مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی: ۲ هزار هکتار از باغات خراسان جنوبی بر اثر طوفان خسارت دید

 

جواد غنچه

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به طوفان‌های رخ داده در دو هفته اخیر در استان گفت: ۲ هزار هکتار از باغ‌های خراسان جنوبی در اثر این طوفان‌ها خسارت دید.

جواد غنچه اظهار داشت: طوفان و سیل در چند روز گذشته خسارت‌های زیادی به باغات و مزارع استان وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار هکتار سطح کلی باغ و زراعت در خراسان جنوبی بر اثر طوفان خسارت دیده است، افزود: درصد خسارت طوفان در چند هفته گذشته در استان ۲۵ تا ۴۵ درصد بوده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی بیان کرد: در اثر بارندگی‌های اخیر در منطقه حوزه آرین شهر خسارت سیل به ۷ هکتار از باغات بادام و زرشک بوده که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد متغیر است.

غنچه با اشاره به اینکه در روستای مرک نیز سیل به ۷ هکتار از باغات زرشک خسارت وارد کرده است که بین ۱۵ تا ۴۰ درصد متغیر است، تصریح کرد: همچنین در سربیشه در روستای اسکیونگ بخشی از باغات زرشک ۱۰۰ درصد تخریب شده اما مساحت آن کم بوده است.

وی خاطرنشان کرد:  در شهرستان درمیان نیز سیل به ۵ هکتار از باغات خسارت وارد کرده که بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است و همچنین به مزارع گردو این شهرستان نیز ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در اسدیه نیز به ۵ هکتار از باغات زرشک خسارت وارد شده که بین ۳۰ تا ۵۰ درصد متغیر است، یادآور شد: ۳۰ تا ۵۰ درصد به باغات زرشک و همچنین به ۲ هکتار از باغات زعفران در این شهرستان خسارت وارد شده که بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر بوده است.

غنچه با اشاره به اینکه بر اثر سیل به ۲۰ هکتار از باغات گندم در طبس مسینا خسارت وارد شده که بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است، اظهار داشت: ۵ هکتار از باغات جو و ۵ هکتار از باغات چغندر نیز خسارت دیده‌اند که هرکدام بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*