استاندار خراسان جنوبی: اقتصاد استان‌های شرقی کشور با اتصال به شبکه ریلی رونق می‌گیرد

 

خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت یازدهم مصمم است ارتباط ریلی استان‌های منطقه پنج کشور را به صورت شبکه‌ای اجرایی و عملیاتی کند چرا که ارتباطات ریلی نقش مهمی در اقتصاد کشور و سایر استان‌ها دارد.

 وجه‌الله خدمتگزار در نشست استانداران منطقه پنج کشور اظهار داشت: دولت یازدهم مصمم است ارتباط ریلی استان‌های منطقه پنج کشور را به صورت شبکه‌ای اجرایی و عملیاتی کند چرا که ارتباطات ریلی نقش مهمی در اقتصاد کشور و سایر استان‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موضوع اتصال به شبکه ریلی استان‌ها قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست افزود: این امر می‌تواند نقش مهمی در تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در حوزه‌های انتقال کالا، مسافر، بار و کاهش آلودگی زیست محیطی و افزایش ایمنی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سهم صادرات ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی تنها یک درصد است در این راستا با توجه به این امر می‌طلبد که اتصال به شبکه ریلی به عنوان یک دستور کار مهم بیش از پیش مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

خدمتگزار اظهار داشت: اجرای شبکه ریلی در استان‌های منطقه پنج کشور از نظر موقعیت بین‌المللی و وضعیت مناسب ژئوپلتیک مورد توجه دولت نیز است چرا که اجرایی شدن این امر می‌تواند از این حیث نیز بسیار کارآمد و مفید واقع شود.

وی با بیان اینکه توانستیم در سال گذشته ردیف اعتباری مستقلی برای اتصال استان به خط ریلی راه‌آهن سراسری بگیریم گفت: دولت توجه جدی به تکمیل زیرساخت‌های استان‌های جدیدالتاسیسی هم‌چون خراسان جنوبی و شمالی دارد در این راستا مشوق‌های خوبی نیز در این مناطق برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امید است برگزاری چنین نشست‌هایی منجر به اخذ تصمیمات مناسبی در زمینه ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم شده و زمینه بهره‌مندی آنها را از طرح‌ها و پروژه‌های بیشتر فراهم کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*