کلینتون نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات شد

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که هیلاری کلینتون حد نصاب کافی در زمینه شمار نمایندگانی که در گردهمایی ملی حزب دموکرات از نامزدی او حمایت خواهند کرد را کسب کرده و در انتخابات ریاست جمهوری نامزد این حزب خواهد بود.

کلینتون

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) براساس شمارش آسوشیتدپرس خانم کلینتون به رقم ۲۳۸۳ که حد نصاب لازم برای کسب نامزدی است رسیده است.

 

او اولین نامزد زن یک حزب عمده آمریکا در انتخابات خواهد بود.

سناتور برنی سندرز از ایالت ورمانت که رقیب اوست گفته که تا گردهمایی ماه ژوئیه از رقابت ها کناره گیری نخواهد کرد.

آسوشیتدپرس گفت که کلینتون با یک پیروزی بزرگ در پورتوریکو و جهش شمار اعضای داخلی حزب – موسوم به نمایندگان ویژه – که از او حمایت می کنند به این مرز رسید.

به گزارش بی. بی. سی مایکل بریگز سخنگوی سندرز در بیانیه ای از اقدام “شتابزده” رسانه ها در شمارش آرای نمایندگان ویژه انتقاد کرد و گفت که نبرد بر سر جلب نظر این نمایندگان ادامه خواهد یافت.

کلینتون به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر در جریان تجمعی در شهر لانگ بیچ کالیفرنیا گفت:‌ “در آستانه یک لحظه تاریخی و بی سابقه هستیم اما هنوز کار داریم. ”

او افزود:‌ “فردا در شش ایالت رای گیری داریم و برای تک تک آرا به سختی مبارزه خواهیم کرد، به خصوص اینجا در کالیفرنیا. ”

نمایندگان قول حمایت از یک کاندیدا را پیش از همایش ملی حزب اعلام می کنند اما رای نهایی و رسمی در زمان برگزاری همایش خواهد بود.

در همین گردهمایی‌های ملی است که نامزد احزاب رسما معرفی می شوند.

کمپین سناتور سندرز گفت که او برای تغییر نظر شماری از نمایندگان ویژه ای که قول حمایت از خانم کلینتون را داده اند تلاش خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*