آخرین خبر :

اخبار سیاسی

 

 

 

 

 

 

کشف استخوان انسان در حوضچه‌های روغن‌سازی!

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان گفت: در لایروبی حوضچه‌های این کارخانه که در کنار اروندرود واقع‌شده تعدادی استخوان کشف شد پس از اطلاع‌رسانی به سپاه پاسداران نیروهای تفحص حاضر شدند و از آن‌ها نمونه‌برداری کردند. هاشمی افزود: در آزمایش اولیه استخوان‌های انسان تشخیص داده شدند و احتمال می‌رود با توجه به اینکه این کارخانه روغن‌سازی آبادان نزدیک به منطقه عملیاتی کربلای ۴ است این استخوان‌ها مربوط به شهدای غواص این عملیات باشد، البته بررسی‌ها توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای تشخیص ملیت این پیکرها ادامه دارد. وی گفت: آمادگی خود را برای کمک به جستجوی بیشتر اعلام کردیم، این صحنه‌ها سبب عزم بیشتر کارشناسان و متخصصان مجموعه روغن‌سازی آبادان برای جدیت بیشتر در تولید ملی می‌شود. 

 

 

گفته می شود گزارش تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که شهروندان ایرانی در مقایسه با کشورهای دیگر بیشترین تقاضای پناهندگی را ارائه داده‌اند.بعد از ایران شهروندان کشورهای پاکستان، عراق و اریتره بیشترین متقاضی پناهندگی به بریتانیا بوده‌اند.بر اساس آمار تازه اداره آمار ملی بریتانیا درباره میزان مهاجرت به این کشور، تعداد ایرانی‌هایی که برای پناهندگی در بریتانیا درخواست داده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده و به ۴۸۱۱ نفر رسیده است.افغانستان با ۳۱۳۳ پناهجویی که بر اساس روال قانونی درخواست پناهندگی خود را ارائه داده‌اند در رده پنجم است. تعداد پناهجویان افغان هم نسبت به سال ۲۰۱۴ حدودا دو برابر شده است.به گزارش اداره آمار ملی بریتانیا ۴۹ درصد از ایرانی‌هایی که تقاضای پناهندگی داده‌اند، یا با درخواستشان موافقت شده یا نوعی از تمهیدات حمایتی برای آنها در نظر گرفته شده است.این رقم برای شهروندان افغانستان ۳۴ درصد و برای عراقی‌های متقاضی پناهندگی ۱۶ درصد یعنی حدود یک‌سوم ایرانی‌ها است. 

احتمال تکرار پدیده الهه راستگو در مجلس

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان گفت: به نظر من این واکنشی بود به رای مردم در انتخابات هفتم اسفند. کسانی که این کار را کردند می‌خواستند بگویند رای مردم برای ما مهم نیست.وی در پاسخ به این سوال که مگر ۵۱ نماینده‌ای که به آیت الله جنتی رای دادند، منتخب مردم نبودند؟ اظهار داشت: انتخابات خبرگان رقابتی نبود. من قبول دارم که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم از تندروها حمایت می‌کنند. آیا شما این درصد از مردم را که به تندروها رای دادند اکثریت می‌دانید؟زیباکلام در خصوص انتخاب رئیس مجلس دهم هم گفت: فکر می‌کنم دکتر لاریجانی رای بیشتری از آقای عارف می‌آورد. چراکه علاوه بر اصولگرایان و نمایندگان جبهه پایداری که یکپارچه می‌خواهند به ایشان رای بدهند، این احتمال وجود دارد که پدیده «الهه راستگو» تکرار شود و نمایندگان مستقل هم به ایشان رای بدهند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان ضمن تاکید بر رقابتی‌تر بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند اکثریت مجلس را بدست آورند؟ گفت: هرجا انتخابات رقابتی بود اصلاح‌طلبان پیروز شدند.

.

فرماندار خرم آباد خبر درگیری در سخنرانی الله کرم را تایید کرد

درپی انتشار برخی اخبار در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه روز گذشته ‏در درگیری طلاب حوزه علمیه خرم آباد با برخی افراد، چند تن از طلبه ها با آجر و بیل مصدوم و شیشه های حوزه شکسته شد، امروز خجسته پور فرماندار خرم آباد این خبر را تایید کرد.در این مراسم که با حضور حسین الله کرم برگزار شد، درگیری و‌ زد و خورد پس از آن آغاز شد که یکی از افراد حاضر به خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی توهین کرد.

 

تراژدی خودکشی مادر ایرانی در هلند

در شهر هورن در هلند، یک زن سی ساله ایرانی درحالی که فرزند دو ساله اش را هم به همراه داشت دست به خودکشی زد.این زن ۳۰ ساله ایرانی که روشنک نامیده شده در شرایط نا متعادلی دست به این کار زده است.مادر فرزند خویش را که پشت خود بسته بود به درون رودخانه رفت تا جایی که در آب فرو رفت، مادر و فرزند درآب جان سپردند. از ” قرار معلوم این زن در حالتی مغشوش شوهر سابق خود را تهدید کرده بود که خود و بچه را از بین میبرد. در ضمن همسر سابق این خانم یک مرد هلندی بوده است. علت خود کشی مشکلات خانوادگی و اختلاف با همسرش ، جدایی و ترس از برگشت وی به ایران بعد از جدایی نام برده شده است. روشنک اهل اهواز بوده است و از ۲۰۱۳ در شهر هورن هلند زنگی میکرد. طبق اظهارات همسایه ها و اریک شوهرش، روشنک با ویزا به هلند آمده بود. میترسید بعد از جدایی به ایران برگردانده شود.در واقع شرایط آمدن روشنک به هلند بر اساس ازدواج با مرد هلندی بوده و همین دلیل وی توانسته بود ویزای اقامت (بر مبنای ازدواج) را دریافت کند. بنظر می رسد در این گونه موارد عدم شناخت کافی زوج از یکدیگر و صرفا هیجان ناشی از ازدواج و سفر به یک کشور اروپایی مانع از تحقیقات کافی و جمعبندی منطقی می شود.

 

گفته می شود سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با افکارنیوز در خصوص مطالب برخی رسانه ها مبنی بر عدم حضور حسین فریدون برادر رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری و غیبت وی در جلسات هیئت دولت گفته من از این موضوع اطلاعی ندارم. وی افزود: در این زمینه هم هیچ خبری ندارم و در نهاد ریاست جمهوری در سر کار خود حاضر می شوم و از حضور یا عدم حضور دیگران در نهاد ریاست جمهوری هم هیچ خبری ندارم.

تجربه بسکتبالیست آمریکایی از تهیه مواد مخدر در ایران

کریس هرن در گفت‌وگویی با رادیو سایت یاهو، در مورد گرفتاری‌های اعتیادش به مواد مخدر و الکل حرف زد. وی در بخشی از مصاحبه‌اش در مورد سال ۲۰۰۵ که در تیم پیکان ایران حضور یافت و با وجود اعتیاد شدید، بازی می‌کرد، به موضوعاتی مثل تهیه مواد مخدر اشاره کرد. وی اظهارکرد:پیداکردن مواد مخدر اصلا کاری سخت نبود. برای این کار فقط لازم بود تاکسی بگیرم. مواد مخدر برای خودش یک زبان بین‌المللی دارد. باید بدانید شما مجبور نیستید به زبان مردم آن کشور حرف بزنید تا آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. برای این منظور باید تاکسی می‌گرفتم.راننده هم تلاش می‌کرد و البته می‌‌توانستم ترس از فاش شدن این ماجرا را در چشمانش ببینم. در بیشتر موارد، راننده تاکسی نیمه شب به منزلم می‌آمد. زنگ می‌زد، من هم به کنار پنجره می‌رفتم و او مواد را به سمت من پرتاب می‌کرد. بعد هم سوار تاکسی‌اش می‌شد و می‌رفت. او حتی مشروب هم می‌آورد. وضعیتی جالب در آنجا بود و به طور کلی پیداکردن این چیزها در آنجا سخت نیست.

 

 

گفته می شود معاونت غذا و دارو علوم پزشکی دانشگاه تبریز اعلام کرده ویال پنی‌سیلین شرکت داروسازی جابربن‌حیان با سری ساخت ۴M 1404 و تاریخ تولید ۳/۲۰۱۶ به علت احتمال آلودگی و ایراد در فرمولاسیون داروی از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*