فلاحتی: اذعان موگرینی به وجود موانع بانکی بر سرراه اجرای برجام/اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا برجام را اجرا کند


نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اروپا در اجرای برجام مستقل از آمریکا گام بردارد چرا که به ضرر منافع اقتصادی و دیپلماسی آن تمام می شود.
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

اذعان موگرینی به وجود موانع بانکی بر سرراه اجرای برجام/اتحادیه اروپا مستقل از آمریکا برجام را اجرا کند

فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص موانع اجرای برجام و رفتار اتحادیه اروپا و آمریکا، گفت: مقامات کشورهای اروپایی و آمریکا در خصوص اجرای درست برجام و به نوعی سنگ اندازی در این مسیر مباحثی را مطرح می کنند که مسبوق به سابقه است اما انتظار داریم که مسئولان اتحادیه اروپا مستقل از آمریکایی ها رفتار کنند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد مسئولان غربی مستقل از یکدیگر تصمیم نمی گیرند، اظهار داشت: آنها اهداف مشترکی تعریف کرده اند و رویکرد یکسانی در اجرای برجام اتخاذ کرده اند و به نظر می رسد تنها راه برون رفت از این شرایط آن است که اروپایی ها مستقل از آمریکا و با در نظر گرفتن منافع اقتصادی و دیپلماسی شان در برجام با ایران همکاری داشته باشند.

این نماینده با بیان اینکه عدم اجرای درست برجام به ضرر غرب تمام می شود، توضیح داد: اگر غربی ها در مسیر درست برجام قرار نگیرد به لحاظ اقتصادی و دیپلماسی به ضرر آنها تمام می شود، ایران دراین زمینه آسیبی نمی بیند و به سرعت به شرایط قبل از توافق بر می گردد.

فلاحتی تاکید کرد: موضع گیری اخیر مسئولان اروپایی نشان می دهد اهداف آمریکا را دنبال می کنند تا زمانی که این شرایط ادامه پیدا کند، فضای دیپلماسی که انتظار داشتیم از برجام بهره برداری شود، فراهم نخواهد شد.

وی با اشاره به طرح موضوع عدم همکاری بانک های بین المللی با ایران از سوی فدریکا موگرینی، اظهار داشت: پیش از این جان کری در سخنرانی تاکید داشت به هیچ عنوان موانعی بر سر بانک ها برای مبادلات با ایران وجود ندارد، اما این موضوع تنها در حرف باقی مانده است چرا که شاهد اذعان این مسئله از سوی مسئول بالارتبه اروپایی هستیم.

این نماینده با بیان اینکه قوانین داخلی آمریکا مانع اصلی بر قرار ارتباط بانکی در پسا برجام است، ادامه داد: علاوه بر اینکه چنین مشکلی وجود دارد متاسفانه ما در کشور شاهد همصدایی در بین مسئولان نیستیم و هر مدیر و مسئول اقتصادی ادعای جدیدی از برقراری ارتباط بین بانکی مطرح می کند.

فلاحتی تاکید کرد: انتظار داریم مسئولان داخلی با وحدت و انسجام در این باره اظهار نظر کنند تا بدانیم دقیقا در این راه اروپا، آمریکا یا قوانین داخلی کشور مشکل ساز شده تا در مسیر رفع آن گام بردایم.

نماینده مردم قائنات با بیان اینکه مهمترین ابزار برای ممانعت از ایجاد حواشی در پسابرجام اقتصاد مقاومتی است، گفت: کسی در این شک ندارد که آمریکا مشکل آفرینی و دنبال کارشکنی است، اما مذاکرات بین المللی اقتضای آن را دارد که در صورت عدم تعهد، رفتار مناسبی داشته باشد اما اعتقاد دارم برای رفع مباحث پسا برجام باید به اقتصاد مقاومتی و نیروهای داخلی اتکا کرد.

وی اظهار داشت: غرب زمانی که ایستادگی و مقاومت ایران را ببیند مانند همیشه از مواضع غلط خود عقب نشینی خواهد کرد./

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*