اخبار سیاسی

 

توصیه به پوست کلفت شدن نمایندگان

قرائت گزارش شعب پانزده‌گانه ادامه داشت تا اینکه سکینه الماسی سخنگوی شعبه ۱۱ در پشت تریبون قرار گرفت. پیش از اینکه او سخن خود را آغاز کند لاریجانی توضیحاتی در مورد عکسی که از او در واکنش به آغاز سخنان الماسی با «به نام خداوند رنگین کمان» منتشر شده بود ارایه داد و آن را شیطنت رسانه‌ای خواند و گفت: در آن زمان به جهت خستگی، چشمم را مالش دادم که رسانه‌ها شیطنت کردند.او همچنین به این نماینده جدیدالورود توصیه کرد: باید از این به بعد پوست کلفت باشید؛ ‌از این شیطنت‌ها زیاد می‌کنند.

برنامه برخی‌ها برای حرم امام (ره)

خبر رسیده اتاق فکر و عملیات عده‌ای در دستور کار جدید خود و به بهانه مقابله با جریان خودساخته تقابل، قصد داشتند در شب سخنرانی رئیس‌جمهور در مرقد امام(ره) با برهم زدن مراسم و مختل کردن این سخنرانی طبق عادت همیشگی خود تداعی مقابله مردم با رئیس‌جمهور را کلید بزنند! اطلاع از طراحی این گروه و گزارش آن به مقامات ارشد نظام موجب تذکر مجدد رهبری به این محافل شد، به طوری که ایشان برای چندمین بار اعلام کردند با این حرکات به شدت مخالفند و این کارها را موجب تضعیف نظام می‌دانند. اتاق فکر و عملیات روانی تخریب دولت، پس از شکست سنگین با حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس، برنامه‌های جدیدی را طراحی کرده که از آن جمله، تلاش برای دوقطبی‌سازی فضای سیاسی کشور، بایکوت خبری دیدارهای مهم رئیس‌جمهور از جمله دیدار با مراجع تقلید، افزایش مطالبات غیرمرتبط به دولت، حاشیه‌سازی برای برخی از وزرای محبوب و کارآمد، دروغ‌پردازی علیه کابینه، توهین به رئیس‌جمهور، قلب واقعیت استقبال پرشور مردم در استان‌های مختلف کشور از حسن روحانی، پروژه نخ‌نما شده تقابل و … را می‌توان اشاره کرد. شنیده‌ها حاکی است، با توجه به تذکر رهبر انقلاب هرگونه تلاش برای چنین اقدامی با مقابله شدید دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهد شد.

گفته می شود محمدرضا عارف در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» درباره تغییر هیأت رئیسه دائم مجلس نسبت به هیأت رئیسه موقت نیز گفت: رأی نمایندگان بود که تصمیم گرفتند ترکیب هیأت رئیسه را تغییر دهند و ما هم از ایشان تشکر می‌کنیم.او درباره کاندیداتوری مصطفی کواکبیان برای ریاست مجلس اظهار کرد: فراکسیون ما تصمیم گرفت که کاندیدایی برای ریاست نداشته باشد، اما هر نماینده یک جنبه فردی دارد و یک جنبه فراکسیونی که باید به تصمیمات فراکسیون خود عمل کند. آقای کواکبیان از جایگاه حق و حقوق فردی خود استفاده کرد. از این جایگاه مجاز بود که کاندیدا شود و دیدیم که سریع انصراف هم دادند؛ منتها چون وارد پروسه رأی‌گیری شده بود، نتوانستند کاری بکنند.عارف ادامه داد: بنا نیست هر کار فردی که یک نفر انجام داد، بلافاصله به فراکسیون ربطش دهیم. ما باید بتوانیم از هر تصمیمی که فراکسیون می‌گیرد، دفاع کنیم.

 

 

 

بازگشت مشاور احمدی‌نژاد به کشور
پرفسور حمید مولانا که در دوره اول و دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد مشاور وی بود چندی پیش به کشور بازگشته است.برخلاف همه سالهای گذشته، وی ازابتدای سال ۱۳۹۰ هیچ ظهور و بروز رسانه ای نداشته است. گفته می شود در این مدت در آمریکا مشغول تدریس بوده و در مساجد مراکز اسلامی حومه واشنگتن شرکت و بارها به دعوت مراکز اسلامی و تشکل‌های مسلمانان در مساجد و دانشگاه‌های شهرهایی مثل لندن، منچستر، هامبورگ، بارسلون، الجزیره و قاهره سخنرانی می کرده است.مولانا پیش از آن مؤسس و استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه امریکن دی سی واشنگتن بود.خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که وی احتمالا در مرکز دایره المعارف اسلامی در آجودانیه به ریاست سید کاظم موسوی بجنوردی مستقر خواهد شد و قرار است خاطرات خود را از دوران انقلاب و نهضت ملی شدن نفت و نقش محمد مصدق را قلمی نماید.وی گفته است که اسناد بسیاری در این زمینه دراختیار دارد که یکی از این اسناد نامه نگاری هایی است که وی در سنین جوانی با آیت الله مکارم شیرازی داشته است.حسام الدین آشنا که اکنون به جای مولانا در جایگاه مشاور رئیس جمهور قرار گرفته است در مهرماه سال ۱۳۸۷ جزوه مفصلی علیه حمید مولانا آماده کرده و در رسانه ها توزیع کرد.

 

گفته می شود انتشار تصاویری از خالکوبی دست ترانه علیدوستی در نشست خبری شب گذشته فیلم فروشنده جنجال ساز شد. در حالی که برخی خبرگزاری‌ها با ادیت عکس علیدوستی خالکوبی روی دست او را محو کرده بودن انتشار برخی تصاویر از سوی عکاس‌های حاضر در مراسم شب گذشته نشان می‌داد که بازیگر فیلم فروشنده نشان گروه pro choice که جنبشی است برای قانونی کردن سقط جنین را روی دستش خالکوبی کرده بود. واکنش‌های مختلف به این تصویر موجب شد تا ترانه علیدوستی در حساب توئیترش به این مسئله واکنش دهد و ضمن به اشتراک گذاشتن پست یک سال پیشش درباره تعریف دقیق فمنیست بنویسد: Keep calm and YES I’m a feminist
بسته سه شنبه

 

قالیباف باجگیران شورا را معرفی کند
غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با انتقاد ازعملکرد شهردار تهران، گفت: کاش جناب شهردار به جای لابی‌های سیاسی و جلسات باندی، همت خود را به منظور رفع چالش‌های بزرگ تهران به کار می‌گرفت. وی افزود: شهردار تهران که در دو دوره قبلی شورای دوم و سوم شهر فعال بودند در این دوره نیز به مدد حضور نگاه کارشناسی و دیدگاه کلان‌نگر اعضای شورا، به پاسخگویی در قبال عملکرد زیرمجموعه خود بارها فرا خوانده شده است که در یک اقدام فراگیر و دیرهنگام اعضای شورای شهر را متهم به باج‌خواهی کرده که اگر قالیباف چنین سخنی را به زبان آورده باید به سرعت و شخصا تکذیب می‌کرد که متاسفانه در فضای عمومی تاثیر سوء این بیان کاملا مشهود است و به عنوان منتخب مردم تهران با قاطعیت از قالیباف درخواست می‌کنم که رانت‌خواران و باجگیران را رسما و علنا معرفی کنند و جای سوال است چرا در طول سه سال گذشته مهر سکوت در قبال این حرکت غیرقانونی بر لب گذاشته است؟

گفته می شود مصطفی داننده در نامه نیوز نوشت خود احمدی نژادی‌ها می‌گویند که او هیچ برنامه‌ای برای حضور در عرصه سیاست به ویژه انتخابات ندارد. آنها اینگونه القا می‌کنند که تنها هدف احمدی نژاد در سال‌های پیش رو، تبیین اندیشه امام خمینی است.  دراین میان اما به نظر می‌رسد احمدی نژاد به دنبال حضور در صحنه سیاسی کشور به ویژه انتخابات است. سفرهای استانی او در این ماه‌ها به خوبی بیانگر همین معناست. احمدی نژاد برای حضور نه به دنبال جریان‌های سیاسی است نه دعوت شخیصت‌ها بلکه برای حضور او یک شرط مهم و اساسی دارد و آنهم دعوت مردم است. آنگونه که از شواهد است پیداست او و دوستانش به دنبال اجرای برنامه‌ای مدون برای حضور در عرصه سیاسی هستند. شنیده‌ها حکایت می‌کند که احمدی نژاد شرط حضور خود در انتخابات را دعوت حضوری مردم می‌داند و تنها به این واسطه حاضرخواهد شد در عرصه انتخابات حضور داشته باشد. حضور جمعیت گسترده در میدان نارمک و فریاد حمایت از احمدی نژاد و دعوت از او برای حضور در انتخابات سال آینده بخشی از این برنامه است.

 

 

 

دستگیری ۶۲ زن و مرد دیگر در پارتی شبانه
 با گزارش مردمی مبنی بر برپایی جشن مختلط (پارتی) به پلیس بندرعباس، پلیس امنیت اخلاقی بندرعباس با رعایت موازین اخلاقی و امنیتی وارد عمل شد. بر این اساس ۲۳ مرد و ۳۹ زن با پوشش نامناسب و نیمه عریان و در حالت غیرطبیعی (مستی) در حال رقص و پایکوبی بودند که دستگیر شدند.
جوانفکر از همین الان صحت انتخابات ۹۶ را زیر سوال برد
علی‌اکبر جوانفکر گفت: آقای روحانی در جایگاه ریاست جمهوری، سه بار سوگند جلاله خورده است؛ باور کنید دولت قبل بازنخواهد گشت!! سوال این است که آیا چنین اظهاراتی از سوی رئیس جمهور، جایگاه و موقعیت ایشان را به عنوان مسئول اجرای انتخابات با یک چالش بزرگ و اساسی مواجه نمی‌سازد؟ دغدغه‌هایی که این‌گونه اظهارات غیرمتعارف می‌تواند در مردم و به‌ویژه نخبگان در خصوص حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش ایجاد کند، چگونه مرتفع خواهد شد؟ یکی از تئوریسین‌های حامی دولت یازدهم نیز در تشریح روح برجام یا ضمائم پنهان آن، فاش کرده است که بر اساس چارچوب طراحی شده در برنامه جامع اقدام مشترک، بازگشت دکتر احمدی‌نژاد و تفکر احمدی‌نژادی غیرممکن است. به راستی چه ارتباطی میان سوگند رئیس جمهور به عنوان مجری انتخابات با چارچوب تعیین شده در برجام برای کشور وجود دارد؟ اگر فرض را بر صحت این اظهارات قرار دهیم آیا نباید این حق را برای مردم قائل شویم که نگران دخالت بیگانگان در سرنوشت خویش باشند؟ این حرف‌ها در گفت‌وگوی جوانفکر و دولت بهار منتشر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*