مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی: ۲ محدوده مطالعاتی خراسان جنوبی در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارند

 

خشکسالی/نشست زمین/قنات

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی نصب شده است گفت: در حال حاضر ۲ محدوده مطالعاتی خراسان جنوبی در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارند.

حسین امامی اظهار داشت: وضعیت محدوده‌های مطالعاتی استان و پروژه نصب کنتورهای هوشمند آب و برق به عنوان یکی از پروژه‌های یازده گانه طرح احیاء و تعادل بخشی است.

وی با بیان اینکه خرید کنتورهای هوشمند آب و برق از سال ۱۳۸۵ از محل اعتبارات طرح تعادل بخشی آغاز شده است افزود: به طوری که تاکنون یک هزار و ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق از محل اعتبارات طرح مذکور خریداری و بر روی چاه‌های کشاورزی استان نصب شده و انتقال حقابه مطابق با تخلیه سالانه مندرج در پروانه بهره‌برداری این دسته از چاه‌ها اعمال شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی شامل ۴۰ محدوده مطالعاتی بوده که از این تعداد ۱۹ محدوده مطالعاتی آزاد، ۱۹ محدوده مطالعاتی ممنوعه و ۲ محدوده مطالعاتی (سرایان و سده) در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار دارند.

امامی تصریح کرد: جلسات اطلاع‌رسانی کنتور هوشمند آب و برق در استان و با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، معاونت حفاظت و بهره‌برداری، مدیر دفتر حفاظت، مدیر امور منابع شهرستان‌ها و کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: این جلسات به تعداد ۳۵ جلسه برگزار و تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ عدد بروشور آموزشی عملکرد کنتور هوشمند آب و برق توسط دفتر حفاظت شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تهیه شده و به کشاورزان و شرکت‌کنندگان تحویل و در جلسات اطلاع‌رسانی شده است و همچنین ادامه برگزاری این جلسات نیز در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین تاکنون ۲۱ جلسه کمیته مشترک آب و برق استانی بین شرکت آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان برگزار شده است.

امامی اظهار داشت: در این راستا و به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر در اجرای پروژه کنتور هوشمند آب و برق تشکیل جلسات مشترک آب و برق شهرستانی نیز در دستور کار قرار گرفته به طوری که تاکنون ۱۳ جلسه مشترک آب و برق شهرستانی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه کسری مخزن استان در سال آبی ۹۳ تا ۹۴ بالغ بر ۱۶۴٫۵ میلیون متر مکعب بوده افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با کسری مخزن ۱۷۰٫۴ میلیون متر مکعب ۵٫۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از دلایل عمده این میزان صرفه‌جویی می‌توان به اجرای پروژه کنتور هوشمند آب و برق و برگزاری جلسات اطلاع‌رسانی و آموزشی ویژه بهره‌برداران اشاره کرد عاملی که علاوه بر صرفه‌جویی در بخش آب صرفه‌جویی‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش برق را نیز به دنبال داشته است.

امامی بیان کرد: در ادامه فرآیند نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، موضوع نصب این دسته از کنتورها با هزینه مشترکان سایر چاه‌های استان نیز در دستور کار قرار گرفته که در این راستا تاکنون تعداد ۷۶ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق با هزینه متقاضیان بر روی چاه‌های صنعتی استان نصب شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*