دادستان کل کشور: هرهفته صدها وگاه هزاران مرکز فساد را درفضای مجازی شناسایی می‌کنیم

دادستان کل کشور گفت: هرهفته صدها وگاه هزاران مرکز فساد را درفضای مجازی شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه گردهمایی رؤسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور جمع خبرنگاران در خصوص اختیارات دادستان کل کشور گفت: ما وظیفه داریم آنچه را به عنوان مسئولیت برعهده دادستان کل کشور است در حد توان و با توجه به وظیفه قانونی خود انجام دهیم.

وی با اشاره به آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲ گفت: براساس این قانون اختیارات دادستان کل کشور افزایش یافته اما برای انجام آنها ابزار لازم وجود نداشته است.

دادستان گفت: از روزی که به عنوان دادستان کل کشور مشغول فعالیت شده‌ام تلاش کرده‌ام تا بتوانیم با تشکیل کارگروه‌ها و یا معاونت‌هایی که لازم است تشکیل یا تکمیل شود اقدامات لازم را انجام دهیم به همین جهت هم برنامه‌ای اعلام نکردم چرا که هنوز تمهید مقدمات به پایان نرسیده است

منتظری درباره نظارت بر دادسرا هم گفت: تلاش داریم تا نظارت‌ها را سیستمی کنیم و در ظرف چند ماه آینده این اقدامات را انجام می‌دهیم.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره اینکه پلیس یک ابزار مهم در اختیار قوه قضاییه است که باید تقویت شود، گفت: پلیس به عنوان ضابط قوه قضاییه با ما همکاری دارد اما از لحاظ قانونی با مشکلاتی مواجه ‌هستیم چرا که آیین دادرسی جدید محدودیت‌هایی را برای پلیس ایجاد کرده که ما به دنبال حل این مشکلات هستیم کوچکترین ضعف در این راستا مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی در خصوص محتوای مجرمانه فضای مجازی گفت: در این خصوص حرف‌های زیادی داریم و مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیر خود از وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی گلایه‌مند بودند. خوشبختانه تذکرات ایشان اثر کرد و در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی پیشنهاداتی مطرح شد.

وی گفت: متأسفانه آنقدر فضای مجازی آلوده و مسموم شده که ما مرتب آن را رصد می‌کنیم و در هفته صدها و گاهی هزاران مرکز فساد را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه قطعاً مردم از این فضای آلوده رنج می‌برند، گفت: ما به دنبال حل مشکلات هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*