رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز در بیرجند: تعهد هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیش از هزار میلیارد تومان است

 

محمدرضا حافظی

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در سال گذشته مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی ۳۵ درصد بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در جشنواره خیرین بیش از هزار میلیارد تومان جمع آوری شده و مشارکت حضور مردم در مدرسه‌سازی به ۳۷ درصد برسد.

محمدرضا حافظی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی اظهار داشت: مدت ۱۸ سال گذشته ۳۵ درصد از کل مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.

وی با بیان اینکه امسال حضور مردم در امر مشارکت و مدرسه‌سازی بیشتر شده است افزود: سال گذشته در جشنواره خیران مدرسه‌ساز کشور هزار میلیارد تومان جمع آوری شد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از هزار میلیارد تومان کمک در جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز جمع‌آوری شود.

حافظی با بیان اینکه رسالت بزرگی بر دوش خیرین مدرسه‌ساز است افزود: از ۱۹ سال گذشته هم‌زمان با روزی که مدارس در کشور به صورت ۴ نوبته بود، کار خیرین مدرسه‌ساز را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در‌‌ همان سال‌های ابتدایی آغاز کار خیرین مدرسه‌ساز در کشور گام‌های زیادی برداشته شده است گفت: در‌‌ همان سال نخست ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال دوم ۴۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

حافظی با بیان اینکه در سال سوم تشکیل خیرین مدرسه‌ساز در کشور ۸۰ میلیارد و ۱۳۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شد افزود: در سال  ۸۷ نیز ۷۴۰ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با وجود مشکلات و تحریم‌ها نگرانی ما در قبال انجام کمک به مدرسه‌سازی ایجاد شده بود اظهار داشت: اما خوشبختانه کمک مردم کم نشد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری گفت: رهبری بیان کردند که بعد از انقلاب اسلامی جامعه خیرین مدرسه‌ساز پدیده نادر و نمونه کار سپردن کار مردم بر مردم است.

حافظی با بیان اینکه مشارکت در کار مدرسه‌سازی معامله با خدا است افزود: ۳۵ درصد از مدارس کشور با مشارکت خیران احداث شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حضور مردم در امر مشارکت در مدرسه‌سازی از احداث ۳۵ درصد به ۳۷ درصد برسد اظهار داشت: در حال حاضر در کشور ۶۰۰ هزار خیر و در جهان یک هزار خیر مدرسه‌ساز وجود دارد.

حافظی افزود: در حال حاضر از ۵۰۰ هزار کلاس درس در کشور ۳۷ درصد توسط خیران احداث شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*