گزارش خبرنگاران از نحوه ارسال سنگ از خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات: طی۱۰ سال فعالیت ستاد مردم بیش از۱۸ میلیارد تومان به بازسازی عتبات کمک کرده اند ۹۵ درصد کمک ها به عتبات عالیات در استان توسط محرومین صورت گرفته است

DSC_0311_resize
مجتمع تولیدی سنگ کیمیای بیرجند که در زمینه تولید سنگ های تراورتن ،گرانیت ومرمریت واقع در شهرک صنعتی بیرجند فعالیت دارد چند سالی است که به همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شتافته و در کنار انجام کارهای تولیدی و اقتصادی خود به صورت رایگان در تهیه سنگ های مورد نیاز برای بازسازی عتبات عالیات همکاری لازم را دارد و برخی ازشیفت های کاریش را برای این کار خیر اختصاص داده .جمعی از خبرنگاران روز پنج شنبه هفته گذشته برای تهیه گزارش  از فعالیت های و برنامه های ستاد با همراهی معاون فنی و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی  از این مجموعه بازدید کردند .
ثبت معدن سنگ در نهبندان بنام عتبات عالیات در سال ۹۰
معاون فنی و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که بنا به گفته خودش ازسال ۹۱ همکاریش را با ستاد آغاز کرده در مورد فعالیت های این مجموعه برای تهیه سنگ اعتاب مقدسه عراق در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۱ اولین برداشت سنگ از معدن گرانیت گل پنبه ای منطقه شاهکوه ؟؟ نهبندان که بنام عتبات استان نامگذاری شده و در سال ۹۰ کارهای ثبتی آن بنام عتبات با همکاری سازمان صنعت معدن وتجارت انجام گرفته با حضور یک سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفت.
فرآوری سنگ عتبات در مجتمع سنگ کیمیای بیرجند بصورت رایگان
الهی  با اشاره به اینکه سنگ های برداشت شده ازاین معدن برای فرآوری به  مجتمع تولیدی سنگ کیمیای بیرجند منتقل می شوند ،افزود: با همکاری آقای خدابخشی مدیریت این مجتمع که هزینه های بابت فرآوری و نیروهای مجموعه از عتبات دریافت نمی کنند سنگ های مورد نیاز برای بازسازی عتبات ازاستان به عراق حمل میشود.
خراسان جنوبی متعهد تامین ۱۰۰ هزار متر سنگ حرم حضرت زهرا س شده است
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ تریلی سنگ که هر کدام بصورت متوسط ۳۰۰ متربارگیری می شوند  ازاین مجتمع به قصد مرز مهران خارج شده اند ،ادامه داد: ما تعهد کرده ایم ۱۰۰ هزار متراز سنگ مورد نیاز صحن حرم حضرت زهرا (س را تامین کنیم که امید است تا پایان سال ۹۶ این روند ادامه پیدا کندو ما بتوانیم به این تعهد نیز با کمک مردم عمل کنیم.معاون فنی و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات از بارگیری ۱۵ تریلی در دوماهه سال جاری ازاین مجتمع خبر داد و اظهار داشت: علاوه براین در حال حاضر درخواست ارسال ۵۰۰ متر سنگ گل پنبه ای رابرای حرمین شریفین در سامرا داشته ایم.الهی ازهمکاری مجتمع سنگ کیمیای بیرجند به عنوان یکی از عوامل مهم در یاری رساندن به ستاد عتبات عالیات یاد کرد و گفت: برای جبران همکاری های این مجموعه ازمواد خام معدن در اختیارشان قرار گرفته می شود و گاهی فقط قیمت تمام شده از عتبات اخذ میشود که این همکاری قابل ستایش است .
اعلام آمادگی ۱۰۰ تریلی برای بارگیری رایگان سنگ عتبات
وی هم چنین به همکاری کامیون داران و رانندگان با ستاد در حمل سنگ به مرز مهران اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰۰ تریلی اعلام آمادگی کرده اند که بصورت رایگان با ستاد همکاری کنند و رانندگانی که الان با ستاد همکاری دارند حداقل تاکنون یک سرویس رایگان بار برده اند و این آمادگی وجود دارد درصورت موافقت کشور عراق ازمبدا تا مقصد بصورت رایگان بار حمل شود. وی در میان سخنانش با گرامی داشتن یاد و خاطره آقای محمدی رئیس اسبق ستاد عتبات عالیات استان و زحمت هایی که برای راه اندازی ستاد در خراسان جنوبی کشیده ،ادامه داد: ذخیره ۴۰ تنی معدن سنگ عتبات در حال اتمام است و ما بدنبال تمدید پروانه هستیم که پیش بینی می شود تا ۴۰ تن دیگر نیز بتوانیم از ذخایر این معدن برداشت کنیم.
خراسان جنوبی جزو استان های برتر در کمک به بازسازی عتبات عالیات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی که در دقایق پایانی بازدید خبرنگاران از این مجموعه به جمع آنها پیوست در تشریح اقدامات ستاد در استان گفت: با وجود اینکه مردم در خراسان جنوبی با خشکسالی ۱۷ ساله روبرو هستند و جزو استان های محروم به شمار می روند و به لحاظ جمعیتی نیز جزو استان های کم جمعیت کشور هستند اما در سرانه کمک به بازسازی عتبات عالیات جزو استان های برتر کشور به شمار میروند.
طی۱۰ سال فعالیت ستاد مردم بیش از۱۸ میلیارد تومان به بازسازی عتبات کمک کرده اند
موسی جوینده ازکمک ۵/۱۸ میلیارد تومانی مردم استان طی ۱۰ سال فعالیت ستاد درخراسان جنوبی خبر داد و افزود:ازطریق این کمک ها ۱۳ پروژه در شهرهای مختلف زیارتی عراق اجرایی و یا تکمیل شده است .
بافت ۳ هزار متر مربع فرش در استان برای کمک به عتبات
وی به اجرای طرح بزرگ بافت فرش توسط خواهران که استارت اولیه آن از روستای محمد اباد طبس زده شد به عنوان کمک دربازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۳ هزار متر مربع فرش ازاین طریق بافته شده و۲۳۰ کارگاه با ۱۳ هزار نفر بافنده در استان تشکیل شده است. وی با بیان اینکه ازمحل فروش این فرش ها بیش از ۹۰۰ میلیون تومان حاصل شده است ،اذعان داشت: ما تهیه سنگ ۱۰۰ هزار متر مربع ازصحن حضرت فاطمه زهرا س را تعهد کرده ایم که قرار است از محل فروش این فرش ها تامین شودو پیش بینی میشود تا پایان سال این رقم به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
کمک دومیلیارد تومانی مردم استان درسال  ۹۴ به عتبات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به کمک۲ میلیاردی مردم استان درسال گذشته به بازسازی عتبات اشاره کرد و افزود: علاوه براین دوکیلو طلا نیزجمع آوری شده و ۶۰۰ میلیون تومان سنگ نیز دراین مدت ارسال شده است .
۹۵ درصد کمک ها به عتبات عالیات در استان توسط محرومین صورت گرفته است
جوینده در پاسخ به این سوال برخی از افراد که چرا چنین کمک های بزرگی در راستای رفع محرومیت مردم در استان هزینه نمیشود اظهار داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۹۵ درصد این کمک ها توسط افراد  محروم صورت می گیرد وما خانم روستایی را داشته ایم که خودش کحتاج بوده اما سه ماه یارانه اش را نگه داشته و به بازسازی عتبات کمک کرده است.
ثمرات اقتصادی کمک به بازسازی عتبات عالیات
وی با بیان اینکه سهیم شدن خراسان جنوبی در ساخت صحن حضرت فاطمه س ثمرات اقتصادی زیادی داشته است ،اذعان داشت: فعال شدن بسیاری ازکارگاه های قالی بافی و مراکز فروش مصالح آن در استان و کشور و چرخه اقتصادی که فرآوری سنگ در منطقه داشته همه ازثمرات این کار خداپسندانه است. وی با تاکید بر اینکه یک ریال از این کمک ها در خود کشور عراق هزینه نمی شود ،گفت: تمامی امکانات  اجرایی برای این کمک ها در داخل کشور تهیه می شود وفقط کمکها برای بازسازی اعتاب مقدسه عراق هزینه میشود.
اعزام ۸ هزار نیروی متخصص برای کمک به بازسازی عتبات
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به اعزام ۸ هزار نیروی متخصص برای کمک به بازسازی عتبات ازاستان تاکنون خبر داد و افزود: ماهانه ۳۵ تا ۴۵ نفر نیروی متخصص اعزام می کنیم که بصورت تبرعی همکاری می کنند که استقبال خوبی صورت گرفته و حدود ۳ تا ۴هزار  نفر در نوبت هستند.
اجرای طرح برکت ویژه کشاورزان، کارمندان و بازاریان
جوینده به اجرای طرح برکت ویژه کشاورزان ،کارمندان و بازاریان برای کمک به عتبات اشاره کرد و افزود: این اقشار به هر مقداری که خواسته باشند می توانند ازدرآمد و محصول سالانه شان به عتبات کمک کنند که در قالب فرم هایی تعبیه شده و می توانند مراجعه کنند.
ارادت راننده تریلی به امام حسین(ع)
در هنگام ورود خبرنگاران به مجتمع سنگ کیمیا شاهد بارگیری تعدادی تریلی برای اعزام به مرز مهران بودیم که در ابتدا با یکی از رانندگان که از شهرستان نهبندان بود روبرو شدیم حبیب مهرور راننده ای که بنا به گفته خودش تاکنون سه بار بصورت رایگان سنگ عتبات را به مرز حمل کرده به خبرنگاران گفت: ازاینکه توانسته ام در این کار خیر شریک باشم تاکنون خیر وبرکات زیادی را در زندگیم مشاهده کرده ام که ان را با چیزی عوض نمی کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*