آخرین خبر :

گرد و خاک همچنان مهمان ایران

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه وزش باد و گرد و خاک بر روی نیمه غربی کشور، استان های مرکزی و دامنه های جنوبی البرز خبر داد.
امیر سرکرده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز صبح هم از شهرهای غربی و شمال غربی مانند استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه حتی خوزستان و استان های مرکزی مانند اصفهان و مرکزی گزارش گرد و خاک را داریم که پیش بینی می شود در طول روز هم این شرایط ادامه یابد.
کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی شده در بعدازظهر امروز و اوائل امشب شاهد بارش در استان های نوار شمالی کشور باشیم که شامل استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، بخش هایی از استان زنجان و قسمت های شمالی استان های قزوین و البرز خواهد بود البته در استان البرز بیشتر در ارتفاعات شاهد بارندگی خواهیم بود.
سرکرده افزود: این شرایط آن چنان قوی نیست و نباید منتظر بارش های زیاد از این سامانه بارشی باشیم از اینرو برای امشب و فرداشب، همچنان بارش های رگباری و پراکنده همراه با وزش باد را در این استان ها خواهیم داشت که این سامانه کم و بیش و با شدت ضعیف تر به مناطق شرقی استان خراسان شمالی خواهد رسید.
وی ادامه داد: پیش بینی شده تهران امروز آسمان صافی داشته باشد، دما در تهران هم اکنون ۲۹ درجه سانتیگراد است که در مقایسه با صبح روز گذشته ۴ درجه گرم تر است.
سرکرده گفت: با توجه به ثبت دمای ۳۵ درجه ای در تهران، امروز دمای تهران حداکثر به ۳۶ درجه خواهد رسید.
وی افزود: پیش بینی شده دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس، امروز و فردا مواج باشند که علت آن وزش باد بر روی سطح دریا و انتقال انرژی باد بر روی دریاست.
کارشناس هواشناسی گفت: در نقاط شرقی و جنوب شرق، بادهای ۱۲۰ روزه شروع شده و همچنان مانند روزهای پیش، هموطنان ما در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در شهرستان زابل پدیده وزش باد و شرایط گرد و خاک را خواهند داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*