مروری کوتاه بر ۵ خاصیت جوانه ها

مدت هاست که از جوانه ها به عنوان یک ماده ی غذایی سالم نام می برند. اما علاوه بر این که جوانه ها سرشار از مواد مغذی سالم هستند، مطالعات نشان می دهند که آن ها همچنین می توانند از بدن در برابر بیماری ها محافظت کرده و حتی به درمان آن ها کمک کند.

جوانه

جوانه ها از گیاهان مختلفی به وجود می آیند؛ مانند یونجه، بروکلی، تربچه، پیاز، شبدر و … . هر کدام از انواع جوانه ها خواص مفید مرتبط با خودشان را دارند؛ اما آنچه در بین همه شان مشترک است این است که تراکم و غلظت مواد مغذی ای که در آن ها یافت می شود، بسیار بیشتر از گیاه بالغشان است. مدت هاست که از جوانه ها به عنوان یک ماده ی غذایی سالم نام می برند. اما علاوه بر این که جوانه ها سرشار از مواد مغذی سالم هستند، مطالعات نشان می دهند که آن ها همچنین می توانند از بدن در برابر بیماری ها محافظت کرده و حتی به درمان آن ها کمک کند. در اینجا ۵ خاصیت مفید جوانه ها آمده است، با ما همراه باشید…

پیشگیری از سرطان

در تحقیقات مشخص شده است که غلظت بالای ترکیبات گیاهی به نام فیتوکمیکال ها که در جوانه ها یافت می شوند، هم به پیشگیری و هم به درمان سرطان ها کمک می کنند. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که خوردن حدود ۱۰۰ گرم سبزیجات جوانه زده در هر روز از آسیب های وارده به DNA محافظت می کند؛ همان چیزی که اغلب با خطر ابتلا به سرطان در ارتباط است.

به نظر می رسد بسیاری از آنتی اکسیدان های فعال در جوانه ها با عوامل پیری، هم در داخل و هم در خارج از بدن مبارزه می کنند

غنی از آنتی اکسیدان

جوانه ها دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که از بدن در برابر آسیب های DNA محافظت می کنند و به ارتقاء سطح سلامت سلولی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

ضد کلسترول

تصور بر این است که بسیاری از استرول های گیاهی (فیتواسترول ها) از جذب کلسترول مواد غذایی در دستگاه گوارش پیشگیری می کنند. علاوه بر این، جوانه ها کلسترول ندارند اما حاوی پروتئین بالا و مواد مغذی دیگر هستند و در نتیجه یک جایگزین عالی برای غذاهایی هستند که دارای کلسترول بالایی می باشند.

کاهش وزن

جوانه ها سرشار از فیبر هستند که به افراد در حفظ وزن سالم کمک می کنند. آن ها همچنین یک منبع بسیار خوبی از پروتئین و در نتیجه یک جایگزین عالی برای پروتئین های چربی دار مانند گوشت یا پنیر وقتی که یک فرد رژیم غذایی لاغری دارد، می باشند.

ضد پیری

به نظر می رسد بسیاری از آنتی اکسیدان های فعال در جوانه ها با عوامل پیری، هم در داخل و هم در خارج از بدن مبارزه می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*