سازمان ملل به عربستان “کارت رایگان کشتار غیر نظامیان” داد

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به خروج نام عربستان از لیست سیاه ترور، این اقدام سازمان ملل را “کارت رایگان برای کشتار غیر نظامیان” خوانده و سازمان ملل را کلوپی برای ثروتمندان و قدرتمندان نامید.

کودکان یمنی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این روزنامه انگلیسی نوشت: سازمان ملل با برداشتن نام عربستان و ائتلاف تحت امرش از فهرست سیاه کشتار کودکان در یمن، به ضعیف‌ترین انسان‌ها در جهان خیانت کرد.

این روزنامه نوشت: در روز پنج شنبه هفته گذشته دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که عربستان مسئول کشتار کودکان و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها در یمن است و بدین ترتیب عربستان و ائتلاف‌اش را در صف تشکیلات مشکوک همچون داعش، طالبان، الشباب و القاعده قرار داد.

گاردین نوشت: با فرا رسیدن روز دوشنبه نام عربستان از این فهرست خط خورده بود و سازمان ملل عملا با این کار اعتبار خود را از دست داد. سازمان ملل با این کار به انسان‌های ناتوان در جهان خیانت کرد و بسیار دشوار است که بتوان این تغییر رویکرد غافلگیرانه را توجیه کرد.

گاردین ادامه داده: گزارشگران در سازمان ملل دریافتند که ائتلاف عربی تحت امر عربستان مسئول مستقیم کشته شدن ۶۰ کودک در سال گذشته و عاملی در کشته شدن ۵۱۰ کودک یمنی بوده است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اخیرا از “فشارهای بیش از حدی از سوی برخی کشورها” برای برداشتن نام ائتلاف تحت امر عربستان از فهرست سیا، گلایه کرده بود و این تصمیم را یکی از دشوارترین تصمیمات  خود نامید.

دبیرکل سازمان ملل گفته بود: من این کار را به صورت جزئی و به خاطر جان کودکان دیگری انجام دادم که اگر عربستان و دیگر کشورهای حاضر در ائتلاف‌اش با مشارکت‌های مالی خود به آژانس‌های سازمان ملل به آنها کمک می‌کنند. کودکانی در بین آوارگان فلسطینی، سودان جنوبی و سوریه که اگر کمک‌ها لغو شود آسیب می‌بینند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*