شیوع سرطان حفره دهان در ایران

تهران – ایرنا -رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن، هشدار داد: سرطان حفره دهان و حلق در سنین بالا و همچنین افرادی که مواد دخانی مصرف می کنند از شیوع بالایی در ایران برخوردار است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از دبیرخانه دومین سمینار تومورهای سرو گردن، دکتر مهدی خواجوی با بیان اینکه تومورهای حفره دهان و حلق از مهم ترین محورهای برگزاری این سمینار است، گفت: به دلیل افزایش آلودگی های محیطی، غذایی، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی این دسته از تومورها در کشور شیوع یافته است.
وی افزود: تومورهای حفره دهان و حلق جزء تومورهای ناحیه سر و گردن هستند که اگر به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان هستند و در غیر اینصورت با پیشرفت این بیماری تومور حالت بدخیم و کشنده پیدا خواهد کرد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه یادآور شد: به محض تشخیص تومورهای حفره دهان و حلق جراحی آغاز خواهد شد و در مراحل دیگر برای بهبودی کامل، بیمار باید مورد رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار گیرد.
رئیس دومین سمینار تومورهای سر و گردن با بیان اینکه تومورهای حفره دهان و حلق در سنین بالا و در افرادی که سیگار و مواد دخانی مصرف می کنند از شیوع بالاتری برخوردار است، یادآور شد: بنابراین پرهیز از استعمال مواد دخانی و قرار نگرفتن در معرض دود ناشی از آن می تواند در کاهش احتمال بروز این بیماری موثر باشد.
وی درباره علائم این بیماری گفت: زخم یا توده در ناحیه دهان، خونریزی مشکوک در ناحیه دهان و حلق، اختلال در تکلم، بلع و جویدن از علائم تومورهای حفره دهان و حلق است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*