مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی: افراد مقرری بگیر خراسان جنوبی از پوشش بیمه بیکاری خارج می‌شوند

 

مجید درویشی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اعلام اینکه سن اکثر مقرری بگیران بیمه بیکاری بین ۱۹ تا ۳۹ سال است، گفت: اولویت کاری ما خارج کردن این افراد از پوشش بیمه بیکاری است و باید این افراد که سرمایه‌های کاری استان هستند جهت اشتغال به بازار هدایت شوند.

مجید درویشی در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در استان با بیان اینکه سن اکثر مقرری بگیران بیمه بیکاری بین ۱۹ تا ۳۹ سال است، اظهار داشت: اولویت کاری ما خارج کردن این افراد از پوشش بیمه بیکاری است و باید این افراد که سرمایه‌های کاری استان هستند جهت اشتغال و یادگیری مهارت مورد نیاز بازار کار هدایت شوند.

وی گفت: با توجه به تسهیلاتی که برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است زمینه فعالیت مجدد واحدهای نیمه فعال و طرح‌های دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده اند فراهم شده است که باعث رونق بازار کار و اشتغال پایدار می‌شود.

درویشی حمایت از مشاغل را مهم تر از بیمه بیکاری دانست و از شرایط سخت حاکم بر کارگاه‌های سطح استان دانست و خواستار همکاری بیشتر در جهت نگهداشت کارگاه‌ها شد.

وی مشکلات فروش تولیدات، عدم توان رقابت با بازار و مشکلات حمل و نقل را از عمده ترین دلایل ایجاد بحران و عدم توان پرداخت حقوق معوق و حق بیمه در کارگاه‌های تولیدی عنوان و تصریح کرد: این عوامل منجر به پایین آمدن رشد بیمه شدگان در استان شده است.

رمضانی، معاون مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت متبوع نیز با بیان اینکه دامنه مقرری بگیری را باید افزایش دهیم گفت: مقرری بگیران را باید با آموزش توانمند کنیم تا بتوانیم آنها را به بازار کار باز گردانیم.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی به دلیل محرومیت و نبود منابع کافی امکان فرصت شغلی و اشتغال مجدد وجود ندارد و باید با حمایت از مشاغل موجود مانع بیکاری کارگران شویم.

وی تصریح کرد: این استان نیاز توجه ویژه به سرمایه گذاری و معافیت‌های مالیاتی و بیمه ای دارد تا بتواند چرخه تولید و اشتغال پایدار در آن حفظ شود و باید از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده شود تا شاهد شکوفایی و رونق کسب کار استان باشیم.

رمضانی از تلاش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و همکاران حوزه بیمه بیکاری تقدیر و تشکر کرد و گفت: نگاه شما در استان برای حمایت از اشتغال و تولید بسیار ستودنی است و امید است بتوانید برای ایجاد، پایداری و حمایت از بنگاه‌ها موفق و موید باشید.

ابراهیم رضازاده، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی نیز هدف از تشکیل این کارگاه آموزشی را ایجاد وحدت رویه بین ادارات اجرایی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با سازمان‌های تامین اجتماعی و فنی و حرفه ای و تقویت تعاملات بین سازمانی بیان کرد و گفت: وحدت رویه در انجام امور مربوط به بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل در سطح استان و شهرستان‌ها باید اجرایی شود.

وی گفت: هدفمند سازی آموزش‌های فنی وحرفه ای با توجه به نیاز بازار کاراستان در راستای توانمند سازی و افزایش اشتغال مجدد مقرری بگیران در دستور کار قرار گیرد و مقرری بگیران بسته به نیاز بازار کار جهت آموزش مهارت به فنی و حرفه ای معرفی شوند.

رضازاده بررسی راهکارهای شناسایی اشتغال پنهان مقرری بگیران با همکاری سازمان تامین اجتماعی را از اولویت‌های کاری دانست و گفت: باید منابع صندوق بیمه بیکاری استان را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنیم.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از شناسایی و حمایت از واحدهای مشکل دار به منظور پیشگیری از بیکاری کارگران خبر داد و گفت: اصلاح ساختار، ساماندهی تجمعات کارگری و نحوه حل و فصل مشکلات در استان در دستور کاری این حوزه است.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۴ گفت: با توجه به اعتبارات ابلاغی باید بتوانیم با معرفی بنگاه‌های مشکل دار از طریق کارگروه اشتغال استان چرخه فعالیت این بنگاه‌ها را برای فعالیت و حفظ نیروی کار حفظ کنیم.

حسین خوشایند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی نیز نیازسنجی مهارتی در سطح استان از سال گذشته را یکی از مهمترین اقدامات آموزش فنی و حرفه ای دانست و گفت: متناسب کردن آموزش ها با نیازهای مهارتی جزو اولویت‌های این اداره کل است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه افراد تحت پوشش بیمه بیکاری خبر داد و این امر را در توانمند سازی افراد و جذب مجدد آنان به بازار کار مهم تلقی کردو یادآور شد: نبود تسهیلات لازم برای ورود مجدد بیکاران به بازار کار، کافی نبودن سطح آموزش‌ها، پایین بودن درآمد و عدم آشنایی با مهارت‌های کسب و کار از مشکلات پیش روی آنان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*