این کابینه مانند کابینه های پیش از خود برای فرونشاندن تنش اقدام خواهد کرد یا خیر.
گفته می شود در ادامه جنجال ها و حاشیه های انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا که به یکی از جنجالی ترین انتخابات تاریخ آمریکا تبدیل شده، برنی سندرز کنوانسیون حزبی دموکرات ها را به حمایت از رقیب خود هیلاری کلینتون متهم کرد و خواستار برکناری دو تن از حامیان کلینتون شد. ستاد انتخاباتی سندرز جمعه شب با ارسال نامه ای رسمی به رؤسای کمیته فرعی مقررات کمیته ملی حزب دموکرات، خواستار برکناری دانل مالوی، فرماندار ایالت کنکتیکت و بارنی فرانک، نماینده سابق ایالت ماساچوست از ریاست دو کمیته کنوانسیون ملی حزب دموکراتیک شدند. بنا بر اعلام ستاد سندرز، این دو تن نیابتی از طرف ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون به وی حمله کرده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*