امام جمعه بیرجند: ۵۰ درصد تخریب نظام گرفتن حجاب از زنان است/دشمن از نفوذ برای جلو بردن اهدافش استفاده می‌کند

 

امام جمعه بیرجند

امام جمعه بیرجند گفت: درصد تخریب نظام گرفتن حجاب از زنان است زیرا دشمن می داند حجاب نماد زن مسلمان و بنیان و ستون های تشکیل خانواده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ۲۳ منزگاه عرفان عملی به نام رضا، اظهار داشت: حضرت جبرئیل در مورد مقام رضا به پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:کسی که نسبت به مولایش و خدایش راضی باشد، هیچ گاه عصبانی نمی شوند و در هر شرایطی قرار بگیرد معترض نیست چون ایمان دارد و در مقابل هر چه تلاش و کار کند آن را کم می داند و به مقام رضا رسیده است.

وی با بیان اینکه راضی بودن به معنای گوشه‌نشینی رضایت تنها نیست بلکه باید در مقابل آن کار، تلاش و کوشش کرد، افزود: ستون خیمه انسانیت اندیشه و عقل است و هیچ گاه انسان نباید کاری را بدون اندیشه و تفکر انجام دهد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در زمینه علوم تجربی نیز انسان دارای ضریب هوشی  بالایی است و انسان‌های که ضریب هوشی بالاتری دارند گاهی مشاهده می شود موفق نمی شوند اما انسان های که ضریب هوشی متوسطی دارند موفق هستند زیرا ضریب هوشی هیجانی  را دارا هستند.

رضایی بیان کرد: انسان با دارا بودن این ضرایب هوشی و تنظیم آن ها با یکدیگر باید خودش را کشف و استعدادهای درونی خود راشکوفا کند تا به مقام رضا برسد.

وی افزود: انسان ها مخلوق خداوند هستند، با هزاران ویژگی و تفکر خداوند همه انسان ها را با این گوناگونی دوست دارد و انسان نیز باید همین گونه در نزد پروردگار  راضی و شکر گذار باشند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به مناسبت های هفته، اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در هفته ای که گذشت افتتاح شد و بار دیگر با توجه به توطئه های دشمنان و تفکرات استکباری و طاغوتی آنان که خواستار جلوگیری رشد و بالندگی کشور هستند فرزندان این مرز بوم با آگاهی و مدبرانه نمایندگان خود را برگزیده اند و از این میان نیز نمایندگان مردم از میان خود یکی از فرزندان انقلاب، امام(ره) و رهبری را به درستی به عنوان ریاست خود انتخاب کردند.

رضایی بیان کرد: در آستانه تشکیل مجلس شورای اسلامی جدید هستیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب اشاره کرده‌اند نمایندگان باید به مواضع و اصول امام خمینی (ره) توجه و آن را شاکله اصلی مجلس قرار دهند.

وی افزود: امیدواریم مجلس جدید با درایت و محبت رئیس و هیئت رئیسه خود را انتخاب کند و دغدغه آنها پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی، آرمان‌های امام (ره) و استکبارستیزی باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آغاز هفته بهداشت و نکوداشت مساجد تصریح کرد: مساجد باید پایگاه های آگاهی بخشی، نور و علم باشند و همواره سبب سازندگی زندگی‌ها و تابع معارف اسلامی باشند زیرا سعادت دنیا و آخرت نیز در شکوفایی این مکان ها است.

رضایی بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد باید پاکیزه و مطهر گردد و فضای پر نشاط و انگیزه ای برای ورود جوانان به این مکان مقدس هر چه بیشتر پیش آید.

وی با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات، افزود: در شان جامعه ما نیست که در آن دخانیات و موادی که برای سلامتی انسان مضرر و زیان آور است مصرف شود و در این راستای باید به سمت آگاهی بخشی و سلامتی و زندگی بدون دخانیات پیش برویم.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: سالروز درگذشت آزاده سرافراز حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی از یادگاران انقلاب و مرشد آزادگان هشت سال دفاع مقدس را نیز گرامی میداریم.

رضایی با اشاره به ۱۴ خردادماه سالروز رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در آستانه رحلت امام (ره) و سالروز سخنرانی ایشان در مدرسه فیضه قم هستیم باید به آرمان های امام (ره) توجه کنیم و آن را سرلوحه خود قرار دهیم زیرا امام (ره) می فرمایند ( نگرانی من از این است که در پیاده کردن اسلام ناب سستی کنیم) زیرا هدف انقلاب پیاده کردن اسلام ناب  محمدی است.

وی افزود:اگر می خواهیم اسلام ناب را پیاده کنیم باید آن را با اتحاد، همدلی، اجتناب از اختلافات، وحدت، یکپارچگی و به دور از پیامدهای دوقطبی شدن جامعه پیاده‌سازی شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی و منحرف کردن افکار جامعه است، تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران می فرمایند جهاد دیگر و خرمشهرها در راه است امروز جنگ نظامی بلکه بدتر از آن در پیش است و باید توسط جوانان ما این جبهه ها با جهاد در عرصه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی با همدلی و آگاهی فتح شود.

رضایی بیان کرد: از دغدغه های عظیم مقام ولایت نیز آسیب های اجتماعی نظیر شبکه های اجتماعی، مواد مخدر صنعتی و جرائم و ترویج فحشاست که همه باید در این صحنه‌ها گام برداریم تا جامعه به سمت پوچی نرود.

وی افزود: ۵۰ درصد تخریب نظام گرفتن حجاب از زنان است زیرا دشمن می داند حجاب نماد زن مسلمان و بنیان و ستون های تشکیل خانواده است و سعی دارد با رواج بی‌حجابی جامعه را به نابودی بکشاند اما ما باید هوشیار باشیم و مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: دشمن در تمام حوزه های نظام از جمله شورای نگهبان و سپاه پاسداران و حوزه‌های که جایگاه مفید و قوی برای جامعه هستند کار می کند و از نفوذ برای جلو بردن اهداف خود استفاده می‌کند.

رضایی به  چهل سالگی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: علم و فرهنگ باید در جامعه گسترش یابد و همه وظیفه داریم در این را گام برداریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*