دانشمندان اعلام کردند؛ قرص «جوانی» تا دو سال آینده تولید می شود

دانشمندان دریافته اند رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین می تواند به مقابله با بیماری آلزایمر و پارکینسون کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه مک مستر کانادا، مکمل غذایی مورد مطالعه حاوی ترکیبی از ۳۰ ویتامین و مواد معدنی دارای پتانسیل کاهش روند پیشرفت بیماری های عصب شناختی نظیر آلزایمر و پارکینسون است.

طبق این مطالعات، مشخص شده است که این مکمل دارای ویژگی های قابل توجه ضدپیری است که می تواند از نابودی سلول های مغز پیشگیری کرده و حتی این روند را برگرداند.

جنیفر لمون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما بسیار قابل توجه است. امیدواریم این مکمل بتواند موجب تعدیل برخی بیماری های بسیار جدی و نهایتاً بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی شود.»

فرمول این مکمل ضدپیری شامل مواد متداولی نظیر ویتامین های B، C و D، اسیدفولیک، عصاره چای سبز، روغن کبد ماهی کاد، و سایر مواد مغذی دارویی است.

موش های مورداستفاده در این مطالعه، بیش از نیمی از سلول های مغزشان را از دست داده بودند، بطوریکه چندین منطقه از مغزشان تا سن یک سالگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود که دقیقا شبیه به بیماری شدید آلزایمر در انسان بود.

به این موش ها در طول مدت چند ماه، هر روز قطعات کوچک نان شیرینی حاوی مکمل مذکور داده شد. به مرور زمان محققان دریافتند نابودی شدید سلول های مغز کاملا برطرف شد و روند زوال شناختی متوقف شد.

به گفته این محققان، مرحله بعدی تحقیق آزمایش این مکمل غذایی بر روی انسان هاست که احتمالا تا دو سال آینده محقق می شود.

محققان که این مکمل را «قرص جوانی» می نامند معتقدند که آسیب ناشی از زوال عقل و سایر بیماری های مرتبط با سن با این مکمل غذایی قابل بازگشت است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*