رئیس صنعت و معدن خراسان جنوبی: قیمت خرما در خراسان جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافت

 

داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت دو ماه گذشته شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها در استان بودیم، گفت:خرما در مدت دو ماه گذشته از افزایش قیمت ۷۰ درصد و بعد از آن حبوبات افزایش ۲۰ درصدی داشت است.

داوود شهرکی ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا آنچه که در توان داریم برای فراهم کردن کالاهای اساسی مردم در نمایشگاه ضیافت در استان فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه خرما، برنج و روغن را جهاد کشاورزی استان برای نمایشگاه فراهم سازد، افزود: ما تاکنون برای تأمین شکر اقداماتی انجام داده و تلاش داریم برنج را با قیمت مناسب در نمایشگاه‌های ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان به مردم عرضه کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:  در مدت یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت برخی از اقلام در استان بودیم که بخشی از افزایش قیمت‌ها طبیعی بوده و برای برنج با افزایش ۵ درصدی روبه رو بودیم.

شهرکی با بیان اینکه در مدت یک ماه گذشته روغن خوراکی در خراسان جنوبی ۳ درصد افزایش قیمت داشت، افزود: هرساله در نزدیکی ماه مبارک رمضان به دلیل تهیه زلوبیا و بامیه قیمت تخم مرغ و روغن افزایش پیدا می‌کند و قیمت مرغ هم در این مدت در نوسان بوده که باز امروز شاهد روند کاهش قیمت مرغ در استان بودیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم عرضه مرغ حمایتی را داشته باشیم تا تنظیم کننده بازار جاذبه داشته باشد، گفت: در این راستا خوشه‌های طیور هم می‌توانند در تنظیم بازار و مرغ کمک کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۷ درصدی قیمت قند و شکر خبر داد و گفت: شکر را ۷۱۰ تن پیش بینی کردیم و قیمت آن برای فروش در ماه رمضان ۲ هزار و ۹۰۰ تومان خواهد بود و در بیشتر شهرستان‌های خراسان جنوبی شکر خریداری شده است.

شهرکی با بیان اینکه در مدت دو ماه گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت حبوبات در خراسان جنوبی بودیم، افزود: یکی از مواردی که در مدت دو ماه گذشته در استان روند افزایش زیادی داشته است محصول خرما است که در حال حاضر رطب درجه یک کیلویی ۱۲ هزار تومان به فروش می رسد و باید بتوانیم در بحث تعادل بازار در ماه مبارک رمضان با عرضه این محصول در نمایشگاه ضیافت قیمت را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش ۷۰ درصدی قیمت خرما برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار داشت: مصرف خرما در ماه رمضان بیشتر است که این افزایش قیمت نگران کننده است البته طبق آمار و گزارشات این روند افزایش به صورت کشوری بوده و در دیگر استان‌های همجوار هم قیمت خرما افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در مورد گوشت قرمز در این مدت شاهد افزایش بین ۶ تا ۷ درصدی بودیم و تعاونی‌های مرزنشین آمادگی برای عرضه محصولات خود در استان دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*